Hoe je mini shetlander inrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:51

Ik heb een meisje opgezocht op de manege die ik netjes genoeg vond rijden.
We zijn gewoon begonnen met rijden en nu 13 weken later (ze rijd 1 a 2 keer per week) kan hij alles :D
Doet alles netje op been druk, springt netjes een sprongetje en is gewoon een leuke pony ;)

capopjekop

Re: Hoe je mini shetlander inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:52

Ik heb ze tot nu toe via markplaats gevonden en eentje via een kennis van me die bij een manege reed. Kan wellicht handig zijn om de pony door te laten rijden.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 20:57

Wat kost zo'n dressuursingel van 30 cm ongeveer?
Capopjecopje, als ik zo op online paardenwinkels kijk is de kleinste maat 40 cm.
Marktplaats kan ook, maar meestal vinden jonge meiden nogal vlug dat ze dat makkelijk kunnen ;)

Nicky_rilana, gefeliciteerd!
Hoeveel cm is die singel dan?
Grappig dat dekje op je shet :D
Ietsje te groot is voor een keer geen ramp....

@Mieppie77, dat zal ik eens doen, maar meestal zijn dat ook al grotere meiden...

Loveidefix, daar heb je het goed mee getroffen dan!

Alleen er op zitten geeft de shet geen kik, dat doet hij prima.
Zonder zadel dan he, omdat ik nog geen goed passende singel heb wil ik er ook nog niemand op zetten..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:59

Ik heb hem toentertijd bij de plaatselijke ruitershop gekocht, geloof van imperial riding.

Sommige kids overschatten zichzelf wel,maar op die leeftijd komen de ouders in het begin vaak wel even mee. Meestal hebben die wel een beeld hoe dochterlief rijd. Al schatten sommige ouders hun kroos ook te hoog in uiteraard :D Ik heb het iig getroffen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:59

Ik heb trouwens een barefood drytex kids zadel met een FRA singel van 30 cm :D
Fra singels zijn wel best prijzig, ik was er 60 euro voor kwijt :o ze zijn wel super!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:01

capopjekop schreef:
Ik heb hem toentertijd bij de plaatselijke ruitershop gekocht, geloof van imperial riding.

Sommige kids overschatten zichzelf wel,maar op die leeftijd komen de ouders in het begin vaak wel even mee. Meestal hebben die wel een beeld hoe dochterlief rijd. Al schatten sommige ouders hun kroos ook te hoog in uiteraard :D Ik heb het iig getroffen.

Achjaa.. dan vallen ze toch een keer? :P Het meisje die mijn pony rijd is nu ook al vaak zat wezen zand happen en vind het nog steeds super leuk. Vandaag is ze er ook nog 2 keer afgevallen, helaas een keer in een plas :+

Edit: beetje dom van mij, had helemaal niet door dat je de eigenaar van Hans bent :o Krisje op het shetlander forum toch ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:02

ongeveer 40 cm maar die rekt niet mee, ik heb die singel ook bij die shet met dat groote dekje.
mag ik vragen hoe groot je shet is?

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:06

Ik heb wel een eens gezien dat ze een pop er op zetten dat helemaal opgevuld was. Dus een zelf gemaakte pop met bijvoorbeeld zand er in, niet te zwaar maken maar ook niet te licht.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:59

Mijn singel bij het pinokkia zadeltje was ook veel te groot, geloof 40cm. Dat is een stoffen singel. die heb ik bij een naai attelier zo'n 20cm laten inkorten. Zit nu perfect :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 02:17

loveidefix schreef:
capopjekop schreef:

Achjaa.. dan vallen ze toch een keer? :P Het meisje die mijn pony rijd is nu ook al vaak zat wezen zand happen en vind het nog steeds super leuk. Vandaag is ze er ook nog 2 keer afgevallen, helaas een keer in een plas :+

Edit: beetje dom van mij, had helemaal niet door dat je de eigenaar van Hans bent :o Krisje op het shetlander forum toch ;)

Haha idd.

Dat ze een keer zandhappen is niet erg. Maar als ze zichzelf overschatten kan dat wel nadeling werken bij een jonge pony, althans als je iemand hebt die eigenwijs is. Als ze open staan voor tips en die goed opvolgen dan is een goede zit en wat lef het belangrijkste.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:30

die van mij is ingenaaid eg maar dus korter gemaakt hoe kort ie nu is weet ik niet maar hij zit strakgenoeg

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 16:01

@Capopjekopje, ja dat is ook zo hahahha
Sommige ouders denken dat hun kids de volgende anky zijn terwijl ze amper op een paard kunnen zitten....
Ik heb dat gelukkig niet met mijn dochter :D
Die moet nog heel veel leren!

@Lovedefix, dat vind ik wel heel erg veel voor een singeltje!
Tja ik heb liever dat ze niet vallen natuurlijk....
1 voordeel dat ze van niet zo hoog vallen op een mini :D

@Nicky_rilana, mijn shetje is zo'n 85 cm, de singel die ik nieuw heb is ook 40 cm dus daar heb ik dan niks aan.....

@Celly1996, dat kan ik ook wel eens gaan doen idd...

@xSCWx en Missanita84, Denk dat ik dat ook wel ga doen bij de singel van 75 cm, hebben ze daar geen last van als je die dubbel vouwt dan?