Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cody schreef:Met een schofthoogte van 1,53m op 18 maanden geeft hij een eindstokmaat van maximaal 1.63 aan.
Suzanne F. schreef:Cody schreef:Met een schofthoogte van 1,53m op 18 maanden geeft hij een eindstokmaat van maximaal 1.63 aan.
En toch klopt daar echt ruk van. Misschien wel 1.63 m. op 3 jarige leeftijd maar geen eindstokmaat.
Ken er zelfs eentje die met 3 jaar 1.53 m was. Hoe groot wordt die dan volgens jouw schema? Dier is uiteindelijk met 7 jaar 1.66 m. gemeten.
Excuseme schreef:Denk dat ze het bij 1.63 max zal houden. Voeding helpt maar bar weining, voornamelijk erfelijk bepaald al de hoogte.
http://cms.kwpn.nl/mediafile/0002/6589/ ... genoeg.pdf
Suzanne F. schreef:Dat is geen natte vingerwerk.
Uit ervaring heb ik er zelf al 3 zo meegemaakt. Op 3 jaar nog geen 1.60 m (eentje zelfs 1.56 m.) en met 6 jaar 1.66 m.
flyfly schreef:Onze 2,5 jarige merrie van Sandreo is nu 1,55m. Haar moeder is ook net in de ponymaat blijven steken helaas. Ik heb er eerlijk gezegd een zwaar hoofd in maar hoop dat het een laatbloeier is. Moet toch eigenlijk de paardenmaat wel gaan halen vind ik zelf.