Meer mensen met een "nep" fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sefanja

Re: Meer mensen met een "nep" fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:54

nep fries versta ik eigenlijk, alles wat op een fries lijkt maar geen fries is... Ook niet op papier en bloed ed...

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:24

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 07:11

Poeh hey! Wat een bom van een foto! Die linker ook Lusitano of Fries?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:40

een fries, ik wil met deze foto laten zien dat die lusitano het meest op een fries lijkt.... mooi vergelijkingsmateriaal, nietwaar? Ik kwijl helemaal weg bij die foto

steffie__xx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:32

Sjolvir schreef:
Ik heb de ultieme nep-Fries, want het is echt geen Fries, maar hij is zwart, heeft doorgaans op
wedstrijd een hengstevlecht en klein beetje behang...
Volgens velen moet het dan wel een Fries zijn.. _O- -O-

probleem, hij heeft een wit voetje en kolletje (voor de oplettende kijker),
dus sommige mensen voelen dan aan hun theewater dat het geen Fries is.
Andere give-a-way in de zomer, zijn brandmerk....
Dus mensen komen nog wel eens met, "ik dacht dat het een Fries was, maar......."
Dan mag ik uitleggen wat hij wel is.

(by the way, het is een rasechte Knabstrupper, maar dat geen hond dat ras kent zij ze vergeven,
zijn er op de wereld niet echt veel van en in NL al helemaal niet en dan nog effen ook...te moeilijk :+ .)

zoals het paard van pippi langkous :+ heel leuke paarden vind ik!

steffie__xx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:34

mijn verzorgmerrie is dan ook geen echte fries :) geen stamboekpapieren, engel equi-pas..
geen knie-actie en geen lange sokken. wel een dikke staart en de manen zijn goed aan het groeien! :)
ik vind ze mooi en dat is het belangrijkste denk ik ongeacht de papieren die ze al dan niet heeft

Mamiita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:21

Op mijn profiess voll papier.. Hopen dat ze weer een premie haalt als ze trg moet op der 3e(L)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:24

Mamiita schreef:
Op mijn profiess voll papier.. Hopen dat ze weer een premie haalt als ze trg moet op der 3e(L)

Ik kan hier helemaal niets van maken. :?
Kun je nog een keer posten en verduidelijken wat je bedoeld?

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:27

Ik vind dat je ze steeds meer ziet de ''nep'' friesen.
Zo als ze er vroeger uitzagen zie je steeds minder.
Persoonlijk ben ik absoluut geen fan van de ''sport'' friesen.
Iedereen zijn eigen smaak.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:31

ik dacht dat er met nepfries, een fries zonder papieren bedoeld werd.
maar zoals er hier geschreven wordt....
heb ik misschien wel 4 nepfriezen!

in ieder geval 1tje:

1)de kruising fries x arabier Fahya-Femke uit mn profiel.
Afbeelding

2)dan een stamboomfries. mama volle fries (wietske puntjepuntje...:P) en papa Botte 414. Deze heeft helaas niet veel nakomelingen gegeven die de echte mooie friezengangen lieten zien, zo ook mijn Anna niet. Saai loopje. Nu 3 jaar en nog erg lomp gebouwd. enorm borstbeen dus dat is wel ouderwets dacht ik. sokken? net zo veel als de kruising dus niet echt fries. manen, dun en lang. wel al 1.65m
Afbeelding

3)en dan een zwarte merrie Britt, met wel echte friese sokjes, halflange manen dus minder, en een 5 tal witte haren tussen dr oogjes. Voor mij, is dit mn mooiste , meest echt uitziende, fries op stal :P Maar ze heeft géén papieren. dus een nepfries.

4)En haar veulen Jasper. tsjah. ook een nepfries. papa wel een fries maar zonder papieren. en mama staat hier boven beschreven. Toch ziet hij er echt uit als een echte friese hengst

en dan mn shetlander die in de winter er uit ziet als een mini friesje helemaal zwart en manen tot op zn knieeen. JAAA ik heb VIJF NEPFRIEZEN olee! ;) :P

steffie__xx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:04

@ FahyaFemke: mijn verzorgmerrie ziet er net zo uit als de jouwe! (foto 2) :)

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:19

buddha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:50

Ik heb sinds een maand een halve fries half KWPN 3 jaar en 3 maanden oud met de naam Buddha
Afbeelding

