veulen aanschaffen of 3 jarige ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: veulen aanschaffen of 3 jarige ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:47

oow oke dat scheeld alweer, weet je of ze nu in de opfokstaat? kun je misschien een linkje stuuren daar staat misschien wat meer info in voor mij

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:53

xxieslady schreef:
waar verdien ik meer aan? (het klinkt mischien een beedje ego zo) maar vroeg me toch af wat beter is
ik hoor graag jullie ideen en advies :)

Je gaat er in beide gevallen op verliezen.

Jazzfan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:56

sarabande schreef:
Ik zou met een tentje met chocomelk langs de weg gaan staan, kan je meer mee verdienen

:D :D :D
Helaas op dit moment de bittere waarheid!

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 00:01

een goed beleerde 3,5 jarige is toch meer waard dan een 3,5 jarige en onbeleerd??

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:06

waarom wil je eraan verdienen dan kan je beter aan de lotto meedoen, ja sorry hoor.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:07

Als je je geld wil verdienen door het paard te beleren; verhuur jezelf om het paard van een ander te beleren... Minder kosten... én iets zekerder van het geld wat je krijgt voor je inspanningen van het beleren. Dat is met de handel toch afwachten..

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 00:18

dat heb ik dus altijd gedaan :) en wil het graag gaan proberen met een eigen paard

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 00:22

franka75 schreef:
waarom wil je eraan verdienen dan kan je beter aan de lotto meedoen, ja sorry hoor.

vanwaar deze opmerking ik vraag alleen advies dit doen honderden mensen het is toch leuk als je een paard koopt dan goed kan beleren om daarnaa een goed plekje voor het paard kunt vinden en er wat mee verdient niks mis mee vind ik

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:26

:D Siroop is goedkoper dan Chocomel. Verdiep je eerst in de markt, en kijk het dan nog eens aan, maar ik denk dat je daar nog iets te jong voor bent.

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 00:34

ik vroeg alleen om advies hier op bokt, niet om commetaar en waaneer ben je volgens jou te jong om me te verdieppen in de paardenmarkt? ik ben 21 en leeftijd zegt niet altijd wat over je kennis en ervaring

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:35

Je bent te jong als je nog niet weet hoe je commentaar schrijft, en verdiepen.

En je bent te jong als je op bokt moet vragen of je nu beter een veulen kunt kopen ofeen 3-jarige om geld te verdienen. Verdiep je eerst in de kosten, risico's en de huidige markt, en overweeg het dan nog eens.

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 00:39

ik heb dislexie hoor en vroeg alleen maar om advies??? ga geen dingen verkondigen als je die persoon niet kent ! van de kosten risico,s en de huidige markt ben ik me zeer van bewust ik vroeg me alleen af hoe de bokker er over dachten

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:44

Als je bewust bent van de huidige markt.dan weet.je zelf ook wel dat dit geen goede tijd is om paarden te verkopen. En ja een 3,5 jaar oud beleerd paard is meer waard dan een 3,5 jaar onbeleerd paard maar in de tussentijd dat je het paard beleerd heb je meerdere kosten aan het paard, voer, bodembedekking, dierenartskosten, hoefsmid, tuig, etc. Hoe dan ook zul je geen winst maken :)

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:50

Momenteel verkoopt niemand een paard dat niet boven gemiddeld is. Dus ik zou het lekker bij je eigen paarden houden dit kan je alleen maar geld kosten ;)
Stel je koopt er nu één voor 4000 euro een leuke gemiddelde 3 jarige, dan zou je die over 3 jaar al voor minimaal 10000 moeten verkopen en natuurlijk Z in de sport anders heb je al je kosten er niet eens uit.
Ik zeg niet doen.

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 00:51

zoals ik in mijn vorige bericht zij ga geen dingen lopen verkondigen als je die persoon niet kent, ik heb geen kosten aan voer en bodembedekking aangezien er meerdere paarden bij ons staan krijgen wij gratis hooi en stro tegen gratis weidegang en stalling voor de andere eigenaar ,ik bekap mijn eigen paarden zelf dus die kosten ben ik al kwijt

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 00:53

in die prijsklasse ga ik geen paard kopen eerder 0-1000 bedankt voor de tips op pagina 1

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:02

Ts, waarom vraag je om advies en plaats je een topic als je telkens als antwoord geeft dat we niet kunnen oordelen omdat we je niet kennen :?

