[TI] Waar heb jij je Tinker gekocht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mikey_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:31

Ben de derde inrij die bij Mc Cloud heeft gekocht. Super tevreden, prima service. Zo zie je maar!

Caily

Re: Waar heb jij je Tinker gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:50

Als je zelf door een boel kan heen kijken en de leuke dieren eruit weet te zoeken kan je bij Mc Cloud naar mijn mening leuke paarden weghalen. Maar je koopt er niet per definitie een prima paard. Qua karakter misschien wel, maar in deze tijden een ruin (10+, braaf gereden) voor bijna 4000 euro verkopen terwijl het tot onder zijn oksels onder de mijt zit, een gebit heeft om te janken en erg schraal is kan ik geen prima service noemen. Al brengen ze het paard tot aan de voordeur (met keuring nog wel, gedaan door hun, trap daar aub niet in...), dat is gewoon misbruik maken van de onwetendheid van sommigen mensen, en het paard is er de dupe van.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:39

Amen Lot _/-\o_ prima omschreven, ik vergat mijn kleine Elise nog, gekocht bij stal
van t'Heideveld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:46

Eerste tinker gekocht bij eurotinkers. Nooit spijt van gehad, helaas was ze er wel op 2 jarige leeftijd al drachtig en ingereden :( 2de tinker van Hippolacta in Aalter. Super service! 4.5 jarige tinker, onbeleerd en voor het eerst drachtig. Paarden kennen wel niet zoveel, ze staan in een kudde buiten overdag en 's nachts met dezelfde kudde in een grote loopstal. Alles is perfect afgehandeld en voor een correcte prijs :)

Mikey_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:36

Ik herken me totaal niet in dit verhaal. Echt, heel tevreden, geld voor ons allemaal. Heb hun naam trouwens van een instelling die proffessioneel met hun tinkers werkt. worden daar toppertjes genoemd. Zegt denk ik wel genoeg. Ik heb persoonlijk ook wel andere ervaringen met andere tinkerstallen, die niet zo leuk zijn. Er gebeurt overal wel eens wat, denk ik.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:41

Vul het op bokt maar eens in in de zoekmachine, dan kom je er wel achter dat je echt geluk hebt gehad. Ik weet niet hoelang geleden het is dat je hebt gekocht? Toen dochterlief er nog was scheen het beter te zijn...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:43

Anouk heb ik bij de Asheuvel vandaan. Ze was bijna 2 jaar, en was nog helemaal groen (zijn ze daar praktisch allemaal ongeacht leeftijd). Geen keuring gedaan. Ik heb er een superknol aan :j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:48

Mijn eerste tinker van Tinkerstal Faubert in Stekene (be) en was een geweldig goede tinker. Ze was toen anderhalf dat ik haar kocht, vers uit engeland ( was net 2 dagen eerder aangekomen) is uiteindelijk kampioen van de keuring westdorpe geworden. Natuurlijk zit er op zo een lading tinkers uit engeland ook veel prut, maar nu is die stal meer op fokken gericht en lopen zeker leuke tinkers rond daar.
Mijn tweede tinker particulier en mn laatste twee tinkers heb ik gekocht bij fokker/hengstenhouder Piet Lagaert in belgie ( die ook keurmeester is bij het ics) en kan zeggen dat het echt super tinkers zijn ( heb er nog maar eentje van. Moest inkrimpen)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:34

Mijn eerste merrie kocht bij de Asheuvel en ben daar flink voorgelogen....
De merrie had mijn hart gestolen en heb haar gekocht( na grondige keuring) alszijnde bereden ,maar ze zou met 6 weken bevallen...
Na de bevalling erop gestapt en dat bleek niet al te goed te gaan.... voorzichtig uitgedrukt....
Na anderhalf jaar behaalde zij wel een sterpremie( merrie had ik in 2005/2006 verkocht ) op de keuring , dus werd ze als fokmerrie ingezet. Ze kreeg een hengstveulen, Rudolph van de Kapershoeve , en hem verkocht ik aan mijn vriendin.
Nu heb ik daarvan( van mijn vriendin www.stalkinnema.nl ) vorig jaar mijn ruin , Kyan-vader Rudolph- , gekocht

Mijn merrie , Karlijn , komt bij de bonte parels vandaan en daar heb ik absoluut geen klagen over.Heb nog wekelijks contact met Miranda en dat is echt leuk !

