[TI] waarde van 2 jarige tinker met zomer eczeem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: waarde van 2 jarige tinker met zomer eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:08

flatcoatje, dat schrijf je richting stalnijmegen denk ik ;) Die vroeg daarnaar

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 23:04

:o :o :o ja klopt goed gezien

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 23:28

Afbeelding

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 23:28

Afbeelding

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 23:30

De bovenste foto is en merrie uit jaar 2010 kruising, Pinto keer fries , de onderste Fries keer rijpaard ook 2010

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:41

Het is echt heel persoonlijk wat je moet kiezen...
Je geeft ons allen zo het idee dat je twijfelt, dat geen van beide je een "JA"-gevoel geven... dus dan zou ik het niet doen ;)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 00:10

wat is nu het doel van je bij het nieuwe paard??
je wilt een maatje schreef je, maar dit voeld meer als ik moet iets en van het paard met ZE af.
heel eerlijk
geen van 2e word jouw maatje, en zou ook op korte termijn je erf weer gaan verlaten, want je kiest ze nu niet uit omdat je er een klik mee hebt, al vanaf de foto niet.

zoals meerdere al zeggen, zorg dat je een goed thuis voor je Ze merrie vind, en ga dan rustig aan zelf op pad na een maatje, met gewoon centjes in de knip, zodat het geen moetje word

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:25

flatcoatje schreef:
De bloedtest heeft het nu vast gesteld ,

Wat voor bloedtest is dat dan? Ik vraag me af wat ze precies in zo'n test kunnen lezen? Mijn dierenarts zei namelijk dat het moeilijk te testen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 01:46

Teuntje111 schreef:
Als ik persoonlijk deze merrie zou moeten verkopen zou ik er weinig voor vragen, hooguit een symbolisch bedrag en zou ook hooguit naar iemand gaan aan zee.

Steriliseren is echt de grootste bullsh!t (zou alleen een optie moeten zijn als fokken levensbedreigend is voor de merrie want het is een loodzware ingreep), inzetten als fokmerrie ook niet doen want de discussie gaat dat ZE erfelijk bepaald kàn zijn. Een hengst met ZE zou wel zonder meer geruind worden voordat hij verkocht zou worden mocht die van mij wezen..

Ga er nooit van uit dat wonen bij zee, de eczeem oplost, dat hoeft namelijk helemaal niet.

Mijn dierenarts heeft altijd gemeld dat er geen specifieke bloedtest is om ZE vast te stellen.

Mijn ZE paard heeft een deken op en dat is het, zo duur is het niet hoor, in de winter is hij weer dekenloos, dus het hoeft niet meer te kosten dan een deken. Ik ben zelf niet van allerlei smeersels en wassen, maar van zoveel mogelijk met rust laten, hoe meer je zit te rommelen, hoe meer de boel verstoord raakt.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 06:51

Me oude haflinger toen ik die kocht had hij ook ZE hij was 5/6 jaar met volle papieren etc onbeleerd vroegen ze 250 euro voor.
ik heb hem met een eigen middeltje behandeld en de jeuk werdt al minder en een jaar later behielt hij zijn manen en staart.
toen ik hem verkocht begon die wel weer te schuren ( heb hem wel verkocht als paard met ZE)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:16

Mindim schreef:
Mijn dierenarts heeft altijd gemeld dat er geen specifieke bloedtest is om ZE vast te stellen.

Ja dat zegt die van mij dus ook, daarom vraag ik me af wat TS dan voor test heeft laten doen?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:51

Wat ik uit ervaring weet, is dat men hier in Duitsland, bloed afneemt en dat laat testen, men krijgt hier dan een uitslag van op een schaal van 1 tot 5, de mijne testte van het zomer een 1 dat betekent een hele lichte zomereczeem, ga je richting de 5 dan word het een zwaar geval van zomereczeem. De test schijnt
erg betrouwbaar te zijn volgens de Duitse DA, natuurlijk zijn er ook omgevingsfactoren, wij zitten in een eczeemgevoelig gebied, zelfs nu kun je s'avonds nog niet zonder cappie op in de rijbak staan vanwege de knutten :(