Meer informatie gezocht over Heidi (Synod Prophet x Bas)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:10

Hier ook nog 2 aangespannen foto's, de ene van Heidi zelf, de andere van volle broer Polly.
Deze hebben in het Welsh Magazine gestaan!

Afbeelding Heidi

Afbeelding Zellemshoeve's Polly

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:51

super zeg dankje!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:13

Heidi heeft de IBOP gelopen, op een regionale keuring mee gedaan in de rubriek menpony's. Toen aangewezen voor de centrale keuring waar ze eerste werd geplaatst in haar rubriek. Verder heeft ze een paar marathons meegelopen in het 2span. Niet bijzonder veel wedstrijden gelopen. Wel een makkelijke pony die zeer mak is en makkelijk te rijden is.
Veulens waren altijd aansprekende dieren. Ook die van haar moeder. Op oudere leeftijd waren ze vaak minder.

Sascho

Re: Meer informatie gezocht over Heidi (Synod Prophet x Bas)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 00:21

oke, ik rijd haar nu in het enkelspan, ik het begin een ellende met inspannen, dat hebben we er nu redelijk uit en nu hebben we er echt een super pony aan!

zijn er uiteindelijk ook geen veulens van heidi echt goede geworden?
je zij dat ze wel vaker pony's kreeg met een mankement, weet je nog hoe en wat ongeveer?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:00

Ik zag bij de foto's die Buster geplaatst heeft ook Sandy staan. Volgens mij is die van Coelenhages Jarno en was zij geen veulenkampioen en later ook jeugdkampioene. Of bij de vriendenkring? Zowiezo denk ik dat die veulentjes die op de keuring geweest zijn geen gebreken hadden, want dan neem je ze niet mee.
En Wesley doet het aangespannen toch ook heel goed?
Ik zou inderdaad het NWPCS even mailen en vragen om een uitdraai van nakomelingen, met evt behaalde resultaten. En anders heb je met de namen een aanknopingspunt via Google.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 11:22

ja precies, dat ga ik even doen! zijn er wel meerdere veulens overleden?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:50

de fokker heeft uit deze lijnen(en) veel pech gehad. Veulens met kromme benen, geen kniegewrichten, zomaar dood in het land, open gehemelte en weet ik wat nog niet meer. Nakomeling van Jarno was een van de mooiere zeker als veulen. Nu toch beetje beknopte pony geworden wel met een heel mooi maar dat hebben ze van oma, nakomeling van Bas.
Pony's uit deze lijn zijn zeker sterwaardig maar komen vaak niet verder (oma wel keur en preferent geworden op latere leeftijd).
Whesley loopt als tuigpony in Dordrecht. Laatste nakomeling van NAchtegaal's Captain. Leuke pony maar (nog) geen echte topper zoals zijn stalgenoot Arno.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 14:06

oke! appart dat hij dan zo veel pech heeft! ik heb inmiddels een mail van het stamboek met informatie!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 14:32

om even terug te komen op haar nakomeling sandy,
hier zijn er 2 van! even als andy!
ik zal het even op een rijtje zetten
1999- zellemshoeve sandy- schimmel- keur,preferent
2002- zellemshoeve daisy- roan bruin- elite
2003- zellemshoeve andy- roan zwatrt- elite
2004- zellemshoeve roxy- schimmel- keur, elite
2005- zellemshoeve wesly- schimmel, bruin geboren- keur, elite
2006- zellemshoeve sandy- roan bruin- dit is die gene die veulen en jeugdkampoein was
2007- zellemshoeve goldy- stekelharig bruin-
2008- zellemshoeve andy- bruin- preferent

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:05

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:16

wil de boel niet afkraken maar volgens mij kloppen de predicaten niet die je noemt achter de nakomelingen . . . .

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:02

als je meer info over wesly wil kan je ook ldj op bokt benaderen. Waar zij op stal rijd staat Wesly. ook

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:24

je mag het wat mij betreft best afkraken hoor, ik wil zo graag mogelijk kloppende dingen, ik typ alleen over wat het stamboek mij verteld..

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:56

sasjaaa schreef:
je mag het wat mij betreft best afkraken hoor, ik wil zo graag mogelijk kloppende dingen, ik typ alleen over wat het stamboek mij verteld..

Hmm, afkraken van iemands ponies zou niet moeten mogen op een openbaar forum.
En ik denk persoonlijk dat er best heel wat goede dingen te vertellen zijn over je pony. Voor meer informatie stuur ik je een pB

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:33

Ik zou het niet afkraken noemen, de opmerking van Patrick slaat denk ik op hetgeen mij ook al opviel;
Een merrie, geboren in 2008, reeds preferent klopt volgens mij niet. En zo staan er nog wat vreemde dingen in het lijstje.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:43

uryanne schreef:
Ik zou het niet afkraken noemen, de opmerking van Patrick slaat denk ik op hetgeen mij ook al opviel;
Een merrie, geboren in 2008, reeds preferent klopt volgens mij niet. En zo staan er nog wat vreemde dingen in het lijstje.

Wij hebben ook eens een uitdraai van het NWPCS gehad en dat liet zich moeilijk lezen. Laat staan voor een leek, die niet eens beseft wat er staat.
Ik vind afkraken een raar woord. In dit geval had er 'corrigeren "moeten staan, of iets dergelijks. Een forum is heel geschikt om vragen te stellen en ook om ze te beantwoorden. Afkraken hoort daar niet bij, gewoon omdat het niets toevoegt. Het zal ook niet zo bedoelt zijn, maar voor mensen die niet zo thuis zijn in het wereldje kan het onnodige vragen oproepen. En het is gewoon leuker om positieve informatie te krijgen, dan negatieve.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:12

uryanne schreef:

ik zeg ook nooit dat hier afgekraakt word, is alleen een reactie op patrick :D

als jullie mij dan verder kunnen attenderen op de dingen die niet kloppen dan kan ik na vragen bij het stamboek waar die info vandaan komt.
misschien als er iemand is die beter die bestanden kan lezen graag maar ik dacht dat ik het wel begrepen had vandaar deze info..