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:10

Ryon komt bij Mollema vandaan (Mc. Cloud) prima ervaring. Hij was alleen een jaar jonger dan dat ze zeiden maar verder prima paard!
Eve komt bij Owlish Fortress vandaan. Ik kende haar al van veulen af en zodoende wilde ik haa graag kopen.

@Lot, Mollema heeft meer dan 2000 paarden verkocht in Nederland, niet iedereen kan een goede ervaring hebben. Ik wil niets goed praten maar je bent er zelf bij als je iets bij een handelaar koopt. Dan moet je maar particulier kopen. Op het moment van aankoop zouden de mensen waar je het over hebt het het geld waard vinden en voldeet hij dus waarschijnlijk aan hun eisen. Ik kan dus nooit medeleiden hebben met mensen die achteraf klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:16

annelot schreef:
Ryon komt bij Mollema vandaan (Mc. Cloud) prima ervaring. Hij was alleen een jaar jonger dan dat ze zeiden maar verder prima paard!
Eve komt bij Owlish Fortress vandaan. Ik kende haar al van veulen af en zodoende wilde ik haa graag kopen.

@Lot, Mollema heeft meer dan 2000 paarden verkocht in Nederland, niet iedereen kan een goede ervaring hebben. Ik wil niets goed praten maar je bent er zelf bij als je iets bij een handelaar koopt. Dan moet je maar particulier kopen. Op het moment van aankoop zouden de mensen waar je het over hebt het het geld waard vinden en voldeet hij dus waarschijnlijk aan hun eisen. Ik kan dus nooit medeleiden hebben met mensen die achteraf klagen.

Particulier kopen is niet vanzelfsprekend goed.In beide gevallen moet je goed je ogen open houden

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:53

1e tinker komt bij Kanters weg eerlijk verhaal er bij dus ik wist waar ik aan begon ;) dat is nou echt een adres waar ik zeker weer een paard zou kopen :j
2e kwam uit NH en het paard was achteraf niet bepaald het lievertje wat hun omschreven }> , ze zat helemaal onder de wonden en als je dan dingen bij elkaar op ga tellen dan gaat er een lichtje branden, maar ja ik was verliefd en liefde maakt blind :o maar echt eerlijk was het niet. :Y) gelukkig wel allemaal weer goed gekomen na veel geduld ;) maar daar zou ik nooit meer een paard kopen.
3e kwam bij een bokker vandaan graat en graat mager geen opvoeding gehad, vreselijke groeiachterstand :(:) maar een hart van goud <3 volgens hun konden ze er niets aan doen het veulen at te veel weg, maar de paarden die daar daarna een veulen kregen waren stuk voor stuk graat mager en nu bij mij is ze hollands welvaren ondanks dat ze een bonk van een veulen aan de voet heeft := dus het heeft echt aan de voeding gelegen.
4e bij een handelaar met een eerlijk verhaal, ook daar wist ik waar ik aan begon ;) niks mis met de merrie is alleen niet bekent met mensen.
Ik val helaas niet op standaard gevallen :o al zou ik wel graag eens een heerlijk rustig paard willen waar ik zo mee naar buiten kon :D maar goed ik denk niet dat het mijn ding is. :+
Ik zet bewust verder geen namen neer voor degene die meer info willen stuur maar een pb :)
Het punt over particulier kopen of bij een handelaar, tja wanneer is het een handelaar en wanneer niet, ik zie Kanters als een vrij grote handelaar en degene waar ik de 4e tinker heb gekocht ook en ik heb eigenlijk niets anders dan lof over hun terwijl ik bij de 2 particulieren toch echt mijn twijfels heb. :\

