Ruitertje voor Idefix + Zadel??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Ruitertje voor Idefix + Zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:09

Ik zou eerder voor een 2e hands merk zadel gaan dan voor de echt goedkope zadels.

De wintec's kosten 2e hands not 200/250 euro meestal. Fijne zadels hoor, heb er ook 3 liggen :).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:02

dat is idd wel beter. Ik ben nu ook een beetje op marktplaats aan het zoeken.
Maar als ik eerlijk ben vind ik 200 euro best veel nog, ik ben eigenlijk opzoek naar iets goedkopers :o Het zadel mag best oud zijn, bedoel dat maakt me niet uit, als hij maar goed op de pony ligt en niet kapot is :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:29

loveidefix schreef:
ik dacht dat iemand op een ander forum waar ik op zit dit zadel had (shetlanderforum).
Die had hem wel gepast, en volgens mij was dat ook dat zadel :D Ik vind hem wel leuk, maar eigenlijk wil ik liever een gewoon ''engels'' zadel.

Klopt, je kunt hem gewoon passen :j Moet je alleen mazzel hebben dat het bedrijf dat je benaderd heb heeft. http://www.becidor.nl heeft iig wel een zadeltje hiervan.

Het zadel is echt super, ik heb zoveel zadeltjes voor mijn shetten gehad (16 inch, te groot, 15 inch, ook niet fijn, toen een 14 inch norton rexine, die vond ik te hard, westernzadeltjes enz). De barefoot is het eerste zadel dat zonder staartriem goed blijft liggen en dat niet schuift.

Die goedkopere zadels heb ik overigens ook gehad, gaat allemaal afbladderen en verkleuren, als je dan toch geld uitgeeft dan liever iets meer dat het netjes blijft. Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 18:36

Nee daar heb je helemaal gelijk in hoor :o :D

Maar het probleem is dat ik het echt verschrikkelijk vind dat die zadeltjes of roze, of blauw zijn :o :(:) :') Hebben ze die zadeltjes niet gewoon in zwart of bruin? :D Want opzich vind ik het wel leuke zadeltjes en volgens mij zitten de kinders daar ook heel stevig in :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:36

Ik had vroeger een Maxam op mijn kleine pony, geen idee of die nog gemaakt worden maar je zou even kunnen googlen. Is een normaal zadeltje, kunstof en niet duur!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:41

Laatst bijgewerkt door grid op 28-09-11 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:41

Rose is juist leuk, helemaal op zwart :D

Interhippique heeft hetzelfde model, maar dan in normale kleuren. Geen idee hoe de kwaliteit is, de prijs is iig ook wat minder.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 18:44

capopjekop schreef:
Rose is juist leuk, helemaal op zwart :D

Interhippique heeft hetzelfde model, maar dan in normale kleuren. Geen idee hoe de kwaliteit is, de prijs is iig ook wat minder.

Ja ik heb zelf ook al op interhippique gekeken, maar ik wil eigenlijk dan liever een 2e hands zadeltje. Goedkoope zadeltjes slijten zo snel en ik heb het geld niet voor een duur zadel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:45

Maar heb je het dan over de leren zadeltjes of de barefootlook a like?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 18:49

capopjekop schreef:
Maar heb je het dan over de leren zadeltjes of de barefootlook a like?

De gewone zadeltjes daar :) ik zal eens kijken naar de barefoot look a like. Maar zijn die wel goed dan? bedoel punt van boomloze zadels is wel dat het beter voor de rug is van je peerdie :D of heb je er ook geen ervaring mee?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:53

Nee, maar ik heb toen zitten twijfelen, vond de bruine versie namelijk ook erg mooi. Uiteindelijk toch voor de barefoot gegaan, omdat ik daar goede dingen over gehoord heb en toentertijd nog niks over de interhippique. Er heeft trouwens wel een tijdje een topic over gelopen.

[SMP] Boomloze zadels van Interhippique?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:01

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:21

grid schreef:
Hier staat ook een wintecje te koop (foto die lauwtjuh liet zien :D ) wel nog €300, in eerder topic van haar staat trouwens bieden vanaf 250 ;)
[EA-TK-AP] Veel shet (dekens), wintec 15 inch dressuur, BR, Global etc.

Dat topic is uit 2010 ;)

Ik zou inderdaad gaan voor een tweehands wintecje. Zijn erg fijne zadels.
Heb zelf een Knightrider Neptunes van 15 inch.
Is zijn geld ook zeker waard :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 19:27

Ik dacht zelf ook al aan een wintec of neptunes.
Bij mij op de manege hebben ze nog een kleine norton liggen (ook gewoon normaal zadeltje).
een strubber zadeltje is ook wel goed gok ik? (kan heel goedkoop mischien een overkopen als het wat is)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:29

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 19:33

grid schreef:
O foutje :') dan is die van 250 bieden nieuwer maar ook alweer van mrt :o
[EA-TK-AP] Veel shet t/m full! Bucas/br/3 in 1/marengo/etc

