wat krijgt jullie shetlander voor voer en verzorging?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:25

mijne kreeg altijd gewoon bix en hooi, en afentoe iets lekkers

SammyFloor

Re: wat krijgt jullie shetlander voor voer en verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:04

Mijn shetters staan heel het jaar door 24/7 op de wei, waar meestal niet veel gras bij is.
Heel het jaar door krijgen ze hooi en brok :)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:51

Mijn minishetten krijgen vrijwel onbeperkt hooi.
Daarnaast 2 maal per dag een handje muesli met wat luzerne.
Af en toe maak ik eens slobber met erdoor wat lijnzaadmeel.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:06

mijne krijgt onbeperkt hooi/kuil en s ochtend klein handje muesli + wortels en s avonds ook ;)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:14

De mijne staat overdag op de wei of de paddock (ligt eraan hoe het land erbij licht, in de winter sowieso in de paddock) en daarnaast krijgt hij 2 of 3x per dag wat kuil. Meer niet :) Soms na het werken een wortel of een klein handje muesli. Heeft hij meer dan genoeg aan! Hij is nog dik zat :+

paardengek72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:55

wel leuk die reactie 's dank jullie wel daar voor vind het leuk om te lezen hoe iedereen met hun shetlander bezig is

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:17

Ik heb mijn shetje nu al een paar x meegenomen als handpony. Hij is eruit, krijgt beweging en vind het ook nog leuk.

MeAndHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:20

Hooi&gras.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:29

Mijn shet krijgt handje biks (als de paarden hun voer krijgen). Mijn merrie mag alleen onder toezicht op een klein stukje weiland (ivm vroegere blessure) dus daar staat ze bij als gezelschaps pony.Daarnaast staat ze overdag op de wei bij de andere paarden. Ze heeft dan wel een graaskorf om. S'nachts staat ze op stal met hooi. Echt werken doet ze niet. Soms wordt ze een keer gelongeerd of gaat ze mee een stukje wandelen. Lui leventje dus :D .

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:01

Samen met mijn paard 24/7 buiten. overdag toegang tot een korte wei en snachts in een betegelde paddock met inloopstal. sochtends en savonds een klein handje muesli en biks en savonds hooi. (paard krijgt uiteraard meer voer)
Verder krijgt ze elke dag een lekkere poetsbeurt en ik het weekend ga ik vaak een stukje met haar wandelen (ze is pas 16 maanden)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:01

Mijn shet staat in een stal met uitloop + vriendje en krijgt drie x op een dag hooi.
Ze wordt al dik van lucht, dus krijgt ernaast niets lekkers bij. Heel af en toe een klein stukje wortel.

Voorderest wordt ze elke dag heerlijk vertroeteld, rijdt er af en toe een meisje op, fiets/loop ik hele stukken met haar en mag ze een paar uur per dag in de bak staan met een vriendje. <3

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:06

De oudste hoeft niks te doen en krijgt bietenpulp, granenmix en soms slobber en/of seniores priores bijgevoerd (en verwend met snoepjes :P ) en staat verder heel de dag op de wei.
De jongste staat heel de dag op de wei, krijgt geen extra voer en moet nog regelmatig aan het werk ook }:)
Onder haar 'zware taken' :') vallen longeren, wandelen, en rijden met mijn zusje.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:00

Onze shetten van 2,5 jaar staan 24/7 op de wei met schuilstal. In de zomer krijgen ze alleen wat muesli van Aveve de light mix.
Soms wat appels en peeën. In de winter krijgen ze hooi bijgevoerd + de muesli. Zijn we pas begin dit jaar mee begonnen(muesli) omdat 1 van hun vorige winter ontzettend veel afgevallen was wat niet zichtbaar was door de wintervacht. En ik er dus erg laat achter kwam dat hij helemaal ingevallen was en je z'n ruggengraat kon vast pakken:o.
Dus deze winter ga ik beter opletten dat ze op goed gewicht blijven. Ze werken niet en zal in de toekomst ook niet echt veranderen.

