Ariebren schreef:Toch valt het mij al jaren lang op dat er onder de paarden ook gediscrimineerd wordt.
Een paar Tinkers met "bruine paarden" geeft toch elke keer afscheiding in de groep op kleur en bont zijn.
Zelfs mijn cremello Quarter merrie wordt niet geaccepteerd door de bruine Quarters.
Ben ik niet geheel mee eens.
Ik heb nu al 2 keer meegemaakt dat mijn beide Tinkers op het 1e gezicht een klik hadden met een ander (warmbloed) paard.
Fayette was vanaf de 1e blik dikke vriendjes met het effenbruine warmbloedje van een kennis van ons. Die stonden elkaar gelijk te kroelen.
En Dunla stond laatst op de menclub voor het eerst naast de kruising Fries van een clubgenootje. Er wat gesnuffeld en al gauw stonden ook die 2 elkaar uitgebreid te kroelen. (En het mooiste was eigenlijk nog die ontzettende jaloerse kop van Fayette
).
Ook hebben beiden in hun opfok nooit problemen gehad. Fayette was dikke vriendjes met de 2 hoogste hengstjes en zij was de enige bonte en koudbloed in de groep. Dunla werd in haar opfokgroepje van effenkleurige Welsh Cobs ook niet achtergesteld omdat zij een koudbloedje was.