Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BBubba schreef:FriesWytse, je vind dit nogal wat maar wat vind jij dan een goede oplossing?
Ik hoor het graag van je.
BBubba schreef:Hoi Hoi,
Na een weekje rustig aan gedaan te hebben en Myoplast te hebben gehaald gaat het een heel stuk beter.
Ze is lekker ontspannen, en we hebben vanavond gegallopeerd zonder bok, ik ben helemaal trots!
Zaterdag gaan we lekker het bos in om daar eens even lekker te gaan genieten.
Bedankt voor alle reacties !
Tips zijn altijd welkom maar ik denk dat we het probleem hebben opgelost!
luve_rozes schreef:Amaryllis schreef:Die oefeningen kunnen, maar die zou ik eerst in stap en draf trainen en bevestigen voordat ik een onstabiel (uit balans) paard daar mee ga pesten in de galop.
Ik bedoelde ze ook niet in de galop te doen, leek mij duidelijk, maar bij deze.
Trennie schreef:Ik ben ook van mening dat er veel te veel in bakken wordt gereden en in de bak bouw je geen uithoudingsvermogen en conditie op.
Naar buiten gaan is ontzettend belangrijk. Liefst het bos of duin in en veel bulten in stap op.
Juist Friezen zijn hier enorm mee gebaat.
Van dit werk krijgen ze een sterke achterhand en wordt het uithoudingsvermogen vele malen beter.
je zult zien dat het bakwerk daarmee ook een stuk gemakkelijker wordt wat bovengenoemde problemen aangaat.
Edit:
Zelf ga ik 3x per week het bos in met mn Fries.
Veel bulten in actieve stap op, langere stukken in arbeidsdraf en stukken rechtuit gallopperen.
De dag erna gebruik ik om hem lekker los te werken in de bak.
Het dier doet het top en problemen in de galop heb ik al lang niet meer.