Volgens mij verkoopt ze hier alleen het dekje en bondje wat eronder ligt, niet het zadel.
maargoed, dat is denk ik toch een iets te hoge prijsklasse voor mij.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 22:13

Ik heb even gezocht, maar nergens verkopen ze 2e hands Barefoot Cheyenne Kids Dry Tex zadeltjes :(:) ook wel logisch eigenlijk, hardstikke gewilt, maargoed.. :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:50

Je bent idd te laat, brenda van shetforum verkocht hem toen wel, maar die had er al snel spijt van :P

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 17:55

Haha, ja dat was een roze met bruin toch? :o
Het lijken mij ook wel mooie zadels, maar ik heb er eigenlijk het geld er niet voor/ voorover.
Ik werk niet doordat ik het erg druk met met school (half 8 weg, half 5 tuis) en daarnaast speel ik nog piano waar ik niet mee wil stoppen en ik doe aan Zumba :+ dus wijnig tijd voor een baantje, dus nu dacht ik dan ga ik op idefix les geven, verdien in in iedergeval nog iets, maar als ik dan een zadel ga kopen van 240 euro dan duurt het 12 maanden voor ik het heb terug verdient hahaha :o :9 Schiet ik ook niets mee op dus... Daarom wilde ik liever een zadel onder de 100 euro hebben, 2e hands natuurlijk, dan verdien ik ook nog wat :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 17:23

Het meisje is net wezen rijden, en het ging super leuk :mrgreen:

Ik had idefix net uit de wei gehaalt en toen zag ik Moira en haar moeder aan komen lopen. Toen hebben we even kennis gemaakt en liet ik moira idefix lekker poetsen. Ze deed het heeeeel zachtjes :oops: Toen zei haar mama ook, zo poets je toch geen paard :p toen ging ze toch maar echt poetsen (ze was beetje verlegen). Nou onder het poetsen begon ze al iets meer aan idefix te wennen. Hoevenkrabben ging nog niet helemaal perfect maar idefix tilde wel netjes zijn voetjes op (vervolgens begon hij te hangen :oops: :p ) maargoed dat werken we wel bij. Toen heb ik het hoofdstelletje om gedaan en idefix mee naar buiten genomen (hij schud trouwens heel erg met zijn hoofd met zijn nieuwe hoofdstel.. mischien dat het bit niet lekker zit? hij doet zijn mond ook af en toe open. Wel hetzelfde bit).

Buiten is ze opgestapt en zijn we lekker in stap het bos in gegaan. Idefix gedroeg zich op het hoofdschudden enz na echt keurig :love: ik had gewoon het idee of hij rekening met haar hielt. We zijn toen vanuit het bos lekker de hei op gegaan en daar heeft ze nog een stuk gedraaft. Ik keek mijn ogen uit, ze zat gewoon perfect! :mrgreen: ze bleef heel stil zitten. Nou toen zijn we weer terug geaan en pony na verzorgt en weer in de wei gezet. Gelijk weer afgesproken voor volgende week :mrgreen:

Ze is wel een beetje lang, komt iets onder idefix zijn buik uit, maar ik heb goed opgelet hoe idefix liep en hij liep gewoon zo als altijd, niet moeizamer of slomer of doorgezakt ofzo :p En ik denk met zadeltje als ze oo beugeltjes heeft dat het gelijk een stuk beter is. Meisje is echt helemaal gek van ponys, echt leuk om te zien~! ze had ook een roze dekje meegenomen, die we heleaas niet konden gebruiken, en ze heeft ook peesbeschermers haha :p haar moeder zij ook al dat ze al haar geld uitgaf aan dingen voor de paardjes.

Helaas heb ik geen fotos genomen, maar dit zal ik volgende keer proberen te doen :mrgreen:

Ik ben in iedergeval super blij dat het zo goed ging! :wink:

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:53

nu nog verzekering en zadel regelen.
Ik heb waarschijnlijk al een zadeltje. Die smurfje mij heeft aangeboden.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 06:28

Ik heb vorige week via marktplaats de barefoot bellis gekocht, en past perfect bij mijn shet! :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:53

Dat is ook een leuk zadeltje! :D je hebt dan wel geluk, meestal staan er geen boomloze kids zadeltjes op marktplaats :o

kianzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:57

Het norton junior zadeltje ben ik wel positief over hoor. Heb hem nu een paar maanden en de kussens worden steeds zachter. Alle zadels die je nieuw koopt hebben harde kussens. Het zadel ligt als een dijk en is super geschikt voor brede pony's.

Verder ben ik ook wel tevreden over de wintec kids of de barefoot chayenne geloof ik? (die blauwe en roze zadeltjes).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 11:26

Oke wat goed ! :D
Ik heb nu al een zadeltje aangekocht, hij komt deze week ergens aan :D
als die niet past denk ik ook dat ik zon norton jurioren zadeltje ga kopen.
De kussens zijn daar ook van verplaatsbaar toch?
Ja die boomloze zadeltjes lijken mij ook super fijn, maar ze zijn zo prijzig :o
Momenteel rijden wij gewoon zonder zadel :+