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:02

mijn nep fries! Mensen denken vaak in een snelle reactie dat het een fries met knotten is op wedstrijd, en vragen dan als ze hem wat beter bekijken of het maybe een kruising is haha. en ja dat is het ook! Hier 't echte voorbeeld van bijna geen sokken, dikke manen en staart. hihi

Afbeelding

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:52

"Mijn" fries is echt 100% fries (1e premie stermerrie BeartxTsjerk), maar word onder het zadel aangezien voor een KWPNer :P

Paard is slank, smal en heeft hele soepele gangen, beweegt super, maar ook super makkelijk! Verder vrij korte manen, vrij dunne staart en weinig sokken.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FNTE844Y.jpg

megrobyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:37

FahyaFemke is de moeder van de schimmel een fries of arabier? ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk :D vind haar errug gaaf!
Ik rij een stamboek friese merrie, beetje weinig behang en haar manen willen ook niet groeien maar verder niet echt een nep fries :P alleen wel modern gebouwd.

Rocky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:09

hahaha :)
een nep fries /3
ik wist niet dat die er ook waren.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:25

Wen_en_Jelle schreef:
Ik heb ook een nepfries! Hij is wel uit een echte friese merrie, maar van een vader die niet is opgenomen in het stamboek (wel 100%friezenbloed, maar niet vastgelegd aan vaders kant dus). Hij is zelf daarom ook niet opgenomen in het stamboek.

Hij heeft een kolletje, maar ziet er wel fries uit en ik vind het jammer dat ik zo hier ff geen foto bij de hand heb, maar hij lijkt best veel op die van jou TS :D

Ook hier weinig knie-actie (wat ik persoonlijke erg comfortabel vind met rijden) en 0,0 lomp. Hij is echt een heertje en voorzichtig.

Als de vader van jouw paard wel opgenomen was in het stamboek, maar dus geen geregistreerde dekhengst was, had jouw paard alsnog geen stomboekpapier gekregen hoor. Ik geloof dat dat bij shetjes wel zo gaat dat als beide ouders stamboekpapieren hebben het veulen ze ook krijgt, of heb ik het mis? Bij friezen werkt dat (gelukkig) niet zo..

Lotje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:16

@emspa, als je het niet had gezegt en ik zou alleen de fotos zien, zou ik zeggen he een fries ;)

maar buiten dat, het is wel een plaatje hoor!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:58

megrobyn schreef:
FahyaFemke is de moeder van de schimmel een fries of arabier? ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk :D vind haar errug gaaf!
Ik rij een stamboek friese merrie, beetje weinig behang en haar manen willen ook niet groeien maar verder niet echt een nep fries :P alleen wel modern gebouwd.

de moeder was een schimmel(helemaal wit wel al toen) arabier van 1.40
en de vader een volle fries van 1.60

je ziet haar zoals ze nu is op de achtergrond van mn "nepfries"/echte fries haha. ze is dus nu ook al vrijwel helemaal wit.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:17

Lotje666 schreef:
@emspa, als je het niet had gezegt en ik zou alleen de fotos zien, zou ik zeggen he een fries ;)

maar buiten dat, het is wel een plaatje hoor!

Volgens mij is die van Emspa ook een echte fries alleen zonder papieren! :D

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:25

Hierbij mijn "nep" Fries

Afbeelding

Zelf vind ik het echt niet grappig als mensen hem Fries noemen maar blijkbaar lijkt hij daar dus op ;) heb zelf namelijk helemaal niets met Friezen hahaha.

Wat het dan wel is nou een Zwarte Andalusier volledig spaans papier :D

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:41

haha had het stukje nog niet eens gelezen en zat al van he een andalusier!!!! haha. Maar is dus ook zo! wat een plaatje!!!!!!!! Wil ook al jaren een zwarte andalusier, maar ja heb al 2 paarden en ze zijn behoorlijk prijzig! hihi. Droom voor later dus, denk dat het dan ook vakantie spanje word! en daar op zoek ga. :D

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:44

mijn kruising fries , de schimmel, werd tot 2 jaar terug altijd als andalusier of "spaans paard" benoemt op wedstrijd of bij onbekende mensen die haar zagen. vondk altijd erg leuk :D haha

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:49

Ik heb ook een soort van "nep"fries. Voor valentijn van mijn man kado gekregen ... een prachtige extra stevige Fries (volgens hem) maar uhhh het is dus een 100% Belg ... tja ... een gegeven paard ...