Welk ras raden jullie mij aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxMerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:26

ik zou in jou geval een haflinger nemen( een beetje grote dan)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:33

Valeska schreef:
Loolapelooza, bedankt voor je aanvulling. ik wist dat idd niet. dacht altijd dat de PRE ook een kruising mocht zijn van Spaanse/Portugese rassen. Dat PRE stond voor Spaanse rassen in het algemeen.

Waar valt een Andalusier zonder papieren dan onder? Blijft het dan gewoon een Andalusier?

Een Andalusier met papieren is een PRE.
Een Lusitano met papier is gewoon een Lusitano.

Kruisingen Anda X ander ras (of een kruising tussen een goedgkeurde Anda en een niet goedgekeurde Anda) is een Cruzado.
Hetzelfde geld voor de Lusitano. Lachen

Je bezit eigenlijk pas écht een Anda of een Lusi als deze door het stamboek is goedgekeurd, al weet jij net zo goed als ik dat als je een veulen fokt uit 2 zuivere Anda's of Lusi's waarvan 1 of beide nog niet zijn ggk of afgekeurd je gewoon eigenlijk toch een raszuivere hebt. Enkel voor het stamboek dan niet en dan kun je dus geen "raszuivere" paarden fokken, dat zijn zowiezo Cruzado's al is het een fokproduct uit 2 volbloed barokkies. Lachen

Volg je een beetje Verward Haha!

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:44

Helemaal!!

OK dan! voor de uitleg!!

Valeska

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 21:11

Valeska schreef:

Joylady....kijk eens onder de Andalusier Yahoo groups, daar zijn heel wat mensen metverstand over dit ras en kunnen je zeker verder helpen.
http://groups.yahoo.com/group/andalusiers/

Ik zal eens kijken! Bedankt Valeska!!

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:43

Your welcome!

chrisco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:35

Als ik jou was zou ik gewoon dan een keer een andelusier uitproberen(ik ben ook gek op andelusiers) en dan gewoon ff uitproberen en dan mischien mag je er wel vaker oprijden dan kan je kennis maken met de andelusiers maar ik zelf heb een nrps!!!!!1 *LOL* Knipoog

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 01:06

Gaitkeeper schreef:
Als geld geen rol speelt zou ik zeggen : koop een leuke Tennessee Walker. Haha!
Een echte allrounder om heerlijk mee door het bos te walken of te tölten (als een rolls-royce) en ook prima om een sprongetje mee te doen.

Tegen jouw eisenpakket zou ik nooit een Tennessee Walker nemen. Ik heb er zelf een en kan er prima mee trailrijden, ben er altijd mee weg maar het is een ramp als je met of tussen 'normale' paarden rijdt. Zijn stap is te lang en zit tussen de stap en draf van een ander paard in. Ik loop ook altijd 30 meter voorop en dan draven ze maar weer bij. In een normale manegeles loop ik niet mee want dat is dat paard dat zo 'vreemd' loopt. Met zijn allen een drafje gaat niet want dat kan hij niet. Kortom: voor het betere bakwerk: dressuur en manegelessen werkt het gewoon niet. Voor het betere buitenwerk is er niet beter. Maar dan liefst alleen of met een koppel andere Walkers, dat is geweldig.

Als ik zo gek was op Iberische paarden als jij, zou ik het wel weten. Ze zijn niet makkelijk maar je kan er alles mee doen. Ga dan maar voor een Lusitano. Geen Tinker nemen, dat zijn van die modepaarden tegenwoordig, een Iberische heeft nog echt stijl.
Succes met je keuze.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:23

Citaat:
Ga dan maar voor een Lusitano. Geen Tinker nemen, dat zijn van die modepaarden tegenwoordig, een Iberische heeft nog echt stijl.

Vind ik een beetje rot klinken hoor... Alsof een modepaard ineens geen gewoon (goed) paard meer is...?

Maar goed: als jij een Andalusier erg leuk vind, en geld speelt geen rol, wat let je dan om je op dat ras te richten? Uiteraard houdt elk paard zijn eigen persoonlijkheid, dus voordat je "jouw" paard vindt zul je ook binnen een ras wat moeten rondkijken...

Veel plezier!

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:23

Chubby schreef:
Citaat:
Ga dan maar voor een Lusitano. Geen Tinker nemen, dat zijn van die modepaarden tegenwoordig, een Iberische heeft nog echt stijl.

Vind ik een beetje rot klinken hoor... Alsof een modepaard ineens geen gewoon (goed) paard meer is...?

Sorry, mijn fout en niet zo bedoeld. Er zijn hele mooie Tinker/ruiter combinaties. Mijn paard wordt ook vaak voor een Tinker gehouden omdat hij bont is. Blijkt dat vrijwel iedereen weet wat een Tinker is en dat is op zich knap natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:51

Ik zou gewoon is gaan kijken naar wat paardjes (ook Andalusiers), en kijken of het klikt.. Zoals je bij sommige berichtjes hier boven al gelezen heb, sommige zijn opzoek naar bv een Welsh en komen met een bv Tinker thuis Knipoog!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:03

Ik zou ook gaan voor een Lusitano!
Die vind ik echt geweldig. Al heb ik niet echt ervaring met ze Bloos
Maar je kunt rassen niet echt indelen op eigenschappen. Het moet gewoon klikken tussen het paardje en jou!
Een grote welsh is natuurlijk ook geweldig!!!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:03

Ik zou natuuurlijk gaan voor de Lusitano!, maar ja Lusitano en anda's verschillen niet veel.

Lusitano's zijn fijne paarden met een mooi karakter en een leuke stokmaat en kwa bouw.

Probeer zo veel mogelijk info in te winnen als je een anda wilt gaan kopen. Probeer echt met iemand die er verstand van heeft in zee te gaan (je wordt namelijk snel met iets opgezadeld).

Met adresje kan ik je natuurlijk ook wel helpen maar dan hoofdzakelijk Lusitano adresjes.

Succes met de zoektocht naar een leuk paardje

gr

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:14

Misschien is een Fries ook nog wel iets voo je...
Die kunnen vanalles wat en ik vind dat ze wel iets weg hebben van andalusiers en lusitano's!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:15

Zoals anderen al zeggen: Als je helemaal verliefd ben op de anda's en geld speelt geen rol, ga op zoek naar een leuke andalusier of lusitano

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:33

Een arabier. Ze zijn zo leuk en betrouwbaar. Ze gaan door het vuur voor je als je hun vertrouwen hebt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:56

ik denk dat een kwpn-er van 1.63-1,65 wel iets voor je is! die heb je in allerlei kwaliteiten Haha! en zijn niet zo duur (hangt ook weer af van de kwaliteiten) vergeleken bij bijvoorbeeld een lusitano ofzo

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 18:19

Iedereen bedankt hoor! Maar dit topic is al super oud. Ik denk dat hij stamt uit oktober ofzo Tong uitsteken Kan hij niet verwijderd worden? Ik ben er in ieder geval al over uit: het wordt een andalusiër!