Wie kent de haflingerhengst Alex van de Heibloem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:12

ik geef per week zo beetje 7 a 8 lessen, waarvan Marijke een aantal van loopt en Shanti een aantal. de beginners die rijden allemaal op Marijke en de gevordene op Shanti. Marijke is in de bak super betrouwbaar, ze loopt ook elke dinsdagavond super trouw bij aangepast paardrijden in steenwijk <3 . zij is tot nu toch de enige paard waarbij de ruiter met een lift op kan stappen.
maar buiten de bak is het toch een felle dame, ondanks haar leeftijd :D . heb dit in het verleden mijzelf aangedaan, om door in het bos altijd in volle rengallop te crossen. ach je toen was ik nog jong en wist niet beter. ze is dan niet gemeen fel, maar gewoon erg enthousiast, geef haar eens ongelijk het is toch ook saai in de bak. de wijde wereld is toch ook veel leuker :)
maar wat er eenmaal inzit krijg je er niet makkelijk meer uit, dus af en toe gaan we nog flink los in het bos *\o/* .

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 11:15

hé succubi hoe is het nu met Gráni, loopt hij weer helemaal rad.
shanti gelukkig wel weer, gisteren even op haar gereden en ging heel goed, eerste paar minuten liep ze nog iets gevoelig, maar dat was naar een paar rondjes helemaal weg *\o/* . dus een minuutje of 10 aan het draven en stappen geweest en toen weer rustig afgezadeld en weer in de bak gezet. zo als het nu lijkt hoeft Marijke volgende week geen dubbele diensten meer te draaien. wel even weer rustig opbouwen, maar we zijn weer op de goede weg.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:02

Wat fijn!!! +:)+
Gráni loopt ook weer helemaal top! Hij wilde zo graag weer naar zijn vriendjes dat ik hem eer gister weer in het land heb gegooid :).

Wat leuk dat je lessen geeft en Marijke het zo goed doet met het aangepast paardrijden!
Ik zou Marny daar ook graag voor in willen zetten, zij heeft ook zo'n "gave" met kinderen en gehandicapten. Altijd zo braaf en past zichzelf aan aan wie erop of om haar heen is. <3
En idd... In het bos of op het crossterrein leeft ze helemaal OP! haha. Maar zet er een jong meisje op en ze past zich helemaal aan! <3

myk_en_shant

Re: Wie kent de haflingerhengst Alex van de Heibloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 23:51

als je Marny ook voor aangepast paardrijden wilt inzetten, meld je dan aan bij een vereniging die deze lessen geeft, wie weet hebben ze er wel oren naar. ik liep al jaren als vrijwilliger bij Stichting Aangepast Paardrijden Steenwijk en omstreken (STAPS), op een gegeven moment zijn we van locatie veranderd en wij als vrijwilligers kregen toen de kans om voor de aangepaste lessen uit zelf te rijden. vanaf die tijd neem ik Marijke mee en de voorwaarde van STAPS was toen dat zij Marijke voor de lessen mochten gebruiken. dat vond ik geen probleem, dit is nu zo beetje 12 a 13 jaar geleden en Marijke loopt nu nog steeds met de lessen mee. bekijk anders eens de site van STAPS: www.staps.info (niet kijken naar de kwaliteit van de foto's, zijn niet optimaal). wie weet is dit voor jou net de info die je nodig hebt om dit ook te gaan doen (maar dan wel bij jou in de omgeving).

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:02

Dat is wel héél erg leuk!
Hier in de buurt kan je wel je paard "afstaan" of "te leen" geven aan een stichting, dan staat ze ook daar en heb je er eigenlijk niks meer over te zeggen. Ze kan best wekelijks lessen lopen maar zij zet zich 100% in en dat is (geestelijk) best zwaar voor haar.
Zo ver ik weet is hier geen mogelijkheid om 1x per week je pony te komen brengen voor de lessen, en andersom (de cliënten naar het paard brengen) is ook geen optie gezien je dan niet verzekerd bent.
Maar ik zal nog eens kijken, misschien is er inmiddels wat veranderd :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 00:16

staps is ook maar een kleine vereniging, we hebben alleen maar op de dinsdagavond lessen, dus dan is het al heel anders. marijke loopt dan 3 keer 3 kwartiertjes, voornamelijk stappen en 2 rondjes draven per les. dus pice of a koekje voor Marijke.
er zijn speciale verzekeringen voor het verhuren / uitlenen van je paard aan een vereniging, kan eventueel wel vragen as dinsdag. want als Marijke met de lessen meeloopt is ze gewoon verzekert vanuit staps en tevens de vrijwillergers en ruiters zijn verzekert. maar het fijne ervan weet ik niet.
maar Marijke is altijd wel goed verzekert, er rijden namelijk ook anderen met haar op de weg, dus mijn ouders heeft het in de polis laten opnemen dat wanneer er wat gebeurd en ik ben er niet bij of wel erbij (ik ben niet de officele eigenaar van Marijke, dat zijn mijn ouders) dat alles gedekt is, eigenlijk een soort wa verzekering.