fjord kopen, zenuwachtig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:50

jaaah haaaaaaaaaaa........... Mijn eigen fjordje.... Zalig xxx

Esmee_Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:51

Ik heb het ook gewoon gevraag, liefde doet veel! 2 super schattige Fjorden in de wei kon ik toch niet weerstaan. Ik heb mijn droompaardjes gevonden, helaas zijn ze neit helemaal van mij. Maar het het gevoel heb ik wel, zo fijn '<3

Je ka het altijd proberen, NEE heb je en JA kan je krijgen! En anders met dromen is niks mis toch...

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:51

jah je hebt wel gelijk. Ik ga dat zo snel mogelijk in orde brengen. Maar je wat moet ik dan zeggen bel me ofzo, ik kan ze tog moeilijk men nummer geven

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:51

Miekie74 schreef:
Dat is toch heerlijk? Een beetje dagdromen over de dag dat je ooit een eigen pony of paard kunt kopen. Dat deed ik vroeger ook. En ik heb er heel wat gehad, waaronder 3 Fjorden en een Fjordenveulen. Dus lekker blijven dromen, wie weet komen ze ooit uit.

Ik ging vroeger trouwens alle dorpen in de omgeving af, met de vraag: "Is die pony van u?" en als ze ja zeiden: "Mag ik hem verzorgen?" Ik kreeg heel vaak nee als antwoord, maar ook een enkele keer ja.

Dat deed ik ook :) Ik was me helemaal aan het verheugen, en heb mijn eerste paardje (met mede door zeuren :o ) gekregen. En sinds een half jaar mijn 2de (:

Misschien toch al je moed bij elkaar rapen en naar de eigenaar van dat fjordje gaan?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:52

Mika heeft gelijk, wie niet waagt wie niet wint :)

elisedcl

Re: fjord kopen, zenuwachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:53

jah jullie hebben misschien allemaal gelijk en bedankt dat jullie achter me staan xx <3

Esmee_Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:55

elisedcl schreef:
jah je hebt wel gelijk. Ik ga dat zo snel mogelijk in orde brengen. Maar je wat moet ik dan zeggen bel me ofzo, ik kan ze tog moeilijk men nummer geven

Ik hen gewoon aan gebeld, "Zijn die Fjorden van U?" werd ff heel raar aan gekeken.. Ze waren van hun dochters, ik gewoon uitgelegt, dat ik helemaal Fjordengek ben en dat ik rij op de (fjorden)manege bij mij in het dorp. En ze ging het even overleggen met hun dochter(van in de 20, die in het noorden woord en ze staan in het midden van Nederland.) Telefoon nummer gegeven, adres enzz. en een week later werd ik gebeld of ik een keer kwam kijken en wat ik allemaal ket ze wou doen enz..

Succes als je het gaat doen!!

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:56

dankje, ik denk dat ik dus die brief er ga in steken, maar moet ik dan echt men adres erbij steken?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:58

ik zou gewoon je mobiel nummer eropschrijven . En vragen of als ze het een goed idee vinden willen terugbellen. Of je kunt het nummer in het telefoonboek opzoeken en dan bellen?

Esmee_Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:58

elisedcl schreef:
dankje, ik denk dat ik dus die brief er ga in steken, maar moet ik dan echt men adres erbij steken?

Nee hoefd natuurlijk niet, ik had ook geen brief ofzu gestuurd.. xD Maar ik zou in iedergeval je telefoon nummer er op zetten!! En natuurlijk even je ouders inlichten!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:59

elisedcl schreef:

Je kan schrijven waarom je hun pony zo leuk vindt, dat je het leuk vindt om te poetsen en verzorgen.
Maar het is makkelijker om gewoon thuis bij hun aan te bellen, dan zien die mensen jou meteen.
Dan weten ze meteen wat voor vlees ze in de kuip hebben, zeg maar!

Gewoon doen, dan kun je binnenkort hier in het topic vermelden, hoe het gegaan is!

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:59

ik had ook eerst een vz pony :) mijn ouders zagen hoe gedreven ik was en een jaartje later had ik me eerste paardje :D hopen hopen!!