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:17

Mn 1e heb ik bij Mollema vandaan. Zag er toen niet uit vergeleken met nu :+ Echt nog een puppie :P
de 2e heb ik zelf gefokt <3
En de 3e had ik bij een particulier vandaan, geen opvoeding gehad maar o zo'n knuffel.
Uiteindelijk heb ik haar door tijd gebrek in april verkocht. En nu heeft ze een geweldig huisje waar ze de aandacht en vooral knuffels krijgt die ze verdiend :D

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:47

Mijn 1e tinker komt van Stoeterij Gadedijk, maar dat bestaat dus niet meer. Veel mensen hebben hele slechte ervaringen met hun, maar zo dramatisch is mijn ervaring gelukkig niet. Heb daar weliswaar geen 100% gezonde tinker gekocht, mager, bloedwormen, slechte hoeven. Maar wel een met een fantastisch karakter, ondanks dat hij wel een soort claustrofobie had (die ook nooit over is gegaan) en in het begin ook angst als je bij zijn achterbenen kwam en angst voor mannen. De verdere afhandeling van de koop en alles eromheen is ook keurig verlopen, hij heeft daar nog een maand gestaan ivm vakantie en klaarmaken van de weide. Heb er echt een wereldpaard aan gehad, als 14 jarige beginnen met een 3 jarig paard en er nooit vanaf gevallen of wat dan ook. Kon lezen en schrijven met hem. En omdat ik vanaf minuut 1 zo'n band met hem had heb ik die overkomelijke probleempjes ook gewoon voor lief genomen.

Mijn huidige tinker komt bij Stoeterij de Ierse Tinker vandaan (en is gefokt door stal Kanters). Daar kan ik echt geen slecht woord over bedenken. Ik heb er een werkelijk prachtig paard gekocht, zeer goede conditie/verzorging, met zeer goede afstamming. Eerlijk, ongecompliceerd dier. Wel een vrij pittig paard, zeker niet voor iedereen geschikt, maar dat werd zelfs voordat we naar Limburg reden aan de telefoon al duidelijk verteld en ook juist wat ik zocht. De hele koop, begeleiding, etc. is meer dan netjes geweest. Ben toen er problemen ontstonden (waar verder niemand wat aan kon doen) fantastisch geholpen. Als je het over service hebt, dan ben je aan het juiste adres.

Ikzelf ben geen fan van het kopen bij particulieren, zeker als het tinkers betreft, heb daarbij al te veel l*lverhalen gehoord. Veel (van de te koop aangeboden) tinkers zijn verpest door de onkunde van hun eigenaar die dacht een braaf ras te kopen of is iets mee mis en dan wordt er een of ander verhaal verteld waarbij echt niets blijkt te kloppen. En bij particulieren heb je gewoon niets geen garanties of service.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een betrouwbare stal, en tegenwoordig met internet kun je makkelijk achterhalen of je met een betrouwbare of minder betrouwbare stal van doen hebt... Je weet bij zo'n betrouwbaar adres dat ze eerlijk zijn over de paarden, je krijgt vaak een proeftijd. Tuurlijk, de prijzen zijn dan ook wat hoger. Maar ik betaal liever wat meer en weet dan zeker dat ik wat goeds koop, dan dat ik voor weliswaar minder, maar alsnog veel geld, een hoop ellende koop...

jjtinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:52

Kenzo onze eerste Tinkerhengst hebben we particulier gekocht via marktplaats in Arkel. We zijn gaan kijken, ondanks dat hij nog geen 2 was laten keuren, goedgekeurd en tot koop overgegaan. Het is nu een heerlijke puber :D en inmiddels een ruintje.

Brenna van de Bonte Hoeve hebben we 3 maanden na Kenzo gekocht. Brenna stond vlakbij Kenzo's oude adres bij stal Jalani. Ook dit is prima bevallen. Brenna was net 3 jaar en nog erg groen met alles 8-) . Inmiddels zijn we een half jaar verder en heeft ze al erg veel geleerd. Met beide personen hebben we nog goed contact wat erg prettig is.

