Thanks!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Nee, maar ik kom voornamelijk tinkers tegen in combi met beginners/onervaren ruiters. Daarvan heeft er 1 binnen jaar paard verkocht en is geheel gestopt. Was alle lol kwijt en dochter heeft er ook nooit op kunnen rijden (te sterk), wat wel de bedoeling was. Een ander gaat de uitdaging aan, maar loopt aan alle kanten tegen problemen aan (getrapt worden, schuren, rugklachten en nachtmerrie om passend zadel te vinden). Niet bepaald goede reclame, en naar mijn mening geen relax, makkelijk (beginners)paard. En dat is wel het verkooppraatje.
Dingen als lomp en tank komen ook bij stevig in de schoenen staande, happy eigenaren hier op bokt voorbij trouwens. Ik ben zelf nogal verwend met een heel goed opgevoede pony en dat maakt samen met een krakkemikkig lijf dat lomp en tank een absolute nono is voor mij. Het komt dan ook in mijn definitie van een fijn paard geheel niet voor. Ook omdat ik alles zelf doe en dus heel veel naast pony bezig ben, dan is een beleefd dier wat gewoon keurig voor je opzij gaat en ook bij schrik niet over je heen knalt vrij essentieël. En sorry, maar dat zie ik de gemiddelde tinker (haf/fjord om rijtje compleet te houden) nog niet doen. Zijn er uitzonderingen? Tuurlijk en waarschijnlijk zelfs aardig wat, maar daar kom ik niet zo snel mee in aanraking en ik denk ook niet dat de TS ze zo makkelijk te koop zal vinden. De fijnste dieren zijn nu eenmaal alleen door pech bij de verkoper te koop en dan moet je vaak al in dat wereldje zitten.
Kirsha schreef:[ geloof me, als een goed opgevoed paard zoals die van jou blijkbaar goed schrikt, rent hij ook over je heen hoor. Als hij echt bang is.
_Lot schreef:Maar vooralsnog, TS vraagt hier raad omtrent een Tinker, die kan jij haar niet geven, dus waarom reageer je hier?
_Lot schreef:Ach, ga toch lekker bij je Criollo op de roze wolk zitten. Geen enkel paard is alleen rozegeur en manenschijn, ongeacht ras. Een Tinker is ook gewoon een paard hoor. Korte ruggen en beenconditie kunnen minpuntjes zijn, maar ook dat is lang niet altijd zo. En bovendien, dat was hier al genoemd.
TS is op zoek naar een leuk paardje en denkt dat binnen de Tinkers te vinden. Ik kan niet anders dan beamen, voor bijna ieder wat wils. Alleen zijn er een boel mensen die vanwege beperkte ervaringen of mond op mond reclame van lomp, traag en dom, niet verder kijken, dat is jammer. Gelukkig zijn er veel mensen die dat wel doen.
En dat er maar een "ware" is is al helemaal kort door de bocht. Mijn overleden paardje blijft mijn droompaardje, maar dat wil niet zeggen dat mijn huidige paardje minder is. Van haar kan ik ook wel uren dromen.
_Lot schreef:Geen enkel paard is alleen rozegeur en manenschijn, ongeacht ras.
renate85 schreef:Ow ik zie nu pas dat jij diegene bent die bij onze kleine flynn is wezen kijken
Het is jammer dat indy niet goed is, anders was dat wat voor je geweest
Ik zal eens even voor je neuzen op mp.
en vraag anders snowdon op bokt eens die heeft mij conner ook aanbevolen.
(dat paard waar je vriend zo verliefd op was)
tamary schreef:Net zo goed als ik sterke voorkeur heb voor Criollo's door goede ervaringen hebben de meesten hier dat met Tinkers. Dat je dan in een advies naar iemand die ook zo'n super paardje wil de positieve kanten met stip op 1 zet is begrijpelijk. Ik heb door die positieve kanten ook minder/geen problemen met de negatieve kanten. Maar ze af doen als is eigenlijk geen probleem kan ik het niet mee eens zijn.
Jooltje schreef:Ow vreselijk elke keer die verhalen van Tamary....ik ben geen fan van KWPN'ers of welk ander ras met veel bloed, maar die ga ik hier ook niet af zeiken. Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor ras voor welke reden dan ook en ik zit niet te wachten op iemand die alleen maar positieve dingen over een criollo kan vertellen in een TINKER topic. Je zou ook gewoon iemands keuze kunnen respecteren. Hem of haar op mijt en dergelijke attenderen en het daarbij laten.