mijn fries heeft geen sokken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MxP

Re: mijn fries heeft geen sokken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 01:21

Ik vind die friezen met minder sokken echt mooi!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:38

Voordeel van paarden met minder behang is wel dat ze van achter vaak veeel sterker zijn dan de paarden met ontzettend veel behand.

Zo hebben wij een merrie van Sape staan. GEWELDIG paard om te zien (zwaar type, dikke sokken en manen waar je u tegen zegt), maar ontzettend slap.. Trainen, trainen, trainen, maar echt super sterk achter krijgen we haar niet.
"Mijn" merrie (v. Beart) heeft heel weinig behang. Manen komen amper (of gewoon niet) onder de hals uit, staart is eigenlijk normaal voor een "gewoon" paard en sokken.. Tsja, laten we t dáár maar niet over hebben, die heeft ze ook zo goed als niet. Maar een kracht dat ze heeft!!!

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:45

Sjors493 schreef:
MoonChloe schreef:
Ik denk dat je het beste je paard kan verkopen en daarvoor een fries met echte sokken moet kopen :)

Oke dit ging bij mij het verkeerde keelgat in ;)
Je gaat je paard toch niet verkopen omdat die geen sokken heeft?! ben ik nou de enigste die die gek vind?

dat vind ik ook een beetje vreemd ik zou nooit mijn paardje verkopen omdat hij geen sokjes heeft!!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:01

ImkeTarek schreef:
Voordeel van paarden met minder behang is wel dat ze van achter vaak veeel sterker zijn dan de paarden met ontzettend veel behand.

Zo hebben wij een merrie van Sape staan. GEWELDIG paard om te zien (zwaar type, dikke sokken en manen waar je u tegen zegt), maar ontzettend slap.. Trainen, trainen, trainen, maar echt super sterk achter krijgen we haar niet.
"Mijn" merrie (v. Beart) heeft heel weinig behang. Manen komen amper (of gewoon niet) onder de hals uit, staart is eigenlijk normaal voor een "gewoon" paard en sokken.. Tsja, laten we t dáár maar niet over hebben, die heeft ze ook zo goed als niet. Maar een kracht dat ze heeft!!!

Maar is dat dan daarom altijd zo omdat dat bij jullie paarden zo is?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:36

Ik heb friese paarden met en zonder sokken. De luxere type's hebben over het algemeen minder behang.
Vaak je zie al aan de veulens of zij veel of weinig sokken zullen krijgen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:15

Je moet een gegeven sok niet in de bek kijken :(

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:13

wereld schreef:
ImkeTarek schreef:

Maar is dat dan daarom altijd zo omdat dat bij jullie paarden zo is?

Ik heb niet gezegd dat het altijd zo is! Er staat dat het vaak zo is.

En nee, het is idd niet altijd zo, maar zo wat ik in het fokwereldje zie, zie ik het wel vaak en hoor ik het ook vaak.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:03

Mijn friesje heeft ook geen mega sokken! Ach vind het wel best zo. :D

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:39

ImkeTarek schreef:

En nee, het is idd niet altijd zo, maar zo wat ik in het fokwereldje zie, zie ik het wel vaak en hoor ik het ook vaak.

wat appart.. nooit geweten.. ligt dat er dan aan dat het schijnt dat de luxere types minder beharing hebben dan de "oude"types, en dat die luxere meer dressuur matig te rijden zijn, en dus achter minder sterk zijn, of is dat niet de reden?

Lotje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:02

Ik ken je probleem! ik heb een dochter van Anton 343. Als je hem ziet denk je waar is het paard onder al dat haar? :P helaas heeft Britt dit wat minder! wel volle staart maar idd weinig sok en hele dunne manen! Maar is niks aan te doen. Blijft een schat en in mijn ogen de mooiste <3 haha

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:45

wereld schreef:
ImkeTarek schreef:

wat appart.. nooit geweten.. ligt dat er dan aan dat het schijnt dat de luxere types minder beharing hebben dan de "oude"types, en dat die luxere meer dressuur matig te rijden zijn, en dus achter minder sterk zijn, of is dat niet de reden?

Ik denk (weet het niet zeker) dat het er ook een beetje aan ligt waar er in het fokken op gelet word.
Wil je een paard die veel kracht heeft, ga je die kant op fokken. Wil je er een die juist heel veel behang heeft, dan ga je een hengst zoeken die dat vererft.
De kunst is natuurlijk van beide zoveel mogelijk mee te pakken.

"mijn" paard heeft super veel kracht, maar heel weinig behang. Bij haar moet dus een hengst gezocht worden die die kracht behoud, maar het behang terugbrengt.
Lekker puzzeltje, dat fokken :P

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:54

MoonChloe schreef:
Ik denk dat je het beste je paard kan verkopen en daarvoor een fries met echte sokken moet kopen :)

Ben ik nou de enige die denk dat dit (geniaal) sarcastisch bedoeld is? :')

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 01:42

Sidera schreef:
MoonChloe schreef:

Ben ik nou de enige die denk dat dit (geniaal) sarcastisch bedoeld is? :')

nee hoor weet zeker dat je niet de enige bent ;)