Nieuwe inzichten gezocht voor NRPS Keurmerrie!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: Nieuwe inzichten gezocht voor NRPS Keurmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:36

Wat betreft karakter heb ik ook zo'n stam lopen, van moeder op dochter en kleindochter ongeacht de vader allemaal toppers. Dochter is wat heter maar bitloos door een kind buiten te rijden, kleinkind is weer wat rustiger terwijl haar vader ook niet de makkelijkste is. Ik denk dat dat ook een stuk opvoeding is.

Zelf ben ik ook opzoek naar een hengst die op bovenlijn verbeterd voor kleindochter zegmaar. Ik ben verliefd op despi van marjolein, maar zit idd ook wel naar new forest bloed te kijken. Helaas is mijn hengstje dan denk ik nog niet vruchtbaar want die zullen best een goede match zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=6rN7VAfs0j0
merrie nu
hengstje:
http://94.100.120.149/1354600001-135465 ... _ZYP8.jpeg

hij is 87,5%NF
maar nu dus nog geen 3 maanden oud.

Wat vind je van bijvoorbeeld verdi of lamento?
Zag laatst ook nog een filmpje van genesis B en die vond ik er ook zeker niet verkeerd uitzien.

PS. Mooie merrie is het toch!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:50

Als het springponys moeten /mogen worden: Dexter Liam Pondy ( connemara, staat in frankrijk, maar via KI beschikbaar) of Poetic Justice ( ook connemara, van hetzelde Franse syndicaat, maar staat nu geloof ik in Nederland. Supersportpony's!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:25

Dank jullie wel voor het meedenken :D

lailapri schreef:
Helaas is mijn hengstje dan denk ik nog niet vruchtbaar want die zullen best een goede match zijn:

Hahaha wat een pukkie zo op de foto :D Maar ik wil een GGK dekhengst en daar moet ie nog veel langer op wachten want dan zal die eerst 2,5 moeten zijn voordat ie naar de HK mag :(:)

lailapri schreef:
Wat vind je van bijvoorbeeld verdi of lamento?

Heb ze even opgezocht en Verdi spreekt me nu meer aan als Lamento. Mede door wat nafok die te vinden was...
Genesis B kan ik nog niet echt heel warm van worden als ik eerlijk ben :o Maar dat flimpje ben ik wel benieuwd naar want die heb ik niet gezien!

lailapri schreef:
PS. Mooie merrie is het toch!

Dank je wel! :o

riagr schreef:
Als het springponys moeten /mogen worden: Dexter Liam Pondy ( connemara, staat in frankrijk, maar via KI beschikbaar) of Poetic Justice ( ook connemara, van hetzelde Franse syndicaat, maar staat nu geloof ik in Nederland. Supersportpony's!

Het mogen best springpony's zijn als ze weten te verbeteren! Ga nog eens verder zoeken naar Poetic Justice want daar wil ik nog wel wat meer over weten!

horzelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:02

ik heb een verdi maar die is wel op voorhand gebouwd dus vind ik nadeel.
dan kun je beter een nrps hengst kiezen...bijv zapp vr strake rug springt nu 14 winstpunten en is nog maar 6 maand oh zadel een topper in de dop..n de 2e plaats met beste draf HK2011

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 11:18

Dus op basis van 1 nakomeling die op de voorhand is gebouwd kan ik beter voor een nrps hengst gaan? Dat vind ik persoonlijk vrij kort door de bocht...

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:26

Ik zit zelf helemaal niet in de fokkerij dus over de exterieuraspecten kan ik niet meepreaten.
Er werd hier ook de mogelijkheid van een Connemara genoemd en ik weet wel dat Easter van de Lelliaart een goede allround sporthengst is met een superfijn karakter. Misschien ook eentje om nader te bekijken?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:30

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 11:35

Dank je wel Martie. Ik zal eens naar hem googlen.

riagr dank je wel voor fijne link *D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:24

Ps als je Easter zoek: zijn achternaam is "van de Leliaard". Je zou verder ook nog eens op de website van het Nederlandse Connemara Stamboek kunnen kijken, daar staan nog meer connemarahengsten die je misschien aanspreken.

