Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sanniej_ schreef:Ik heb mijn welshjes ook laten scheren.
Zo een beetje dezelfde reden, zo worden snel bezweet en zijn niet meer vooruit te branden.
Mijnne staan nu nog 24/7 buiten.
Alles geschoren behalve benen, weet uit ervaring dat daar veel kou anders in trekt.
Met gevolg dat pony eerste paar dagen amper kan lopen.
Ze hebben geen halsdeken, de een heeft een bucas all in one. Loopt ze het hele jaar in.
En de ander een onderdeken met nul grams regendeken.
Gaat het echt vriezen krijgt ze een 150 grams regendeken.
Dit gaat prima.
Ik zou lekker scheren en benen erin laten.
Rosanna1990 schreef:Ik scheer niet, mijn paard zweet sowieso niet heel erg, maar vind dat de haren dan niet mooi terug groeien. Tot nu toe heb ik er met rijden enzo geen last van gehad. Als je gaat scheren vind ik dat je je wel moet afvragen hoeveel je traint. Ik rij 3 keer in de week en longeer 2 keer in de week. Redelijk veel, maar toch scheer ik niet. Ik ben altijd best wel verbaast dat mensen zo snel hun paard gaan scheren. Ik heb op een trainingsstal gewerkt en daar werden de paarden alleen geschoren als het echt problemen had met de training (erg veel zweten).
Rosanna1990 schreef:Ik scheer niet, mijn paard zweet sowieso niet heel erg, maar vind dat de haren dan niet mooi terug groeien. Tot nu toe heb ik er met rijden enzo geen last van gehad. Als je gaat scheren vind ik dat je je wel moet afvragen hoeveel je traint. Ik rij 3 keer in de week en longeer 2 keer in de week. Redelijk veel, maar toch scheer ik niet. Ik ben altijd best wel verbaast dat mensen zo snel hun paard gaan scheren. Ik heb op een trainingsstal gewerkt en daar werden de paarden alleen geschoren als het echt problemen had met de training (erg veel zweten).