zijn new forest altijd zo braaf?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Re: zijn new forest altijd zo braaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:12

Ik denk dat dat vooral heel erg verschilt per pony,
de een is denk ik braver dan de ander.
Zo is mijn pony heel braaf maar ik ken ook iemand die een enorm
vervelend wil ik niet zeggen maar zeeeeer ondeugende
pony had de eerste paar jaar dat ze hem onder het zadel had.
Al heeft dit ook wel met de opvoeding te maken.

_ley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:31

Mijn new forest is een 3-jarige hengst. Hij is nu 2 maanden onder het zadel en is superbraaf, soms zelfs een beetje TE braaf. Hij verschiet van niks of niks, niet in de piste en niet op buitenrit. Als je samen met andere paarden of zelfs merries rijdt doet hij ook niks, buiten een beetje hinniken. Echt een doetje, erg lief in omgang ook..

xxloois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:14

Wij hebben een 9-jarige merrie, en dat is me toch een portret af en toe! Ze kan zichzelf erg opfokken, vooral in het bos en met springen. Stilstaan of wachten kan ze ook niet zo goed, dat wordt dan dribbelen of de lucht in :P Maar zo is ze natuurlijk niet altijd, ze blijft heel veel temperament houden maar is goed te rijden en stiekem ook heel lief haha! Een topdier!

Rosanne_Jany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:49

mijn NF is 17, en ook echt superbraaf. Als de hoefsmid er is dan gaat ze alleen maar aan de kont van de hoefsmid likken haha. Alleen ze is wel erg schrikachtig met rijden en longeren, maar daarbuiten is het een superpony die nooit bijt, schopt of bokt.

maar ik denk ook dat new forest pony's over het algemeen een superrustig ras is, een oude verzorgpony van me was ook een new forest, en ik sprong altijd zonder zadel en ineens kwam er een hond die in dr been beet maar ze gaf gewoon geen enkele kik. Ik kon ook gewoon in de wei tussen de andere pony's op haar rug springen. Dat maak ik echt niet gauw mee bij andere pony's

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:53

Ik ken een aantal NF's, waaronder de NF die ik 5,5 jaar lang in mijn bezit heb gehad, die niet altijd braaf zijn.
Het was echt een pony met karakter, bijna menselijk noemde ik hem. Hij reageerde enorm op je, als ik chagrijnig was, werd hij dat ook en als ik rustig bleef, bleef hij dat ook. Deze NF heb ik van zijn bijna 5 tot elf jarige leeftijd gehad, dus ik denk dat het ook met de leeftijdsfasen te maken had waar hij doorheen ging. Hij was lang niet altijd braaf, maar wel goudeerlijk.

Al met al heb ik enorm veel van hem geleerd en uiteindelijk is hij een super leerpony geworden voor zijn nieuwe baasjes, maar het blijft een beestje met pit. :)

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:53

ik heb ook een NF, echt een super beest maar wel ontzettend moeilijk te rijden, schrikt van alles en probeert je echt heel erg uit!
veder is het inderdaad een ontzettend leuk ras, veel brave beesten en zijn veelzijdig.
helaas ben ik te groot aan het worden voor mn ponytje en komt er donderdag een paard bij.

stormenmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:43

heb ook en nf maar ook deze is super pittig. ziet overal spoken en probeert lekker alles uit.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:46

Mijn NF is erg braaf, maar wel heel eigenwijs. Hij kan verschrikkelijk z'n eigen wil doordrammen en is dan ook niet voor alle ruiters geschikt. Het is wel een hele nuchtere pony en is niet van veel dingen onder de indruk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:01

xchanel01 schreef:
ik heb ook een NF, echt een super beest maar wel ontzettend moeilijk te rijden, schrikt van alles en probeert je echt heel erg uit!
veder is het inderdaad een ontzettend leuk ras, veel brave beesten en zijn veelzijdig.
helaas ben ik te groot aan het worden voor mn ponytje en komt er donderdag een paard bij.

Hier new forest x nrps en ik weet niet of het van de arabieren kant of de new forest kant komt, maar hij is stukken slimmer dan mijn andere pony. Leert daardoor heel snel nieuwe dingen, maar wat je fout doet zie je ook meteen terug.