Jammer dat Meraldik niet veelzijdig is, ik was er al bang voor maar ik vind Hohenstein nakomelingen zulke fijne karakters hebben.
Al pacino lijkt me van het papier af niet een paard dat gangen gaat verbeteren zowel Andiamo en Julio Mariner staan niet om hun goede gangen bekend
Baldwin B vind ik het 'nadeel' van dat het een directe burggraaf is en die kan nogal strooien met type van paarden (aantal mooie lichte paarden en soms ook erg zware paarden) en dat vind ik een risico aangezien ik zeker geen grote tank wil.
Volledig volbloed vind ik ook een gok omdat de meesten die ik gezien of gereden heb geen bijzonder gebogen ondertredend achterbeen hebben en ik dat echt nodig heb voor Ferrose.
Diarado vond ik altijd interessant maar ik vind het dekgeld te hoog, zeker voor een eerste veulen. Ik wil eerst zien hoe mijn paard doorfokt en hoe ze met een veulen is voor ik eventueel een dergelijk bedrag wil overwegen
als je goedkoop, een goed paard wilt fokken, moet je mijn hengst eens komen bekijken... Bacardi 2 VDL. ( chin chin-galoubet-landgraf 1) zijn veulens worden opgenomen in het regB van het kwpn.
groet Henrie
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
ja, maar wat je aan dekgeld betaald en wat je er voor krijgt vindt ik tegen vallen, van z;n mooiie hengst
EvelienH
Geplaatst: 16-11-11 14:26
Als je een eventingpaard wilt fokken zou ik een hengst gebruiken met een hoog volbloed% en die zijn binnen het KWPN bijna niet te vinden (naast een paar volbloeden). Roven is een goede maar dat is alleen diepvries en het zwemt niet zo hard. Bevrucht heel slecht. Je kunt ook nog kijken naar Mighty Magic, 90% volbloed. Mijn merrie krijgt in juni 2012 als het goed is een veulen van hem. Van hem is er ook alleen maar diepvries te krijgen maar de kwaliteit is super! Mijn merrie was in een keer drachtig met 2 rietjes. Voor de eventing is een volbloed% van minimaal 50% wel gewenst.
Of Trakhenerbloed. Trakheners zijn erg veelzijdige paarden. Al komen ze de laatste jaren meer in het nieuws als dressuurpaarden dan als eventers of springers. Ze zijn er echter wel. Bij het NRPS heb je Kasparow maar de nakomelingen die ik daarvan heb gezien bevielen me niet qua gangwerk. Hoewel dat bij mij misschien wel teveel vanuit het dressuuroogpunt werd bekeken. Zelf heeft de hengst wel gepresteerd in de sport. Al weet ik zeker dat je in Duitsland goed presterende Trakhenerhengsten kunt vinden.
Quattro zou ik zeker op je lijstje houden. Wij hebben er 2 gehad, 1 is helaas overleden maar nog nooit zo'n fijn 3 jarig paard gehad! Was 8 weken zadelmak en liep al simpel oefenrondje, changeren en alles, erg fijn paard!!!
Evelien ik ben heel benieuwd hoe die van jou uitvalt, maar van de filmpjes denk ik dat het achterbeen van Mighty Magic onvoldoende draagkracht heeft om Ferrose haar achterbeengebruik in draf te verbeteren.
Persoonlijk heb ik weer niets met Vleut. Hij doet het in de sport dan wel goed maar hij is imo te veel op de voorhand gebouwd, vind het net een duikboot niksan Heb wel een video van een van onze Quattro's losspringen als je wil kan ik je die wel pben