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:09

omdat ik jammer vind dat er gelijk een oordeel over me word gedaan dat ik hier te jong voor ben terwijl je me niet eens kent en je niet eens weet wat mijn ervaringen zijn? op pagina 1 heb ik echt advies gekregen bedankt hiervoor ,hier heb ik zeker wat aan :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:18

Een veulen zou ik niet doen: kosten, kans op ongevallen of ziekte, te klein blijven of te groot worden (want zo'n paard moet je vaak laten staan tot z'n vierde, dus weer een jaar kosten) en vaak moeilijker om karakter in te schatten.

Met een jong paard kun je een keer geluk hebben...er zijn op dit moment redelijk goede 2,5 jarigen te koop voor weinig geld. Maar wel goed uitkijken, want er is wel heel veel kaf tussen 't koren. En om er wat aan te verdienen: paard moet goed gezond zijn (en als je goed wilt verkopen ook röntgenologisch goed) en braaf (of een topper, maar dan lijkt niet waarschijnlijk)! Als ze dat namelijk niet zijn kun je 't wel vergeten, want de markt wordt overspoeld op dit moment....

Als je 't leuk vindt en je kunt je het risico van een misser een keer permitteren: gewoon doen!
Economisch gezien zou ik trouwens ook gaan voor de chocomelk...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:18

Ik heb een veulen genomen
2 zelfs
en het kost klauwen met geld ookal staat hij wat goedkoper dan op een pensionstal
Heb mijn veulen vanaf oktober een jaar maar heb er tot nu toe 2500 ingestoken kwa stalling dierenarts rekeningen ect...

Eentje heb ik als 1,5jarige verkocht en daar is zo ongeveer toch ook wel tegen de 2000 ingestoken voor stalling dierenarts rekeningen ect...

Dat het een veulen is zegt niet dat er minder kosten aan vast zitten ;)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:20

xxieslady schreef:
omdat ik jammer vind dat er gelijk een oordeel over me word gedaan dat ik hier te jong voor ben terwijl je me niet eens kent en je niet eens weet wat mijn ervaringen zijn? op pagina 1 heb ik echt advies gekregen bedankt hiervoor ,hier heb ik zeker wat aan :)

Dat heb ik nergens gezegd :) maar toch gaf je mij dezelfde reactie. Wij kunnen enkel onze mening geven op basis van de info die jij ons geeft. Hoeveel ervaring je hebt, dat je minder extra kosten hebt ed stond voorheen nergens, hoe moeten wij dat dan weten? :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:20

shilady schreef:
Dat het een veulen is zegt niet dat er minder kosten aan vast zitten ;)

Als je goed leest is dat dus precies wat iedereen zegt....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:23

Ik heb gelezen maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het niet nog een keer mag zeggen kendra ;)

Heb gewoon erg vaak de dierenarts erbij gehad en dan lopen de kosten toch flink op voor een paard waar je eigenlijk nog niks mee hebt gedaan...
Het geld wat je er in stopt tot 3 jr zal je meestal nooit terug krijgen als je hem weer verkoopt ...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:16

zowiso bijna altijd verdien je meer aan een 2.5, 3 jarige kopen zadelmak maken en weer verkopen. lijkt me ook niet meer dan logisch toch, of ze nou een paar maanden bij je op stal staan of 3 jaar... als je een veulen koopt (zeg voor 3.000 euro,) komt daar elk jaar zeker 1000 euro bij, ook al staat ie bij jezelf op stal! ik bedoel.. je moet neem ik aan toch ook je eigen stro kopen, voer, hooi, weide onderhoud etc. als ie als 3 jarige dan niet goed is op de foto, een stalgebrek heeft of niet te rijden is is hij niks meer waard, dus weggegooid geld..
een 3 jarige kan je zelf op de foto laten zetten, je ziet of ze correct zijn uitgegroeid, groot genoeg zijn etc etc.
daarnaast zou ik het zelf nu even beide niet doen ;) idd wat er al word gezegd, de verkoop loopt nu gewoon niet, leuke paarden gaan voor heeeel weinig geld weg dus wat wil je verdienen? net 500 euro?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:18

sorry hoor maar als jullie haar jong vinden om te handel dan ben ik dat helemaal (16) dus ik denk wel dat het kan hoor,