Welke hengst voor deze merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:49

De vraag is nu even wil je een dressuur of een springpaard fokken ? Want je noemt hier nu wel een diversiteit aan hengsten op. Bedenk goed wat je nu eigenlijk wilt bereiken en verbeteren aan je merrie.

Verder geld voor orame wat hetzelfde verhaal, de rug , die bij je merrie ook niet al te snel is. Verder vind ik de hengst zelf ook niet goed springen.

Cabochon is op zich geen verkeerde hengst, maar dan ga je de dressuurrichting op.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 18:14

ja dat is zo het maakt mij niet veel uit vind springen en dressur allebij leuk de mijne is springgefokt maar ze kan beter dressuren. eigenlijk moet het paard een beetje kunnen springen maar vooral goed lopen ,met goede kwaliteit benen en rug

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:52

Whaaaaaaa waarom geen Jazz? Die zou ik doen!

Maar wat dacht je van Roven xx? Lijkt me erg goed! Of Orame, heb je toch indoctro er nog bij!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 12:01

roven is natuurlijk veel bloed en die van mij heeft dat niet echt nodig ze is best een schriele kip orame heeft toch een slechte rug maar dat veulen van jullie is echt super en nu je het zegt Jazz is ook wel wat denk ik. het is echt moeilijk vind ik en bij jullie is ook te zien dat een azz kan springen en al kan het veulen het niet gaan we gewoon lekker dressuren kan nog steeds met me andere paard springen dus houden we het lekker velzijdig

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:05

Haha idd lekker veelzijdig! Maar Jazz kan idd wel springen! Zaterdag nog weer bezig geweest en gaat heel goed! En Jazz is wel een paard voor een schriele, wij gaan hem ook weer gebruiken bij Syta (van Orame veulen), dat is ook een kleintje!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 17:24

ja het blijft moeilijk zit nog tussen een paar hengsten te twijfelen Cabochon
Jazz Olivi en orame en ik gaat niet nog meer hengsten bedenken want dan kom ik er helemaal niet meer uit. ga nu kijken welke het beste past want allemaal hebben ze wel iets wat niet goed is.

Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:43

Als je een goede springhengst op je merrie wil, met veulens die ook goede gangen hebben om dressuur te rijden, laat je merrie dan dekken door Action Hero. Hij fokt ook veulens met een goede rug (niet week etc.)
Voor meer info check www.dobberstables.com (staan nog meer goede hengsten) of www.zangersheide.com

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 17:47

dank je wel gaa ff kijken

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:01

misschien kan je eerst eens kijken welke kant je op wil fokken? springen of dressuur? Jazz geeft geen springpaarden en cabochon en olivi zijn ook dressuur gefokt.
Kijk niet naar welke hengsten jij leuk vindt, maar welke hengsten jij goed bij je merrie vindt passen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 19:48

daar ben ik mee bezig welke bij mijn merrie past (vandaar dit topic) en ik heb er ook bij gezet dat er niet een leuke echt geschikte springhengst bij zit dus dacht ik ga ik over op een dressuurhengst en kan ik nog steeds met me andere paard springen. dus hou ik het veelzijdig want vind het allebij rg leuk om te doen. maar dat had ik al gezegd.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 19:52

he sivilla waar heb jij je paard staan want ik heb ook in krimpen gewoont ben ff nieuwsgierig

Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:55

Citaat:
he sivilla waar heb jij je paard staan want ik heb ook in krimpen gewoont ben ff nieuwsgierig

Mijn paard, Sevilla, staat in Lekkerkerk bij Nobel, maar ik ga naar Berkenwoude naar Berkley Stables... vanaf 1 november Lachen

Waar woon je nu dan?

Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:56

[quote]Waar woon je nu dan?[\quote]

O, zie het al: Boelenslaan... duh!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 21:24

aha ken jij marieke span zeker wel

Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:54

Heeft zij een paardje verzorgd dat Bon Vivant heet die nu van haar is? Dan ken ik haar idd!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:15

Marjolein schreef:
misschien kan je eerst eens kijken welke kant je op wil fokken? springen of dressuur? Jazz geeft geen springpaarden en cabochon en olivi zijn ook dressuur gefokt.
Kijk niet naar welke hengsten jij leuk vindt, maar welke hengsten jij goed bij je merrie vindt passen.

Jazz geeft wel degelijk springpaarden, het bewijs daarvan staat bij ons op stal Haha!

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:04

Citaat:
Jazz geeft wel degelijk springpaarden, het bewijs daarvan staat bij ons op stal

Is misschien niet meteen de reden om te zeggen dat 'Jazz Springpaarden geeft....'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:06

LuvdaTossa schreef:
Jazz geeft wel degelijk springpaarden, het bewijs daarvan staat bij ons op stal Haha!

Grapje zeker Verward

Jazz die springpaarden fokt, ik moet het nog meemaken. Heb nog nooit een Jazz gezien die kan springen, en heb een vermoeden dat ik die ook nooit zal zien.

Jazzen kunnen nog niet over een luciferstokje springen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:41

Onze Jazz (ik haat het om het zo te zeggen dus zeg gewoon Tosca) kan idd heel goed springen!

Ik ben zelfs van plan om haar te starten in het springen. Eerst gaan we dressuren, ze is nu 3 jaar en ingereden. En we maken nu kleine sprongetjes en we doen wat lijntjes.

Dus zeg niet direct dat Jazz niet springen kunnen!

Ik ben ook vaak voor gek verklaart maar bewijzen heb ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:05

Dus jou Jazz loopt over een aantal jaren het 1.40?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 14:40

nou dat kan best er zijn altijd uitzonderingen maar over het algemeen geeft jazz natuurlijkj dressuurpaarden maar als je dat kruist met wat springen kunnen ze allicht een aardige sprong maken.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 14:44

Sevilla schreef:
Heeft zij een paardje verzorgd dat Bon Vivant heet die nu van haar is? Dan ken ik haar idd!

ja idd ze staat nu weer waar ik eerst stond op hp de waalstables maar makkelijker de waalmanege

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:41

Alikesflame schreef:
nou dat kan best er zijn altijd uitzonderingen maar over het algemeen geeft jazz natuurlijkj dressuurpaarden maar als je dat kruist met wat springen kunnen ze allicht een aardige sprong maken.

Was het maar zo simpel he Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:13

Pipo schreef:
Dus jou Jazz loopt over een aantal jaren het 1.40?

Tosca zou het wel kunnen maar nu ik nog Tong uitsteken We zijn al hard aan het trainen!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 20:40

ik heb net met bengel er over gehad en die zij ook dat een jaz kan springen.