Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Ik zou zelf niet voor een veulen gaan van je merrie.
Nu ben je zelf 20 jaar en niet al te groot, maar je merrie is een papierloze kruising. Maakt niet uit wat je er opzet, de nakomeling blijft een papierloze kruising.
Als je volgend jaar of over 2 jaar gaat dekken, ben je 25/26 jaar voordat je wat met de pony kunt gaan doen.
Je leven kan er tegen die tijd heel anders gaan uitzien, waardoor het houden van 2 pony's weleens lastig zou kunnen worden. Of je moet je lieve Bonfire verkopen, maar ik ga er van uit dat je dat niet wilt.
Bij een veulen kun je nooit voorspellen hoe groot hij gaat worden, of het character matcht. Of hij überhaupt de leeftijd haalt waarop hij bereden kan worden.
Blijf nog lekker doorrijden op Bonfire, en mocht je tzt een ander paard willen, koop er dan een.
Cassidy schreef:Je hebt niets onder controle, behalve dan dat je weet wat ermee is gebeurt.
Dat her en der een pony vandaan kopen voor een prikkie en niet weten wat het character is, dat heb je toch uiteindelijk ook bij je merrie gedaan?
En als je zelf een veulen fokt heb je al helemaal niets te zeggen over character en maat/geslacht/kleur.
Maar goed, dat is nog geen antwoord op mijn vraag of je je realiseert dat je ook je merrie kwijt kunt raken, en of het je dat waard is.
Cassidy schreef:De hengst ken ik niet, zou bij een eventueel vaderdier ook niet voor een Welsh gaan, maar eerder naar een kleine Quarter grijpen. Resultaat is dan een stevig dier, als je een hengst kiest die klein fokt blijf je ook in een leuke maat, en als je de goede hengst kiest met een koel character, ook een fijn dier om mee te werken.
GreaseMonkey schreef:Cassidy, heb je wel eens gehoord van leven en laten leven? Eerst moet TS niet fokken, nu die strijd gestreden is moet ze maar een quarter als vaderdier nemen?? En als ze aangeeft daar geen interesse in te hebben trek je dat ook in twijfel?? Beetje vreemd vind je niet?
winia4ever schreef:Je bent erg groot voor deze merrie, ik zou daarom een hengst kiezen wat groter is als je merrie, zodat het veulen heel misschien wat groter word!.
Jij groeit nog en dit is voor het beeld, niet mooi.
Maar dat is mijn mening.
Daarbij blijven vaak de 1ste veulen kleiner dan het 2de veulen.
succes.