[TI] Tinkertje op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Re: Tinkertje op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:50

Helaas Gurly, zo denkt een paard niet....

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:29

Bij ons ook overdag buiten en 's avonds naar binnen (op een draf). Ze staan al bij het hek te wachten tot we ze komen halen op op stal te gaan. Vind het zelf ook een fijn idee als ze lekker binnen staan. Misschien denk ik te menselijk maar ze vinden het hier erg fijn.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:35

Diaz schreef:
_Lot schreef:
Wat is de reden dat ze alleen staat?

De rest van de pony's gaat snachts naar binnen ;) Overdag heeft ze gezelschap :j

Dan lijkt het me logisch dat ze idd niet buiten wil blijven in dr uppie. Als je maatjes allemaal naar binnen gaan en je blijft in je eentje achter.

Hier staan ze buiten met schuilmogelijkheid.

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:38

Monty gaat overdag op de wei en in de avond op stal..In de zomer 24/7. Als ik hem alleen op stal houdt,vindt hij dat ook prima,maar ik vind het belangrijk dat hij ook lekker op de wei kan..

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:00

Carry de gehele dag buiten helpt inderdaad niet, maar na uitbreken even op stal en weg bij de rest helpt toch zeker wel! Spreek uit ervaring :)
Weg bij de kudde is in veel gevallen toch wel iets wat ze linken aan niet leuk.
Maar 24/7 op stal vindt ik nooit een goede oplossing niet als straf en niet als normale gang van zaken.

@ Diaz hier ook tink op stal Tom staat de nacht op stal samen met zijn vriendin Aicha, Aicha gaat vanwege haar stijfheid in de koud snachts op stal en Tom is geschoren dus dan is dat ook wel handig, beide vinden ze het heerlijk.
De kleintjes beide 24-7 buiten lekker weerstand opbouwen :)
Al is er de planning een 2e grote stal aan te leggen zodat alles de nacht binnen kan.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:20

Anouk heeft zo'n beetje altijd buiten gestaan, en merkte vaak aan haar (als ze weer in de blub stond) dat ze daartoch niet zo happy mee was (wat ook wel logisch is). Nu staat ze overdag buiten en s'avonds binnen, maar heb niet echt het idee dat ze het nou zo erg vind. Kan haar ook poetsen met de staldeur open, dus zo erg zal ze het niet vinden.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:32

Altijd buiten. Heb twee stallen die nu altijd open staan (zonder bodembedekking) maar hier staan ze eigenlijk alleen in als er hooi ligt. Ze hebben laatst een dagje op stal gestaan ivm behandeling osteopaat, maar daar werden ze echt niet blij van! Ze vinden het wel fijn dat ze uit de wind en, in de zomer, uit de zon kunnen staan :)

DieselVince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:38

Ons binkie had duidelijk voorkeur voor het buiten leven...in een binnen stal brak het zweet hem letterlijk uit...
Wat me wel opvalt is dat hij nu in een groep van 4 andere paardjes en 3 shetjes toch regelmatig in de schuilstal staat....normaal maakt regen etc hem niet uit maar de afgelopen weken staat hij vaak precies in de deuropening als wij komen... Toeval???
Aansluitend hebben ze een winterpaddock....sinds kort is de weide afgesloten.!!
Dagelijks treffen wij een laag "vers" zand op hem aan... erg grappig om te zien dat hij graag vies is..
We hebben een winterdeken en een regendeken...maar hij heeft een enorm dikke vacht dus ik denk dat hij niets opkrijgt...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:28

Mijn paard staat hier :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hit actief systeem en kan dus zelf kiezen wat ze wil ;)
Al is ze altijd wel vol met strootjes als ik haar uit de hit haal. Ik hoor van veel stalgenootjes dat ze elke avond even lekker in het stro gaat liggen :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 13:38

Heerlijk zeg! (ik zie geen gekke eet-stations?)

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:25

Cars schreef:
Gurly schreef:
Mijn tinker staat sinds kort dag en nacht binnen.. ze breekt elke wei, paddock of buitenstal uit..
Ze wordt elke dag wel eventjes buiten gezet, maar dat wel onder toezicht.
Ik hoop dat dit haar leert en dat ze snel weer naar buiten kan.

Wat denk je nu zelf ;)
Paard legt echt de link niet tussen uitbreken en vervolgens 23/7 binnen moeten staan.

Ik heb een heel slim paard hoor, haha.
Nee weet ik, maar stiekum hoop ik het toch.
Ik wou dat ik gewoon tegen haar kon zeggen..
als dat zo was, zou ze misschien wel luisteren en niet meer uitbreken, maar helaas.
Vind het zo jammer, want ze is nog maar 3 en heel jeugdig.. het is zo goed voor haar om lekker veel te lopen en niet stil te staan in een stal. Maar heb nu even geen andere keus.. het is anders te gevaarlijk.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:29

T zit in de familie dus, vaders ging hier ook op initiatief alle weide's door :+

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:32

Kyan en Karlijn hebben de hele zomer tot 3 december in ded weide gestaan ( 24/7) en nu staan ze overdag in de loneerbak en 's nachts op stal ....
Maar als ik 's avonds bij ze kom staan ze te trappelen om naar binnen te gaan ! hahahhaha, bak vol hooi !!!!

Zodra het kan gaan ze gewoon de wei weer in , lekker nog een heel jaar groeien !!!!
Tja en daarna , we zullen wel zien ......

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:39

Mooie plek Mallow!

Blizz heeft zowel op stal gestaan als buiten.
Momenteel staat hij bij de andere paarden binnen op stal en over dag met de andere paarden, ieder op een eigen klein stukje pad.
Voorheen stond hij In een stalletje met uitloop naast een andere stal met een paard erin. Hij stond daar trouwens evenveel in zijn uitloop als in zijn stal. De stal was ook open aan de voorkant dus maakt het qua warmte niet veel uit.
Hij is beide keren even gelukkig, voor hem is het vooral belangrijk dat er eten is en andere paarden. Dan is hij heppie!
Zelf zou ik hem liever in (schuil)stal met flinke uitloop willen hebben met een maatje. Maar dat is voor als ik de staatsloterij eens flink win!

Zomers staat hij 24/7 buiten. *\o/* (behalve met natte zomers zoals afgelopen jaar argh!)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:53

Met de zomer staat Daisy 24/7 buiten, maar nu gaat ze aan het einde van de dag op stal.
Soms baalt ze als ik weg ga en zij nog lekker buiten moet blijven, hihi. Maar dat heeft wel met de vele regen en natuurlijk lekker hooi op stal te maken.
Ze staan nu overdag de hele dag in de paddock met onbeperkt hooi en dat is vaak niet eens op als ze naar binnen gaat, dus honger heeft ze echt niet hoor.
Staat ook niet alleen...

Maar is 'smorgens wel altijd weer blij als ze naar buiten mag