Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:[Dat is hetzelfde. Het predikaat geeft aan dat er geen afwijkingen zijn vastgesteld die een erfelijke factor kunnen hebben.
wille schreef:Zou mooi zijn als prok-keuring een garantie was voor nageslacht, zou er geen paard meer worden afgekeurd!! dat kan natuurlijk nooit!!
Marion71 schreef:PROKfoto's worden vanuit andere hoek genomen en beoordeeld door da commissie (3 of 4 da's) van het KWPN. Ook zijn de klinieken die de foto's maken erkend dit te doen. Afvlakking (bijv. na OCD-operatie) in welk gewicht dan ook is voor PROK niet toegestaan, voor sport wel. Kogels worden bij PROK niet meegenomen, voor sport wel.
tita schreef:Bullshit Kogels worden wel degelijk meegenomen staat iig wel op mijn Prok-certificaat alleen voor prok mag het een 3-tje zijn en voor de sport absoluut niet.
amazing_lady schreef:Cassidy dat klopt. Maar dit is geen gevalletje slijtage. Een 4 jarige, maandje of 5 onder het zadel, met 3tjes voor het straalbeen lijkt mij toch eerder erfelijk.
Paard van mijn schoonzus is ook PROK, maar heeft nu, op 12 jarige leeftijd, waarschijnlijk artrose. Dus weet ook best dat er op lange termijn geen zekerheid is.
Toch had ik niet verwacht dat het straalbeen zo slecht zou zijn.
Sammyoo schreef:ponyparadijs schreef:Maar als ze het veulen thuis hebben gehad en ervan overtuigd zijn dat er goed gevoerd is en voldoende beweging is gegeven gaan ze toch eerder van een erfelijke factor uit!
Het kan ook aangeboren zijn zonder dat er sprake is van een erfelijke factor.