Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jemima schreef:1. Heb jij een Fjord of wil jij een Fjord kopen?
a. Ik bezit een Fjord
b. Ik wil een Fjord Kopen
2. Welke discipline wil jij gaan doen/doe jij met het paard? (meerde keuzes mogelijk)
a. Dressuur
b. Springen
c. Aangespannen
d. Voltige
e. Recreatief
f. Anders, namelijk ....... Endurance
3. Welke van onderstaande eigenschappen vindt jij het belangrijkst? (max. drie keuzes)
a. Grootte (Hoogte)
b. Kleur
c. Karakter
d. Veelzijdigheid gebruik
e. Sober in onderhoud
f. Winterhard
g. Gangen
h. Geschikt voor kinderen en volwassenen
i. Koudbloedras
4. Welke kleur heeft jouw voorkeur?
a. Bruinvaal
b. Roodvaal
c. Grijsvaal
d. Ulsdun
e. Geeldun
Valk kleurig
5. Wat heb jij/wil jij uit(ge)geven tijdens de koop?
a. tot € 1.000
b. € 1.000 - € 2.000
c. € 2.000 - € 3.000
d. meer als € 3.000
Jemima schreef:Hoi Allemaal,
Ik ben een student Hippische Bedrijfskunde en voor mijn scriptie doe ik een onderzoek in opdracht van het Nederlands Fjordenpaarden stamboek. Hiervoor moet ik o.a. uitzoeken waarom mensen fjorden kopen. Omdat ik mij richt op het fok- en keuringsbeleid van het fjordenpaard zal een aantal vragen dan ook in die richting zijn:
1. Heb jij een Fjord of wil jij een Fjord kopen?
a. Ik bezit een Fjord
b. Ik wil een Fjord Kopen
2. Welke discipline wil jij gaan doen/doe jij met het paard? (meerde keuzes mogelijk)
a. Dressuur
b. Springen
c. Aangespannen
d. Voltige
e. Recreatief
f. Anders, namelijk .......
3. Welke van onderstaande eigenschappen vindt jij het belangrijkst? (max. drie keuzes)
a. Grootte (Hoogte)
b. Kleur
c. Karakter
e. Sober in onderhoud
f. Winterhard
g. Gangen
i. Koudbloedras
a. Bruinvaal
b. Roodvaal
c. Grijsvaal
d. Ulsdun
e. Geeldun
a. tot € 1.000
b. € 1.000 - € 2.000
c. € 2.000 - € 3.000
d. meer als € 3.000
6. Hoe kan het ras verbeterd worden, qua bouw?
.nvt.............
7. Zou jij meer betalen voor een verbeterde type?
a. Ja
b. Nee
8. Hoeveel zou jij dan uitgeven voor het paard? (enkel antwoorden als er Ja geantwoord is bij vraag 7)
a. tot € 1.000
b. € 1.000 - € 2.000
c. € 2.000 - € 3.000
d. meer als € 3.000
Voor iedereen die reageert heel erg bedankt. Dit topic blijft open tot 5 december 2011!!!!
Ik ben een student Hippische Bedrijfskunde en voor mijn scriptie doe ik een onderzoek in opdracht van het Nederlands Fjordenpaarden stamboek. Hiervoor moet ik o.a. uitzoeken waarom mensen fjorden kopen. Omdat ik mij richt op het fok- en keuringsbeleid van het fjordenpaard zal een aantal vragen dan ook in die richting zijn:
1. Heb jij een Fjord of wil jij een Fjord kopen?
a. Ik bezit een Fjord
e. Recreatief
c. Karakter
a. Bruinvaal
b. € 1.000 - € 2.000
6. Hoe kan het ras verbeterd worden, qua bouw?
Niet té luxe willen fokken, het is een fjord, hou je bij de rasstandaard. Als men iets luxer wil, neem dan een ander ras. geld eigenlik wel voor alle rassen, hou je bij je rasstandaard..............
7. Zou jij meer betalen voor een verbeterde type?
a. Ja
8. Hoeveel zou jij dan uitgeven voor het paard? (enkel antwoorden als er Ja geantwoord is bij vraag 7)
c. € 2.000 - € 3.000
Voor iedereen die reageert heel erg bedankt. Dit topic blijft open tot 5 december 2011!!!!