Ik heb een vermoedelijke kruising arabier x andalusier. Voor 100% zeker weten doe ik het niet, omdat hij geen papieren heeft. Ik vind hem een heel fijn paard, voor meerdere doeleinden. Hij kan een leuk sprongetje maken, doet het best goed in de dressuur en voor buitenritten is hij ook geweldig vanwege zijn uithoudingsvermogen. Met buitenritten (ik sta aan het strand en ga ieder jaar op vakantie naar de veluwe) is hij heerlijk te rijden. Hij blijft gaan, altijd, maar wel op zo'n manier dat hij altijd fijn blijft. Vooraan, middenin of achterop, hij is overal fijn te rijden. Na een flinke rengalop is hij weer kalm en heerlijk te rijden. Dit zijn natuurlijk dingen waarover ik niet durf te zeggen of het ras-gerelateerd is.. Wel een nadeel vind ik het flinke deel arabische bloed, als hij eenmaal nerveus is dan is hij ook heel moeilijk weer tot bezinnen te krijgen. Ook is hij vrij kijkerig en rillerig, schijnt toch meer arabisch te zijn. Andalusische paarden staan toch meer bekend om nuchterheid en dapper karakter. Hij is niet bepaalt dapper, maar wil wel heel ver voor t baasje gaan. Ook is de mijne vrij eenkennig. Ik kan er bijna alles mee, maar een ander heeft altijd veel tijd nodig om aan hem te wennen en andersom hij ook. Hij is gewoon extreem gevoelig, met alles.. Kwa schrikkerigheid, met poetsen, met wandelen etc etc. Maar ik ben er nog steeds heel blij mee
. Heerlijk paard. In mn profiel staan foto's, je kan ook even zoeken op topics met Chico staan al heel wat foto's van m op bokt