[TI] Wat doen jullie met de manen die voor de ogen vallen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: Wat doen jullie met de manen die voor de ogen vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:46

Invlechten of achter zijn hoofdstel langshalen, het belemmert zijn zicht namelijk aanzienlijk..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:54

Belemmert het zicht? Dat heb ik nu dus nog nooit gemerkt. Heb de voorpluk altijd los met rijden bij alle paarden. Heb nog nooit gemerkt dat ze minder zien, ook niet in het bos met takken/stronken en kuilen e.d. op de grond.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:58

Zomers los, in de winter meestal in een vlecht. King vind het niet erg om het los te hebben hangen voor zijn ogen, hij schud ook net zo lang tot het haar over zijn hele hoofd verdeeld is haha, dus voor zijn ogen, achter de oren etc.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:29

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TT8IW3WV.jpg dit belemmert het zicht wel enigszins ja.. Niet voor de dingen die op de grond liggen, maar met name dingen die langs de bakrand staan heeft hij niet vantevoren aan zien komen of ziet ze ineens voor het eerst, terwijl het er 3 rondjes eerder ook al was.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:31

Teuntje111 schreef:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TT8IW3WV.jpg dit belemmert het zicht wel enigszins ja.. Niet voor de dingen die op de grond liggen, maar met name dingen die langs de bakrand staan heeft hij niet vantevoren aan zien komen of ziet ze ineens voor het eerst, terwijl het er 3 rondjes eerder ook al was.

Dat is een flinke voorpluk! Kan me voorstellen dat ie daar niet zoveel meer door ziet ja... :)) Die zou ik ook in een vlecht houden. :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:42

Eigenlijk altijd los.
Alleen met rijden doe ik tegenwoordig een vlecht in de voorpluk.
Isa ging behoorlijk hoofdschudden, en bleek uiteindelijk door de losse voorpluk te komen. Ze vind die kriebel haartjes irritant denk ik.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:34

Ik ken ook paarden die gaan hoofdschudden met een vlecht haha
Hier is de voorpluk over het algemeen gewoon los.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:38

Gewoon los.
Vaak als ze gaat rennen, waait het al achter haar oren, en blijft dan zo hangen.

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:43

Hier ook de voorplukken los, ook met rijden.
Vind het zo "kaal" uitzien met vlecht.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:02

Oona schreef:
james_bont schreef:
Gewoonlijk los maar met rijden wel een vlecht want dan schrikt hij toch veel minder...

:= Echt ?

Echt waar,hij is nu veel relaxter met het rijden in de bos en ziet de dingen nu veel eerder... :+
Ik wilde het eerst ook niet geloven maar ik doe nu niet meer anders!!

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:14

In de zomer laat ik het ook altijd los hangen. Maar vaak vlecht ik het. Omdat ze zulke lange manen heeft! En het onwijs snel klit. Dus vaak vlechten :)

BillyBubbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:47

Ik laat ze altijd loshangen, tenzij het aan de ogen gaat irriteren, dan doe ik er een vlecht in.
Elke x even de ogen schoonmaken ( de''prutjes'' eruit).

jojodenlai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:56

ik vlecht alleen wanneer ik ga rijden, maar voor de rest gewoon lekker los

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:10

ik laat het ook los hangen , willow vindt het niks als je zijn pluk haren weghaalt, in de les had ook iemand dat een keer gedaan toen ik erop zat...en toen liep die niet meer haha, zegt mijn instructrice oh sorry heb je haar in de war gemaakt...en hing ze het weer netjes terug en toen liep die gewoon weer...was wel erg geinig.

Ik krijg elke week wel te horen : je paard ziet niks knip zijn voorpluk toch af...nou willow ziet er niet uit zonder die haren , heb al gehoord dat die dan wel op die mammoet van ice age lijkt.

Hij is nog nooit ergens tegen aan gelopen, of ergens van geschrokken tijdens het rijden..doordat die iets niet zag.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:26

Los. Maar op wedstrijd tot de helft ingevlochten. Als het loshangt krijgt hij een scheiding in het midden (zostom staat dat) dus dan maar een net vlechtje erin.
Het wordt een beetje een ding dat die vlecht er goed en strak in moet zitten om goed te presteren.. Slaat nergens op natuurlijk, maar ik kan er zo nu en dan echt de zenuwen van krijgen. De meest perfecte vlecht bij hem heeft 1 kant wit en de andere kant zwart..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LLFBS3MU-D.jpg

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:30

Ik heb de voorpluk van mijn fries óf los, óf in een staartje óf in een vlecht :+ Kan er geen duidelijk antwoord op geven.
Als ik op wedstrijd ga laat ik de voorpluk meestal los, hij is nogal kijkerig en ik ga er nu vanuit 'wat niet ziet, wat niet deert' :))

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:53

wij hebben de manen / voorpluk ook gewoon los met rijden

sageIvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:31

@ resi_lover: whaw scheelt er wat aan my of is die foto van die wilde voorpluk nu net waar ik op hoop voor mijn jongste tink :D

@ Shayla: is dat Bowen waar ik op you tube al enkele knappe filmpjes van zag oa eentje waar hy was losgebroken? is dat jou Bowen?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:04

Ja dat is mijn Bowen :D meneer word ondertussen wel eind maart alweer 5. Losbreken doet ie gelukkig niet meer :P in dat filmpje was hij net anderhalf jaar ( of iets in die richting ;) )

Zal van de week eens kijken of ik van allebij een voorpluk foto kan maken....

Mixs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 03:54

Bij mijn tinker laat ik het ook altijd los hangen, als ik zn voorpluk wel ns achter zn oor doe, dan schudt hij net zolang met zn hoofd, tot het weer normaal hangt!
Ik denk dat het per paard verschillend is, de een zal het niet vervelend vinden, de ander wel!
Laatst bijgewerkt door Mixs op 09-02-12 04:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 04:03

De voorpluk van mijn paard hangt ook gewoon los, als ik het zou invlechten ziet hij eruit als een oranje eenhoorn :+ Hij heeft er geen last van dus waarom zou ik er wat aan willen doen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:23

Oranje eenhoorn _O-

Bij mij ook , gewoon los.
Bij mijn toenmalige vz tink, deed ik hem wel eens met een lus onder de frontriem door. beetje een vetkuif idee.

mickydoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:34

Bij mij ook gewoon lekker los, alleen op wedstrijd wordt zijn voorpluk voor een deel ingevlochten . Zijn manen heb ik overigens wel altijd in de vlechten staan.