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:59

ok en mijn gsm nummer dan best zeker?

Esmee_Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:00

mika11 schreef:
elisedcl schreef:

Je kan schrijven waarom je hun pony zo leuk vindt, dat je het leuk vindt om te poetsen en verzorgen.
Maar het is makkelijker om gewoon thuis bij hun aan te bellen, dan zien die mensen jou meteen.
Dan weten ze meteen wat voor vlees ze in de kuip hebben, zeg maar!

Gewoon doen, dan kun je binnenkort hier in het topic vermelden, hoe het gegaan is!

Wat Mika11 zegt zou ik ook doen! Gewoon aanbellen, dan weten ze meteen met wat voor een meisje ze te maken hebben

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:01

het probleem is ook dat ik niet weet of het mag van mij ouders.

ps jullie zijn allemaal zo geweldig dat julllie mij willen helpen, ik aprecieer dat echt wel xx

Esmee_Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:02

elisedcl schreef:
het probleem is ook dat ik niet weet of het mag van mij ouders.

ps jullie zijn allemaal zo geweldig dat julllie mij willen helpen, ik aprecieer dat echt wel xx

Ik zou het eerst even met je ouders er over hebben, als het nou niet van je ouders mag dan doe je alles voor niks dat ik ook zonde

geen probleem, ik weet hoe fijn een verzorgpaard is..

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:02

als je in de buurt zou wonen had je er bij mij genoeg te rijden en te verzorgen.
hier kan ik dus niemand krijgen!
succes!!

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:04

jah ik ga evjes verhuizen, hihihi, jah echt jammer xxx

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:05

ik zou zo een fjord naar je opsturen :') ik vind het zo sneu voor je dat het niet mag

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:07

Nou erover dromen kan best toch :D

Ik heb dan wel geen Fjord maar een Arabier, maar kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt hoor!
Wat je kan doen is alvast je zo veel mogelijk in het ras verdiepen... Hoe gaat dat op keuringen, welke bloedlijnen vererven wat, hoe behoort een correcte Fjord eruit te zien, enz enz. Gewoon echt verdiepen dus :D
En dan uiteraard zo veel mogelijk aan je ouders vertellen tijdens het eten ;)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:09

jah, want wanneer ik begin over een verzorgpaardje zeggen mijn ouders meteen NEE! OMdat ik al op een manege help en ja ze vinden dat al genoeg.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:10

elisedcl schreef:
ok, ik zal zeker blijven dromen en ik zoek al mega lang een verzorgfjordje bij ons in de buurt is er 1, maar ik kan tog zomaar niet moeilijk op die mensen afstappen en vragen of ik hun fjord mag verzorgen?

Jawel hoor, dat is helemaal niet zo gek.

Wij hebben een fjord en een shetlander, en afgelopen zomer belden er 2 meisjes aan de deur. Die hadden de paardjes al vaak zien lopen en vroegen of ze ze af en toe eens mochten borstelen. Ik vond dat, eerst onder mijn begeleiding, prima. Sindsdien komen ze een paar keer per week en het bevalt hen en mij goed. Ze verzorgen de beide pony's inmiddels zonder dat ik er steeds bij ben, en ze mogen af en toe ook in het weiland mennen met het shetlandertje (onder mijn begeleiding)... vinden ze helemaal geweldig.

Dus zo zie je maar... een "brutaal" mens heeft de halve wereld...! :)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:11

jah maar ja mijn ouders ...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:17

Nou ja, als je ouders blijkbaar zo streng zijn, moet je maar de hele fjord vergeten.
En alleen blijven dromen.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:18

Heerlijk die fjordjes, mijn 2e verzorg paardje was een fjord (en een hardstikke eigenwijze!!) Bedenk je maar eens meisje van 12 zonder kracht met zon bonk in gevecht hahah!

Ik droom nu van het paard (in mijn profiel) Sué dat ik die ooit kan kopen. Door te dromen, blijf je leven anders is je leven saai! :D