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:41

Kareltje staat 24/7 buiten, en krijgt in de winter muesli :D

Xxxx

Chellebel21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:35

Mijn shetlanders staan overdag de hele dag op het land en 's avonds laat
gaan ze de paddock in met een pluk hooi. In de winter krijgen ze meer
hooi bijgevoerd en wortelen.

De eerste winter dat ik ze had voerde ik ze een klein handje brok bij maar
daar werden ze echt heel snel heel dik van.. Hooi en wortelen dus voldoende :)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:23

Mijn shet staat 24/7 op de wei,
krijgt s'ochtends en s'avonds wat hooi en in de ochtend en avond een klein handje biks. Dit omdat de rest dit ook krijgt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:32

Onze shet krijgt 's morgens een handje muesli (structuurmuesli van Subli), en halve plak hooi en overdag naar buiten in de wei. Als ie eind van de middag/begin van de avond op stal komt een handje muesli en een halve plak hooi en later op de avond nog een halve plak hooi.

Als er zomers meer gras op de wei staat, krijgt ie alleen als ie op stal komt een halve plak hooi (wel ochtend en avond muesli). En van de winter als er sneeuw en ijs ligt krijgt ie meer hooi in de wei.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:32

ik heb een connemara en een shet maar de connemara heb ik al heel lang , en nu bij de shet ben ik nog beetje aan t zoeken wat t meest geschrikt voor hem is.
Hij staat nu op t moment overdags in de zandpaddock en snachts op stal, hij krijgt van de boer 2 x daags kuil en smiddags als ik er ben geef ik hem ook een plukje en een ongeveer 3 handjes meusli met wat snoepjes , volgens mij is dit nog veelste veel want hij heeft zo een vette buik gekregen.
Maar iedere x denk ik ga hem minder geven maar vind dat weer zo zielig als die honger heeft,, dus vind het nog heel moeilijk om te vinden wat hij daadwerkelijk moet hebben,, daarbij doet hij nog bijna niets hij is net 2half...

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:38

De shetties hier op de manege staan 's nachts in de wei en soms ook overdag.
In de wei krijgen ze niks bij (in de winter wel) en als ze op stal staan krijgen ze
handje brok en een pluk kuilgras (3x per dag brokken en 2x per dag kuil maar de
shetties staan soms ook in de wei als ander paarden voer krijgen en dan krijgen ze niks
omdat ze gras hebben)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:43

Bij ons loopt hij vrij rond, en daarbij krijgt hij 2 keer op een dag een plukje hooi bij gevoerd!

jannuku_zulf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:34

Die van mij loopt 24-7 in het weiland, en ze krijgt 1x per dag een handje brokjes.
In de winter krijgt staat ze ook gewoon buiten, dan krijgt ze hooi.

Rocky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:49

de mijne krijgt:
* hooi
* haven.
* biks.
* staat veel op de wei.

carinavdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:25

Mijn shetjes krijgen:
gras, lopen veel in de wei.
hooi
brok

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:33

Mijn shet staat 24/7 in de paddock met een afdakje en regelmatig een uurtje in het land waar weinig op staat. Ze krijgen 4/5 keer per dag hooi en een paar keer per week wat wortels of handje biks. Is in goede conditie en niet te dik ofzo.

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:35

Die van mij hebben een villa tot hun beschikking met lekker stro en een groot weiland.
Ze krijgen alleen gras en hooi, af en toe een snoepje of appelschillen oid.
Verder voer ik niets bij. Twijfel soms wel eens of dit genoeg is, hoorde nu afgelopen maandag bij de ORUN
dat er ook een poeder is met vitaminen en mineralen. Aan de andere kant, ik houd ze nu al dik 8 jaar zo,
dus het lijkt mij dat het zo ook wel kan.