Hengst gevraagd voor sport(spr) elite mistralxKastelloxanimo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mwmw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:17

Denk dat de volgende hengsten ook de moeite waard zijn om ff op te googlen :D
Warrant, Spartacus is al genoemd zag ik, en Eldorado van de zeshoek.

Vind Dakar idd ook wel een aansprekende hengst die zou kunnen passen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:25

sorbetje schreef:
Albaran xx zou misschien een optie kunnen zijn, wat hij precies met de maat doet durf ik niet te zeggen. Roven xx zou denk ik te grof worden.

Roven staat in Hongarije.

Er stond een paar weken terug een heel stuk over Vitorrio in de IDS. Die geeft ook voldoende bloed en beweging mee alleen moet hij volgens het KWPN wel merries met massa hebben. Ik had hem geselecteerd op zijn goede cijfers voor de basisgangen, springvermogen, fijn te rijden paarden en zijn percentage xx. Ik had hem zelf best graag gebruikt alleen schijnt hij merries met massa nodig te hebben en ik betwijfel of mijn merrie massa genoeg heeft voor hem.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 06:29

Carmen, mooi veulen zeg! Alleen de merrie is echt heel klein, we hebben echt een extreem vergrotende hengst nodig! Doet Albaran xx dat?
Bedankt voor de verdere uitleg over EV :)

mwmw Warrant is nog wel een optie, spartacus heeft merrie's met een juist model nodig. Lijkt wat te kort op de benen voor haar en misschien iets te grof. Eldorado hoor ik wisselende verhalen over maar ga ik nog even goed bekijken!

gr_roos Vitorrio, staat hij bij teeuwis? Heb ik wel eens bekeken. Ga ik ook verder uitzoeken! Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:23

Dit jaar stond hij bij Teewis, ik weet alleen niet waar hij volgend jaar staat. Ik dacht dat hij nu helemaal van Hendrix was.

PalermoZ

Re: Hengst gevraagd voor sport(spr) elite mistralxKastelloxanimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:49

Oh dat weet ik ook niet. Vind het wel een aansprekende hengt. Ben nog steeds gecharmeerd van Dakar VDL. Ben benieuwd wat zijn nafok doet...

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:11

Maat en massa was ook wat ik nodig had. Spartacus had ik op t lijstje maar die dekt er wel heel veel nu en dat maakt het commercieel minder interessant als je het veulen wil verkopen. Bovendien was ie best duur geworden in dekgeld. Ik heb gekozen voor VDL Douglas. In april weet ik of ik goed gekozen heb.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 10:03

Hmm, ben ook benieuwd naar je Douglas! Ga ik eens even bekijken! Heb ook goede dingen gehoord over Backgammon. Helaas is hij een paar maanden terug overleden aan een koliekaanval :(

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:08

Als je echt een grote wilt fokken, dan is douglas zeker een optie. Die vergroot zeer sterkt, zeker een paar centimeter tov de merrie.

Van albaran weet ik niet of hij zoveel vergroot, daar is nog weinig over bekend denk ik. De hengst is zelf 1.68 m en heb er geen kleintjes van gezien.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:27

Carmen, heb jij ook ergens de index van douglas gezien? Kan ik niet vinden...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:30

Mijn idee was ook Spartacus, groot en makkelijk te rijden. Althans naar wat ik ervan gezien heb.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:37

geen index gezien wel veel veulens en die zijn stuk voor stuk groooot. Ik zou hem ook nooit gebruiken op een grote merrie, want dan krijg je een enorme lomperd. Maar juist op een kleine merrie doet hij het heel goed. Voegt ook veel vermogen toe, maar hij is zelf wel een aparte qua karakter, dus let daar wel mee op.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 06:56

Oke, appart met karakter.. Merrie is ook wel een apparteling af en toe.. Denk je dat hij wel op deze merrie past? Is best wel compact, straks wordt het veulen 1.70 en heel compact.. Is ook weer niet mooi...

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:56

op de site van VDL Stud kun je foto's van verschillende nakomelingen van hem zien. Naar mijn idee geeft hij ruim voldoende lengte mee.
Apart karakter bedoel ik vooral hondsbrutaal, hoe ze in de training zijn weet ik niet. Zijn eerste nakomelingen in nederland zijn nu zo'n beetje onder het zadel. Als je wilt weten of die hengst op je merrie past kun je VDL ook altijd een keer bellen. Ze geven graag advies en zullen het ook eerlijk zeggen als ze vinden dat een andere hengst een beter idee is.

henrie1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:45

je bent helemaal geen advies nodig.....
heel verstandige keus, zijn nakomers blinken stuk voor stuk uit,
kan ook haast niet anders met zon grootvader.
succes met je veulen!

groet henrie