Haflinger hengst voor mijn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:10

SunnyJazz schreef:
Misschien kan je me overtuigen ;) Ik ben bang dat hij in combinatie met Sunny een te stevig veulen geeft. Weet je waar hij staat en heb je toevallig foto's van hem en zijn nakomelingen? Ik kan namelijk niet echt veel over hem vinden.

hij staat bij haflinger stal de broekstreek
ik zelf heb en nakomeling van hem ( foto's profiel Fanny oet de broekstreek uit een amadeus merrie)

MadelonSunny

Re: Haflinger hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 18:42

Wat vinden jullie van Standing Ovation en Wirbelstein?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:46

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:02

Yvank_ schreef:
Zijn leuke hengsten maar zouden mijn keuze niet zo snel zijn :)

http://www.hengstenhouderij-schreven.nl ... achon.html wat dacht je van arachon? Prachtige hengst vindt ik dit! Uit een geweldige bewezen bloedlijn waar velen toppers uit komen! Beest kan geweldig bewegen.

Bedankt! Ik was hem kwijt xd Ik had hem gisteren gevonden maar de site niet opgeslagen en was hem eigenlijk vergeten :o maar nu komt hij op mijn lijstje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:27

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:29

SunnyJazz schreef:

niet mijn types

arachon is idd ook een mooie hengst maar op wat stevige merries blijven de nakomelingen in het niet en dat is erg jammer

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:39

Yvank_ schreef:
Of Whetu vind ik ook een hele mooi hengst :j mooie maat en mooie bewegingen.

http://www.haflingerhorses.eu/whetu/Whetu.php

Hmm, is ook interessant. Mijn lijstje bestaat nu uit 13 hengsten :o Maar er zijn wel hengsten die mij meer aanspreken dan anderen.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:17

Je moet goed naar de hengsten kijken eigenlijk meer naar de nakomelingen
niet alle hengsten passen op zware merrie's
Denk goed over je keuze na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:20

en ga informeren bij hengstenhouders :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 23:47

@farahtjuh Daar denk ik zeker goed over na ;) Ik heb niet voor niks een lijst van 10/15 hengsten die me aanspreken en die ik straks ga opzoeken om te informeren bij de eigenaren.
@Yvank_ Heb ik vaker in dit topic gezegd :P ; ik ga op bezoek bij de hengsten dus ook bij de eigenaren om me te laten informeren en de hengsten in real life te zien. Dus dat komt wel goed ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:29

SunnyJazz schreef:

niet vervelend bedoeld hoor, maar die eerste past toch niet in je budget zoals je zelf schreef?? (anders zou ik voor die 25 euro meer voor Allacher gaan denk ik ;) )

stamboom onbekend gaf je eerder ook aan, weet je zowel de vader als de moeder van je haflinger niet? (ivm bloedlijnen)

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:44

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:06

SunnyJazz schreef:
Zidore schreef:
http://www.haflinger.nl/Hengsten/Amadeo ... tibbe.html
zoon van allacher
1,49 schofthoogte
280 euro dekgeld

en die hals die je zoekt ;)

Hij staat inderdaad op mijn lijstje van hengsten die ik wel interessant vind. Ik wil sowieso een keer bij hun op stal gaan kijken. Nassau en Stakkato spreken me ook erg aan.

Enig probleem is dat t dekgeld zonder btw en zonder stamboekkosten is, dus je komt hoe dan ook boven je grens van 300.-

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:00

Ik heb een max budget van 300 excl dus ik snap dat ik uiteindelijk over de 300 heen ga ;) Maar Wirbelstein past binnen mijn budget en heb eigenlijk niet over Standing Ovation nagedacht dat het 325 is. Maargoed, ik ben wel fan van Wirbelstein en ik heb het idee dat hij wel bij mij haflinger past. Hij is niet heel modern en heeft een lange hals. Wat vinden jullie van Wirbelstein in combinatie met Sunny?
Ik heb Sunny 5,5 jaar geleden gekocht van een handelaar. Het enige wat over der bekend was, was dat ze uit België kwam. Gechipt was ze niet, dat werd een jaar later pas verplicht. Der leeftijd is toen op 8 jaar geschat maar afgelopen jaar zei de tandarts dat ze eerder 15 dan 13 was dus ik houd nu de leeftijd van 15 aan. Ik denk dat het er uiteindelijk op neer komt dat ik een hengst onder de 10 jaar neem ivm de bloedlijnen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:01

