Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjolvir schreef:Ik heb de ultieme nep-Fries, want het is echt geen Fries, maar hij is zwart, heeft doorgaans op
wedstrijd een hengstevlecht en klein beetje behang...
Volgens velen moet het dan wel een Fries zijn..![]()
![]()
probleem, hij heeft een wit voetje en kolletje (voor de oplettende kijker),
dus sommige mensen voelen dan aan hun theewater dat het geen Fries is.
Andere give-a-way in de zomer, zijn brandmerk....
Dus mensen komen nog wel eens met, "ik dacht dat het een Fries was, maar......."
Dan mag ik uitleggen wat hij wel is.
(by the way, het is een rasechte Knabstrupper, maar dat geen hond dat ras kent zij ze vergeven,
zijn er op de wereld niet echt veel van en in NL al helemaal niet en dan nog effen ook...te moeilijk.)
sefanja schreef:like this photo...
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/298123_106460056126447_100002873601180_31760_6755867_n.jpg
cremello lusitano
Wen_en_Jelle schreef:Ik heb ook een nepfries! Hij is wel uit een echte friese merrie, maar van een vader die niet is opgenomen in het stamboek (wel 100%friezenbloed, maar niet vastgelegd aan vaders kant dus). Hij is zelf daarom ook niet opgenomen in het stamboek.
Hij heeft een kolletje, maar ziet er wel fries uit en ik vind het jammer dat ik zo hier ff geen foto bij de hand heb, maar hij lijkt best veel op die van jou TS
Ook hier weinig knie-actie (wat ik persoonlijke erg comfortabel vind met rijden) en 0,0 lomp. Hij is echt een heertje en voorzichtig.
megrobyn schreef:FahyaFemke is de moeder van de schimmel een fries of arabier? ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijkvind haar errug gaaf!
Ik rij een stamboek friese merrie, beetje weinig behang en haar manen willen ook niet groeien maar verder niet echt een nep friesalleen wel modern gebouwd.