Deze haflinger kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Deze haflinger kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:07

Haf loopt niet lekker. wil maar op een hand lopen en doet van alles om dit ook te laten gebeuren.de longeerder is niet echt goed bezig.vind het paardje een beetje ielig voor een 5 jarige haf. zou m zeker laten keuren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:07

Hmmmm, zou eens iemand meenemen met verstand van zaken, ik zou zeggen deze laten staan.

Dit is geen paardje om zo te kopen, als je hem al wilt hebben, goed laten keuren door je eigen dierenarts.
Wat zou hij volgens de huidige eigenaren al moeten kunnen en wat wil jij ermee?

Paardje oogt niet rad, stijf in de rug en achterhand.
Longeur kan ook wel paar lessen gebruiken zo te zien.

Naar aanleiding van wat ik nu op het filmpje gezien heb, zou ik een andere gaan zoeken.

Hoe groot is hij eigenlijk?

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:17

lastig schreef:
janouk schreef:
Ik zou ook een goed hoefsmid naar dit paard laten kijken. De hoefas is op alle vier de benen niet goed. Vandaar de knieactie voor en de weinig buiging in het achterbeen, omdat hij te steil staat. Eens kijken of de smid daar verbetering in kan aanbrengen.
Zeker laten keuren door de veearts of hij aan jouw gebruikersdoel voldoet.

Wat wil je met dit dier gaan doen? recreatief mennen? of in de sport mennen? Ga je ook onder het zadel rijden? de haf lijkt me niet heel erg groot.
Het is allemaal lastig beoordelen van dit filmpje. Dus neem deskundige(n) mee om je te helpen beoordelen of de haf bij jouw wensen past.

Hier sluit ik me bij aan.

Inderdaad staat hij veel te steil op de voeten, verder vind ik hem duidelijk niet goed achter. Hij is stijf en loopt onregelmatig linksom. Hij lijkt wel erg braaf en meewerkend, ondanks dat er nog maar weinig mee gedaan is.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 22:16

Ik ben vandaag met mijn instructeur en een vriendin wezen kijken en hij liep weer zo dubieus. Dit gaat em niet worden, de zoektocht duurt voort. Bedankt voor het meekijken Bokkers!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:46

goed dat je dit topic hebt geplaatst! scheelt je wel weer de kosten van een keuring door de DA

succes met je zoektocht verder!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:24

Jammer dat het 'em niet wordt. Want ik ben niet zo goed in rad/niet rad zo te zien (stijf wassie inderdaad wel), maar ik vond hem zo netjes braaf! Die man maar roppen en trekken, en beestje liep gewoon z'n rondje. Wat dat betreft vond ik hem juist geschikt! Maar helaas... die voetjes zijn niet ideaal.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:34

jammer dat hij het niet is geworden maar denk ik wel een goede beslissing! Succes met verder zoeken.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:38

goede beslissing, er lopen er genoeg op zoek naar een leuk baasje, pony staat niet goed op zijn hoeven, voornamelijk voor. is erg kort in beweging, zit achter niet goed in elkaar volgens mij ( lijkt wel een heupprobleem te hebben.)
in de eerste minuut lijkt hij kreupel voor waardoor hij zich verstapt.
pony word gelongeerd aan een lange lijn maar er word niet zodanig veel aan gerukt dat het beestje niet fatsoenlijk zou kunnen lopen, loopt uit zichzelf echt niet zuiver.

goede keus, volgende keer beter ;)

lisanne66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:11

ik denk dat ze wel goed loopt

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:17

lisanne66 schreef:
ik denk dat ze wel goed loopt

En waarom denk jij dat? Iedereen hier ziet dat de pony apart beweegt. Hij wordt ook heel beroerd gelongeerd, maar er lijkt meer aan de hand.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:20

Hij trekt met linksachter volgens mij, ik dacht ook dat dit been wat dikker leek? Maar kon het niet goed zien op het filmpje ;)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:42

er is weinig aandacht besteed aan hoe ze op haar hoeven staat, trekt inderdaad met 1 achterbeen, heup zit niet goed op zijn plek, beestje is gewoon niet goed gebouwd, heeft niks te maken met longeerkunsten. dus nee lisanne66 dit paard loopt niet zuiver

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:52

En? Is dit je paardje geworden? Heb je nog een filmpje gemaakt van voor de kar? Ja ja ben nieuwsgierig.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:54

yolande schreef:
En? Is dit je paardje geworden? Heb je nog een filmpje gemaakt van voor de kar? Ja ja ben nieuwsgierig.

BarbaravB schreef:
Ik ben vandaag met mijn instructeur en een vriendin wezen kijken en hij liep weer zo dubieus. Dit gaat em niet worden, de zoektocht duurt voort. Bedankt voor het meekijken Bokkers!

Tis hem niet geworden dus. :)

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:54

Nee dit is em niet geworden, maar wel een andere knapperd! Ik zal em wel eens langs laten komen hier als ik mooie fotos heb.

ilovetweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:19

Wat een hopeloos meneer is dat ;(
Verder vind ik het wel een mooie beestje ;)
Ik zal hem idd laten keuren.
Maar uiteindelijk is het jou keus om hem/haar te kopen of niet *\o/*
Hopelijk krijgt hij/haar een beter baasje want die meneer is gwn een hopeloos geval :+

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:01

dit is een heel oud topic ilovetweety, paard is niet gekocht ;)