Bij beide paarden hadden we overigens een proeftijd ivm klik, eventuele stalgebreken en keuren op eigen adres door eigen paardenarts.
Laatst bijgewerkt door jjtinkie op 21-11-11 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:56

Hier ook 1 van Stoeterij de Ierse Tinker.
Zeer tevreden.
Ik kende toen eigenlijk nog niet veel paarden.
Maar meteen de perfecte match gevonden met mijn knollie :-)
Ik heb ze nu 7 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:25

jjtinkie schreef:
Kenzo onze eerste Tinkerhengst hebben we particulier gekocht via marktplaats in Arkel. We zijn gaan kijken, ondanks dat hij nog geen 2 was laten keuren, goedgekeurd en tot koop overgegaan. Het is nu een heerlijke puber :D en inmiddels een ruintje.

Brenna van de Bonte Hoeve hebben we 3 maanden na Kenzo gekocht. Brenna stond vlakbij Kenzo's oude adres bij stal Jalani. Ook dit is prima bevallen. Brenna was net 3 jaar en nog erg groen met alles 8-) . Inmiddels zijn we een half jaar verder en heeft ze al erg veel geleerd. Met beide personen hebben we nog goed contact wat erg prettig is.

Bij beide paarden hadden we overigens een proeftijd ivm klik, eventuele stalgebreken en keuren op eigen adres door eigen paardenarts.

Nog 1 van de Bonte hoeve *\o/*

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:15

Diaz kwam via Snowville op mijn pad <3

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:31

Mijn merrie heb ik ruim 8 jaar geleden gekocht bij de Cormeijhoeve in Noord-Holland. Ze kon nog niet zo veel, maar was goed verkeersmak. Een paar keer op gereden en besloten dat ik haar wilde hebben. Niet laten keuren want ik had destijds werkelijk geen idee hoe dat moest, een paard kopen. Na wat opstartprobleempjes leerden we elkaar kennen en nu heb ik er een wereldpaard aan.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:11

Mijn eerste Tinker heb ik van een particulier gekocht, later bleek dat hij door de Bonte Parels naar NL was gehaald. Tweede als veulen bij de Bonte Parels. En nummer 3 is niet gekocht, maar wel van de Bonte Parels ;)

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:30

Nino heb ik van een particulier gekocht.
Had zelf een advertentie op bokt gezet, en daar kwam deze reactie op.
We zijn gaan kijken, en ik was helemaal verkocht.
We hebben hem nu 3 weken, en nog geen spijt van, het is een heerlijk paardje.
Hij is 4 jaar en niet gekeurd.

En ik denk dat je zowel van particulier als van een fokker goede, maar ook slechte paardjes kunt kopen.
Goed kijken, eventueel keuren, een een beetje geluk hebben.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:47

Mijn merrie heb ik via hof van ede van een particulier gekocht. Ben meerdere malen gaan kijken, alleen toen ik haar ging ophalen heb ik de echte eigenaresse gezien.
Ze stond in de opfok bij hof van ede. Vind het een mooi bedrijf, en zou er zeker zo weer een paard kopen! Echt mensen met hart voor de dieren :)

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:11

onze Tinker hebben wij bijna 10 jaar geleden gekocht bij Walter kloostra.
Destiny heeft mijn dochter zelf uitgekozen, want mijn dochter wilde eerst voor een andere gaan.
Hebben er nog geen moment spijt van gehad.
ze is gekeurd en een echte schat <3

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:50

Jack heb ik via marktplaats gekocht.
Bij ons op stal staat iemand die ook een tinker bij Mc Cloud gekocht heeft dit jaar. Het is een merrie en die zou niet drachtig zijn. Mooi wel dus. Gelukkig hadden ze plaats voor het veulen.

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:23

Merrie 1, 2,3 en 4 gekocht bij ITS. Super lief. Heb tussendoor nog een tinker gekocht in duitsland maar dat was een draak toen maar weer naar de ITS