Welsh cup 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:16

996981 schreef:
Ik ben geselecteerd voor de finale in kootwijk aangezien we tijdends de selectie in tolbert beide proeven gewonnen hebben. Dit zou dan in de M1 zijn. Helaas zit ik momenteel al op 28 wp. In september ga ik naar deurne toe. De pony zou dan een maandje mee ivm de welshcup en de finale van de bestgaande rijpony waar we ook mogen rijden. We zitten nu alleen een beetje in dubio wat we doen. We hebben al gevraagd en de welshcup mogen we niet M2 starten helaas....

Klopt, je mag niet promoveren. Hebben we voor de selecties van de welshcup ook al aangevraagd. Ze zeggen dat dat netzo als het regelement van de KNHS is. Maar dat is niet zo, als je je tijdens een provinciale kampioenschap selecteerd mag je voor de Hippiade wel promoveren. Voor de selectie had mijn dochter helaas niet niet genoeg punten om M te mogen starten, nu mag ze dus niet promoveren. Raar, vooral met de kleine pony's, kinderen groeien al zo hard. En dan hebben we ook nog de pech dat tussen Tolbert en de kampioenschappen 3 maand zit! Ik vind het wel jammer, zij wil natuurlijk heel graag starten! En dan komen we er nu ook achter dat je naast de welshcup dan niet mee kunt doen met de all round competitie. Voor de welshcup moet je n.l. 2 proeven rijden, en voor de all round nog een keer 2 proeven en een keer springen. Balen hoor, dat dat niet gewoon dezelde 2 proeven kunnen zijn!

regtur

Re: Welsh cup 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:05

cillusion@ waarom kun je dan niet meedoen voor de allround competitie? Daarvoor mag je toch gewoon opgeven? Wat ingewikkeld allemaal.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:16

regtur schreef:
cillusion@ waarom kun je dan niet meedoen voor de allround competitie? Daarvoor mag je toch gewoon opgeven? Wat ingewikkeld allemaal.

Even gezocht, maar kan de mails niet terugvinden. Maar, als ik het goed verwoord,...

Je mag 4 keer met een pony op een dag starten; waarvan maar 2 keer een dressuurproef. Dit exclusief finales. Dus Welshcup is 2x een proefje voor punten, en all round is 2x een proef en een keer springen; is totaal 5 starts. Dat mag dus niet.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:02

De welsh cup is een finale, dus zou het daarvoor niet gelden?
Is dat dan onlangs veranderd, want eerder deed je mee met dressuur, 2x ,aan de hand, bestgaande en springen, da's ook 5 x. 8)7

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:27

regtur schreef:
De welsh cup is een finale, dus zou het daarvoor niet gelden?
Is dat dan onlangs veranderd, want eerder deed je mee met dressuur, 2x ,aan de hand, bestgaande en springen, da's ook 5 x. 8)7

Voor zover ik weet gelden de proefjes wel voor punten; en moeten de beste overrijden, dat is dan de finale.
Tja, en als je het goed bekijkt is ook een rubriek bestgaand een start; maar aangezien de knhs daar geen uitslagen van krijgt doen ze daar denk ik niet moeilijk over.
Hoe het eerder ging, of in de praktijk is weet ik niet; voor ons is het de eerste welshfamiliedag.... Waren er al 2 eerder waar we wel aan mee hadden willen doen maar het is altijd in het weekend van de clubkampioenschappen. Dit jaar zijn de clubkampioenschappen weer op zondag omdat er 2 clubleden geselecteerd zijn voor de welshcup. Tja, en 2 clubleden, met 2 zusjes is 1/3 ponyclub die ze dan missen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:46

Dat mag je nog wel eens navragen, kan ook maar zo zijn dat de Welshcup proeven niet voor punten tellen want je rijdt er ook maar 1. De besten van elke klasse mogen dan overrijden in de middag, die telt sowieso niet voor winstpunten.

Maar ik snap idd niet dat die welshcupproef niet gelijk kan tellen als 1 vd 2 dressuurproeven die je moet rijden voor allround sportpony. Beetje vreemd...

