Hengst gezocht voor mijn merrie (Houston x Sultan)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:15

lisch schreef:
@newt; hier in de regio is dat wel het geval! maar dat kun je dan zelf aangeven. en dat varieert van 100 tot 150 euro. vreemd dat jij dat niet kon?? kan zowel bij station als kliniek.

Ja klopt kon ook, maar bij de praktijk waar wij scannen doen ze dat niet meer jammer genoeg door fusie met een andere praktijk (A7), mocht dit het volgende jaar niet veranderen dan zoek ik ook wel een ander. Voorheen had ik een clausule en dat koste me 100 euro de merrie.

jammerr

Re: Hengst gezocht voor mijn merrie (Houston x Sultan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:29

Zou andretti misschien een idee zijn?
Heel sterk van achter, toch rank en maat heeft je merrie.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 10:06

Andretti is mij idd ook opgevallen. Alleen vind ik de foto's op de site zijn galop vrij vlak? Maar bij deze hengsten wacht ik nog even de dvd af die zouden zij mij opsturen dus dan kan ik even wat beter beoordelen.

Weet iemand waar Johnson staat?

nyntje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:30

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:50

Andretti's sterke punt is juist de gallopade. http://www.youtube.com/watch?v=x2y01TJCDCs (hier als 5jr)
Johnson gaat het model van je merrie juist versterken; korte hals en veel romp. Die neiging heeft Johnson al een beetje in z'n nakomelingen en het zijn ook kenmerken van Houston doorgeeft.

Ok, zal me er niet meer mee bemoeien, hihi. :o

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 11:05

Oke dan valt dus johnson al af. bedankt voor je filmpje Smeetjoew en ik vind het juist heel fijn dat je je ermee bemoeid!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:56

Alhoewel ik zeker fan ben van Johnson (heb er zelf een 3jarige van en een merrie van vol) zou ik die ook niet doen op deze merrie. Je gaat ook terugfokken op Sultan dan.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 15:25

Ik heb inmiddels de dvd ontvangen van stal Uytert. En moet zeggen dat ik er te spreken ben over Andretti, amazing star en bon bravour.

Iemand hier enige ervaring mee? of iets?

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:08

Lastig zeg. Ik vind dat er weinig keuze is aan hengsten die helemaal vrij zijn en toch voldoende modern fokken.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:17

Amazing star weet ik niet. Is zelf een Flemmingh en Flemmingh's staan er niet om bekend lekker voorwaarts en vlug te zijn. Maargoed, wellicht scheer ik ze nu teveel over een kam. Ben zelf iig geen flemmingh fan.
Andretti zou wel goed kunnen passen. Zeker qua maat.
Bon Bravour ook, echter is dat best wel een grote en massale hengst. Heeft een merrie nodig met een goed achterbeen maar dat zal die van jou gerust hebben, dus wat dat betreft kan het een interessante optie zijn.

Het zijn alledrie jonge hengsten, dus er valt nog weinig te zeggen over de nafok. Heb zelf bij geen van drie ervaringen. Geluiden over de nakomelingen van BB waren wel heel positief.

Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:47

amazing star heeft een merrie nodig met een goed achterbeen, hij kan wel de galop verbeteren,
bon bravour is indd ook interessant, wat ik zelf heb gehoord van de fokker is dat een goed achterbeen verankerd zit in de lijn :j
andretti heb ik nog niet veel nakomelingen van gezien om daar een oordeel over te hebben

als je een hengst zoekt die ze sneller maakt in de bewegingen zou ik voor apache gaan, krack c hoeft niet een nadeel te zijn op jou merrie

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:38

Ik heb zelf een special D (vader van Andretti) en ook vele specials gezien (ik weet niet of dit veel referentie aan andretti geeft) maar ze zijn allemaal heel sterk van achter, niet heel lang in het lijf (wat andretti dan wel weer heeft), ze hebben veel front en zijn stevig gebouwd (waar andretti erg rank is) ze zijn heel werkwillig, leergierig en vooral heel fijn in de omgang.

De andretti veulens die ik van dit jaar voorbij heb zien komen hebben iniedergeval meer maat als de specials
(maar dit kan ook aan de merrie's liggen, agezien special zelf ook al niet groot fokte)

Kwa gangen zijn ze heel correct, vooral sterkte takt in galop en stap met ver door tredend achterbeen.

Ik hoop dat je er iets mee kan.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 13:39

ik heb met alle informatie wat :D heel erg bedankt weer. Denk dat Andretti een hele mooie keuze is op mijn merrie. :D

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:18

Waarom kijk je niet eens naar Apache of Chippendale, beide fijne hengsten, sterk achterbeen en veel "tritt" mooi front en niet al te groot. Als je interesse hebt pb je maar :)

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 07:50

volgens mij had ik al een keer gezegd maar apache is van krack c o.a. en die wil ik niet op mijn paard hebben. (vanwege slechte rug.)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:35

Ah, had niet je hele topic gelezen excuus :) wat heb je zelf in je hoofd dan, aan hengsten?

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:41

mooie hengsten: Bretton Woods, Chagall, Totilas, Charmeur...

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 09:20

Sanne ik heb geld niet op men rug groeien hoor. (totilas) Dan zou ik trouwens nog eerder gribaldi erop willen.

Maare sliertje maakt niet uit. Ik had in gedachte andretti die staat tot nu toe op nummer 1. Zat ook met amazing star maar vind persoonlijk de nakomeling daarvan iets minder. of Bon bravour maar vind dat verder geen mooie hengst. maar die staan dus in mijn 3.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:17

smeetjoew schreef:
Pion geeft niet zulke beste karakters, zou dat er niet met opzet dubbel infokken als ik eerlijk ben. Houston kan ze qua karakter al 'moeilijk' genoeg geven.
Vind OO Seven juist een paard wat vrij bloederig is. Als hengst zijnde en naar mate ze ouder worden, zwaren ze wat meer uit ja, maar vind het juist een vrij rank paard. Hij geeft wat meer rek in het lijf, lossigheid en een mooie bovenlijn.
OO Seven fokt juist wat verkleinend (volgens kwpn.nl -0.72cm).

Vind dit toch wel een hele mooie oo seven x houston.
Afbeelding

Wij hebben zelf ook een Houston merrie en we zitten eraan te denken die volgend jaar bij oo seven te doen. Momenteel drachtig van Dreamboy (vanwege de maat, lengte, gallopade en karakter) en heeft twee goede veulens van Tango gehad (voor jouw merrie wordt dat te massaal).

Maargoed, een hengst moet je natuurlijk wel aanspreken. :D
Wat vind je van Ampere? Of valt die af vanwege Ferro bloed?

Pion-bloed heeft bij ons paarden gegeven die hard willen werken, wij hebben bewust teruggefokt op dit bloed middels Democraat.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:57

En de hengst Uphill? Deze wouden wij op onze merrie doen, die ongeveer hetzelfde qua verbetering moest hebben als de joune

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:23

Naar mijn mening/ervaring geeft pion juist 'harde' paarden, maar weinig 'harde werkers'.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 09:22

ik vind zelf uphill helemaal niks. :n