Maarre: als je (internationale) prestatie zoekt dan is wat mij betreft het franse syndicaat toch echt interessant!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:12

Dank je Riargr, had niet opgelet met overnemen van de naam maar stond inderdaad verkeerd gespeld!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:26

Ik zou ook serieus naar een Connemara hengst kijken. Zijn ook tot op hoge leeftijd spijkerhard, zoals Brimstone die pas boven zijn 20e voor het eerst in de dressuur werd uitgebracht. Recent las ik in de hoefslag de uitslagen van regiokampioenschappen waarbij een 26! jarige kruising Connemara / Arabier als E-pony tussen de paarden het Z2 kampioenschap heeft gewonnen.
Heb zelf een Connemara x NRPS met langs moederszijde een flinke scheut Arabisch bloed met een hele mooi bovenlijn.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 15:14

Sammyoo dat zijn leuke nieuwtjes om te lezen :D
En vwb het spijkerhard zijn; Toevallig maakte de jury daar vorige nationale keuring nog een opmerking over... Mijn merrie was spijkerhard op haar benen *D En dat zijn ook wel dingen die ik er echt in wil houden!

Vind alle nieuwe inzichten erg leuk en ga als ik iets meer tijd heb nog het 1 en ander nazoeken :)

Nieuwe inzichten zijn natuurlijk nog steeds welkom!

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:19

:+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:53

Verdi is een hengst die wel in de bovenlijn kan verbeteren, hij heeft mijn merrie (Kantje's Ronaldo) 2 maal toe in de bovenlijn verbeterd. Ik heb ook meerdere nakomelingen gezien die een sterke bovenlijn hadden, ook meerdere veulens aan de voet van de merrie die verbeterd waren in de bovenlijn. En ik heb er geen enkele gezien die op de voorhand gebouwd was.

Lamento III is voorgesteld, die is volgens mij niet meer beschikbaar. In de tijd dat Suzanne er op reed was ie al niet meer beschikbaar, en nu is hij verkocht naar Duitsland, hij wordt nu internationaal gestart door Katrin Pollich. Hij staat in Bad Füssing, op de website staat niets over hengsten ter dekking, terwijl Katrin 2 hengsten rijdt die goedgekeurd zijn/waren.

Sterke bovenlijn heeft ook Bovenheigraaf's Camillo, deze foresthengst is ook in Duitsland goedgekeurd. Goede moederlijn, vader is Woodrow Carisbrooke. Ik heb er niet veel nakomelingen van gezien, maar mijn merrie heeft er eentje gehad en dat was het beste veulen tot nu toe, zeker ook in de bovenlijn. Ze is er nu weer drachtig van.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:59

Dank je wel voor de info Neonlight *D

En Verdi is dus echt een bovenlijnverbeteraar :D Zal me eens gaan verdiepen in zijn nakomelingen en kijken wat ie verder allemaal "doet"... Bovenlijn is 1 groot punt, maar er is meer :7

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:51

ik schiet even een hele andere kant op, Eindershof Jamai, heb ooit zelf een veulen van deze hengst uit een goede merrie met veel arabisch bloed gehad, makkelijk veulen, ook als 3 jarige hengst braaf, en een sterke bovenlijn. in het NRPS blad stond ook een hele mooie hengst van Jamai :Empire (mv:Casper), en volgens mij is die nu bezig met het verrichtingsonderzoek, of al ggk, dat weet ik verder niet.
voor de rits aan nakomlingen van Krimh ox (kanshebber ect.) ik vind persoonlijk dat de meeste een vrij weke rug hebben...
Isarco zou ik zeker niet doen omdat er al Ismar inzit, en volgens mij staat die ook niet meer in Nederland
Verdi ken ik eigenlijk niet, maar klinkt wel goed *D

horzelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:42

wat dacht je van Zapp VR zodiak afstamming...is gekozen omdat ras en adel en sterke beweging!!
heeft een zeer strakke rug

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 12:49

Ilse_123 schreef:
Eindershof Jamai

Die heb ik al eens vaker voorbij zien schieten en die staat ook wel op mijn interessant lijstje :D
Empire zelf vind ik een erg leuk aansprekend dier, maar zou er ook graag meer nafok van willen zien. Heb pas 1 veulentje van hem gezien en die sprak me niet echt aan (de moeder trouwens ook niet :o)

horzelover schreef:
wat dacht je van Zapp VR zodiak afstamming...is gekozen omdat ras en adel en sterke beweging!!
heeft een zeer strakke rug

De merrie heeft zelf al meerdere nakomelingen van Zodiak zelf gehad en dat zijn wel leuke dieren, maar toch zoek ik iets anders :o

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:49

Neem Le Ceanu, super karakter mooie bovenlijn hard been werk en kan zeer goed bewegen en ook springen zie het NRPS nieuwsblad. Hij loopt nu zijn verrichtingen en mag verder voor de laatste 3 dagen in januari.