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:24

Stukjes regelement:
4. Met één paard mogen meer combinaties gevormd worden, waarbij echter de hierna volgende bepalingen in acht genomen dienen te worden:

a. Een paard mag uitsluitend in de disciplines Dressuur, Springen, Aangespannen Sport en Mennen (dressuur en vaardigheid) op één wedstrijddag, al dan niet met dezelfde deelnemer, maximaal viermaal worden gestart, waarvan door één deelnemer in de

discipline Springen. Een uitzondering hierop zijn starts tot en met de klasse L-Springen voor pony‟s, waarin maximaal twee deelnemers met dezelfde pony mogen deelnemen met inachtneming van het bepaalde in lid 3c van dit artikel.

b. Start een paard tweemaal met verschillende deelnemers in de discipline Dressuur, dan moet tussen de twee starts een tijdverschil liggen van tenminste 30 minuten.

c. In de disciplines Eventing, Endurance, Mendurance en in de Samengestelde Mensport mag een paard door één deelnemer worden uitgebracht op een wedstrijd.

Artikel 105 - Aantal starts

1. Op een wedstrijddag mag een paard per combinatie tweemaal starten en daarbij voor winst- en/of verliespunten in aanmerking komen. Hierbij worden starts in de afdelingdressuur, teamdressuur, finalerubrieken en een rubriek voor Kür op muziek niet meegerekend.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:27

Heb de mail gevonden hoor, na lang zoeken in de verwijderde items bleek dat ik hem netjes in een mapje bewaard had....
Volgens de dames van het NWPCS worden er dit jaar 2 proeven gereden, en daarna nog een finaleproef. Dit met de 2 proeven voor all round en een parcoursje komt op 5 starts. Zie boven, je mag max. 2x een dressuurproef voor punten rijden, en ze zijn alle 4 voor punten.
Wordt wel tijd voor wijzigingen in de regelementen van de Welsh,... niet promoveren, en helaas ook niet en aan de Welshcup en aan de All round pony meedoen, terwijl het allemaal zo simpel kan zijn!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:02

Ja dat is zeker tijd voor verandering.
Eerder was de finale vd Welshcup ook altijd gelijk met de Centrale Keuring (dat is a.s. weekend). Dan kon je gewoon beide rijden, veel handiger.
Nu zijn jonge dressuurpony's zaterdag erbij, snap de combinatie niet.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:27

Lees ik het nu goed dat de finale van de Welsh Cup tegelijk is met de Welsh Sportdag? Ik miste het afgelopen weekend al op de CK..

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:40

Grrrr.....mijn dochtertje heeft in Houten een finale plaats verdient voor de Welshcup.
Leuk maar ook helaas, daarna kwamen nog de regiokampioenschappen en daar is ze heel knap regiokampioen geworden in de klasse B/AB maar daar hoorde ook 4 winstpunten bij.
Nu is ze B+30 en kan ze niet starten in de finale.
Beetje krom hoor!
Ze is geen B meer en ook nog geen L want dat heeft ze nog niet gestart, waarom mag dat kind nou niet gewoon die finale rijden?

saluut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:56

Ahhhhh wat sneu!!! :(:) En wat gemeen zeg!!! Heeft ze zo haar best gedaan, hoe kunnen ze dit doen!!!
Wel knap zeg, dat heeft ze toch maar mooi voor elkaar gekregen. *\o/* GEFELICITEERD!!!!!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:02

Bij mijn weten telt de tweede proef van de regio niet?
Wel zuur inderdaad!

Gefeliciteerd met de titel!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:52

Bij ons telt de regio helemaal niet voor winstpunten.

Ik zelf heb me geselecteerd voor het D-M1, mijn zusje heeft zich ook nog geselecteerd voor het D-L2 en het C-Z2. Mijn andere pony die ik in het Z2 reed was een beetje vreemd, 2 ongeveer gelijke proeven gereden. in en3 proef eerste en in de andere proef laatste. doordat ik won in de proef waar heel laag was gejureerd en laatste was in de proef waar de eerste paar hele hoge punten hadden kwam ik gemiddeld heel laag uit en mag nu iemand gaan die niet eens prijs heeft gehaald op de selectie, niet dat ik het hun niet gun maar vindt het een beetje vreemd gegaan.
hopelijk kan ik een mooie proef rijden volgende week en mijn zusje ook.

