De reden dat de valdez de baan uit gestuurd werd was dat hij spierbevangen raakte, dus daar heb je meteen de verklaring waarom hij traag en onrustig in de aanleuning was. De reden hier weer voor is dat ze eigenlijk in de groep van kwart over 3 zaten maar doordat sommige ruiters niet op tijd kunnen komen en de baan dus inliepen in de groep van kwart over 3, moest Delando wachten tot de volgende groep. Een 3jr die 3 uur op de wagen gestaan heeft en daarna al losgereden is kun je niet nog eens een half uur laten wachten, zeker niet met de spanning die zo'n nieuwe locatie al met zich meebrengt. Het arme dier begon in een klap gruwelijk te zweten, stroomde eraf en was gewoon letterlijk niet meer in staat een voet voor de andere te krijgen, gelukkig maakt het niet uit voor de beoordeling, hij mag gewoon terug komen aangezien hij hier ook niks aan kon doen. Maar het is wel erg zuur dat dat een paard dat normaal heel fijn te bewerken is nu voor niks zo'n wereldreis heeft moeten maken, helemaal op en met last van zijn spieren weer de wagen op en dan krijgt hij ook nog meteen een slechte naam omdat niemand van de jury even iets uitlegd
De hengst van mn werk (Padinus X Mr Blue, spring) heeft het goed gedaan. Alleen hij neigt naar knarsen en de tong uitsteken, maar hier zijn ze mee aan het werken. Mijn baas is er in ieder geval zeer tevreden over, vooral gezien ze het niet verwachtten dat hij door zou zijn.
Prachtige foto's!! Maar.....is niet Chinook maar z'n volle broer. Chinook is nogal wat mooier
Echt?? Ik dacht toch echt dat dat Chinook was hoor... Want die was via de pavo aangewezen voor najaarsonderzoek. En anders lijken ze als twee druppels water op elkaar.
manubres
Geplaatst: 23-08-11 12:54
Conclusie dat de Citango niet is komen opdagen? Was benieuwd naar deze hengst.....
Correctie: idd z'n volle broer ja... Wow, apart. Ik had niet op de startlijst gekeken, dacht dat het echt Chinook was. Wat slecht van me. Maar dan was het wel echt een supergave bok! Sprong er echt uit boven de andere paarden.
dat verklaart inderdaad dat de valdez de baan uit moest jammer het is ook niet niks voor die paarden.! gelukkig dat het niet uitmaakt voor de beoordeling.! didando leek mij eerst erg mooi (voorjaar) maar op de fotos vind ik hem eigenlijk niet zo mooi ik had hem wat luxer in mijn gedachten. zijn er mensen die de fotos willen beoordelen met de goede punten en de mindere punten? voor zover dat wil van een foto natuurlijk
Cute
Geplaatst: 23-08-11 15:42
misterA schreef:
Prachtige foto's!! Maar.....is niet Chinook maar z'n volle broer. Chinook is nogal wat mooier
Maar Chinook zelf gaat ook najaarsonderzoek lopen of niet?
smeetjoew
Geplaatst: 23-08-11 16:40
[***] schreef:
Wie is de eigenaar van de broer van Chinook?
Niemand de springhengsten gezien?
Er stond Ad Valk Dressage op z'n dekje, dus dat zal de eigenaar wel zijn denk ik.
Het lijkt me niet dat ze 2 volle broers zullen keuren...
En dus drie x Vivaldi x Havidoff in één test, Chinook zou het daarom beter via de h.c. en daarna het verkorte voorjaarsonderzoek kunnen proberen. En de h.c. met zn vorige amazone, maakt ie nog meer kans.
Klopt, maar er was al een Darkboy dus is ie omgedoopt in Desperados. Teunis Andeweg en Ad Valk zijn ook van deze hengst samen de eigenaar, evenals Dondersteen.