Dankjuliewel voor de speculaties alvast.. Ik ga vandaag even achter het papier van de moeder aan..(moet papier van punky nog krijgen dus kan het zo gauw niet zien) En dan zal ik het laten weten. De vader van punky is de zwart panterbonte Frisco.(nmprs goedgekeurd)
nee... zwart word meestal ook pikzwart geboren Ik ga voor koffievos.. maar weet niet of het genetisch mogelijk is ?
Pikzwart geboren veulens zijn meestal schimmel. De meeste zwarte pony's lijken meer bruin als ze geboren worden. Puur aan de foto's te zien zou ik ook zeggen dat deze zwart is.
Staat er bij de moeder letterlijk 'smokey eenkleurig'? Ze zal smokey black zijn maar dat is onmogelijk uit een zwarte vader en vos moeder.
ElCid
Geplaatst: 30-09-11 13:46
Smokey Black zou ik zeggen of zilver- appel bruin, maar dat laatste is puur een gok die ik doe door de lichte kleur manen. Zwart wordt niet zwart geboren, maar meer chocolade kleurig. Bij Smokey Black zijn de ogen ook vaak grijzig van kleur.
Heb je foto's van haar en van haar ouders? Dan heeft een van haar ouders ook een verdunning gehad, misschien onder het panterbonte velletje.
IcePrincess
Geplaatst: 30-09-11 14:28
Als de moeder op de eerste foto erachter staat zou dat idd heel goed smokey black kunnen zijn en de vader heb ik even opgezocht, ben heel benieuwd of hij getest is op kleur want dat zou zeker een donkerbruine kunnen zijn, vooral omdat bij de veulens ook een bruine nakomeling uit een zwarte merrie van hem staat.
Vos of zwart zie ik zeker niet in dit veulen, donkerbruin al dan niet met creme absoluut wel, die lichte manen is gewoon (verbleekt) veulenhaar wat vooral bij aanwezigheid van creme wel zo licht kan oplichten. Ik neig dus vooral naar een donkerbruine buckskin (wordt ook wel smokey brown genoemd) dus geen donkere valk maar een donkerbruine valk, die zijn genetisch verschillend.
http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl ... 59l3.5l8l0 een heleboel voorbeelden van Smokey Black; ik denk inderdaad dat zowel moeder als kind Smokey Black zijn. Witte voetjes kan goed hoor, dat staat los van de rest van de kleur.
IcePrincess
Geplaatst: 30-09-11 15:07
Moeder vind ik moeilijk te zeggen zo of die zwart of smokey is, op die andere foto leek ze wat valer.
Veulen heeft absoluut een bruine basis , de witte hoefjes komen omdat ze appaloosa is en de stippels zie je ook al verschijnen op haar billen (op de tweede foto in de eerste post nog duidelijker)
ElCid
Geplaatst: 30-09-11 15:23
Die vlekje waren me eigenlijk nog niet eens opgevallen . Maar zitten er dus wel.