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:42

Wat raar dat met regiokampioenschappen iedere regio zijn eigen manier heeft.
Zou toch gewoon door het hele land op dezelfde manier beoordeeld moeten worden?
Hier in Zuid-Holland rij je 2 proeven bij 2 verschillende juryleden en dan telt je gemiddelde voor het kampioenschap maar je krijgt wel over beide proeven winstpunten. Ik hoorde ook al dat ergens anders je 1 proef rijdt voor 2 juryleden en dat daarvan het gemiddelde telt en dat je alleen over je gemiddelde eventuele winstpunten krijgt.
Dan had ze er maar 2 bijgekregen en was er geen probleem geweest. |(
Ach, ik baal gewoon dat mijn kleine meisje nu zo teleurgesteld is dat ze niet mee mag doen.
Ze heeft pas 12 wedstrijden 'ever' gereden (net een jaartje bezig) op een pony die jong is en ook nooit eerder iets aan dressuur gedaan heeft dus ik vond het al zo knap dat ze de selectiewedstrijd van de Welshcup gewonnen had.

Is gewoon krom dat je wel geplaatst bent voor de finale maar niet kunt starten.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:44

idd wel vreemd, vind zelf dat dingen als regiokampioenschappen toch echt iets zou moeten zijn waar vaste regels over zijn.

ja jammer dat ze niet mee kan doen, maar ook al heel erg knap dat ze zich had geselecteerd. En dat ze nu regio kampioen is is ook super goed! Dan maar volgende jaar welshcup.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:00

Mutjei schreef:
Grrrr.....mijn dochtertje heeft in Houten een finale plaats verdient voor de Welshcup.
Leuk maar ook helaas, daarna kwamen nog de regiokampioenschappen en daar is ze heel knap regiokampioen geworden in de klasse B/AB maar daar hoorde ook 4 winstpunten bij.
Beetje krom hoor!
Ze is geen B meer en ook nog geen L want dat heeft ze nog niet gestart, waarom mag dat kind nou niet gewoon die finale rijden?

Jee zeg, wat jammer, rijd ze zo super en dan net teveel punten! Mijn dochter is niet naar het M gegaan omdat we ook welshcup mogen rijden. Vind ik zelf wel jammer, maar om daar zo'n leuke wedstrijd voor te laten schieten vinden de kinderen ook niet leuk. Alleen nu kwamen we er na selectie achter dat als je welscup rijd je niet voor all round mee mag doen omdat je dan teveel starts hebt. Regelementen die ze bij het nwpcs hanteren zijn niet allemaal voor het plezier van de kinderen!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:01

Royaltjuh schreef:
Ja dat is zeker tijd voor verandering.
Eerder was de finale vd Welshcup ook altijd gelijk met de Centrale Keuring (dat is a.s. weekend). Dan kon je gewoon beide rijden, veel handiger.
Nu zijn jonge dressuurpony's zaterdag erbij, snap de combinatie niet.

Ik denk dat ik de combinatie wel snap,... Jonge dressuurpony's trekken denk ik meer publiek!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:12

De jonge dressuurpony's zijn niet op hun plek op de Centrale Keuring. Het trekt publiek juist uit elkaar en als fokker en gebruiker is het dan enorm moeilijk te kiezen tussen twee onderdelen die je niet wilt missen. De Welsh Cup blijft beter op zijn plaats tijdens de CK en ik hoop enorm dat dat ook weer teruggedraaid wordt.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:04

Mutjei schreef:
Beetje krom hoor!

Huh hoe kan dat dan? Je kan toch maar maximaal 3 wp per keer rijden of telt bij jullie dag 2 ook mee voor winstpunten?

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:01

In Zuid-Holland rij je 2 proeven die beide tellen voor winstpunten.
Ze had 199 en 203 dus 2+2=4 winstpunten.

Blijft raar dat de regiokampioenschappen in iedere regio 'anders' zijn.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:31

Oh op die manier. Bij ons is het maar 1 proef daaruit worden de beste geselecteerd en die moeten de volgende dag nog een keer, van die proef tellen de punten niet mee, dus alleen van de eerste dag.