@Mieperdepiep Wat een mooi veulen zeg! Maar ik denk dat Standing Ovation toch niet binnen met budget valt. Jammer maar er zijn gelukkig nog zat andere leuke hengsten =)
Bedankt voor het plaatsen van de foto's!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:03

Witbelstein geeft mooie veulens, maar vind persoonlijk dat hij zijn hoogte niet echt doorgeeft (moet ik wel eerlijk zeggen dat ik maar 1 nakomeling van hem ken)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:17

nine1987 schreef:
Witbelstein geeft mooie veulens, maar vind persoonlijk dat hij zijn hoogte niet echt doorgeeft (moet ik wel eerlijk zeggen dat ik maar 1 nakomeling van hem ken)

Ik ben inderdaad bang dat hij niet groot genoeg is. Mijn merrie is 1.42m en hij is 1.49m. De kans is klein dat het veulen richting de 1.50m zal gaan. Dat is voor mij wel een minpuntje aan hem. Hierdoor zal ik hem voor € 300,- laten staan.

Weet iemand of Abel zijn grootte (1.52m) doorgeeft?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:00

Mijn merrie komt van Nordsee, hij is niet te luxe voor je merrie en geeft heel veel maat door!
Mijn merrie is 1.53 m. Aangezien jou merrie van het ouderwetse type is zou ik er niet een al te luxe hengst op je merrie doen. De kans dat je veulen er tussen in zit is niet groot.

Wirbelstein vind ik erg leuk voor mijn merrie, maar als je ee kleine merrie hebt en meer maat wil zou ik daar niet voor gaan, en anders zou ik toch als je nordsee niks vind voor nassau of allacher gaan.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:20

SunnyJazz schreef:
Yvank_ schreef:
Of Whetu vind ik ook een hele mooi hengst :j mooie maat en mooie bewegingen.

http://www.haflingerhorses.eu/whetu/Whetu.php

Hmm, is ook interessant. Mijn lijstje bestaat nu uit 13 hengsten :o Maar er zijn wel hengsten die mij meer aanspreken dan anderen.

Deze hengst geeft fijne nakomelingen ik heb er zelf 2 van super lieve beestjes mooie luxe en weinig wit qua aftekeningen, Hoog voorbeen en luxe gebouwd.
Maarja... wel boven jou budget.
Waarom spaar je niet even door...op een beetje meer dekgeld zou ik het niet laten afweten...dat is in mijn ogen geen basis voor een juiste keuze.

Succes ermee!

Ivana22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:24

Walenstein is een mooie hengst !!
Weet alleen niet of hij nog dekt...
Ik heb er een nakomeling van

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:36

Sjelle schreef:
Deze hengst geeft fijne nakomelingen ik heb er zelf 2 van super lieve beestjes mooie luxe en weinig wit qua aftekeningen, Hoog voorbeen en luxe gebouwd.
Maarja... wel boven jou budget.
Waarom spaar je niet even door...op een beetje meer dekgeld zou ik het niet laten afweten...dat is in mijn ogen geen basis voor een juiste keuze.

Succes ermee!

Whetu is niet te duur hoor. 280 excl en 300 excl is mijn max budget ;)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:39

En hou rekening met evt. scankosten die er nog overheen komen !
Neem aan dat je wel je merrie drachtig weer zou willen ophalen dus scankosten komen er dan bij!
Rekening van 330 in gedachte houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:41

Ze zegt ook 300 excl andere kosten :)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:45

@ yvank oke dat is zo maar het is vaak 1 pot nat en komt op 1 rekening en dat zie ik als dekgeld ;)

Dan nog niet te vergeten de kosten van stalling die je erbij hebt. En al helemaal als je merrie niet in 1x pakt.
Dat is per hengst ook afhankelijk maar komt er wel allemaal bij.
Voor TS scheelt het dat wanneer ze voor nordsee of whetu kiest de eerste cyclus geen stallingskosten betaald.

Zelf denk ik dat als je dan toch een veulen wilt fokken met de hengst die jij zelf geweldig vind en je het veulen ook graag wilt houden voor de toekomst je niet naar een paar 10tjes meer of minder moet kijken!
Wacht dan een jaar en doe het goed zoals je zelf wilt.
Dat wil je vast niet horen! Maar ik bedoel het goed!

Succes met je keuze en als je eruit bent horen we het graag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:47

Stalling hoeft niet persee hoor. Merrie hier wordt altijd via KI gedaan en hoeft dan nergens te blijven hoor.