Bij de haflingers hier krijgen de hengsten de eerste paar letters van de naam van de vader erin Allanzo bijv (vader Allacher) en de merries beginnen allemaal met Dame (moeder Hofdame)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-11 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
lilly_s18
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-11 23:12
Ha leuk! kan je zomaar zelf kiezen? Zou zangersheide dan niet het meeste indruk maken (voor eventuele toekomstige kopen :p)
jaimsun
Geplaatst: 11-08-11 16:40
hallo,
bij zangerheide moet de naam van je veulen beginnen met de voorletter van de vader. ( dus niet altijd met een C )
taloubet z dan moet je veulen met een T beginnen. zandor z dan moet je veulen met een z beginnen. asca z dan moet je veulen met een A beginnen.
enz.
mijn veulen is bv een calvados x casco en die heb ik calvacas z genoemd zo kun je ook de vader van de moeder terug vinden in zij naam.
maar heb je een merrie veulen uit een speciale stam of fokfamilie dan laat je normaal de naam rijmen op de stamnaam. de moeder van mijn veulen komt uit de ilona stam, zij heet zelf biona en was mijn veulen een merrie geweest was het calilona z geweest. de voorletter C van de vader en de rest uit haar stam.
hoop dat het een beetje te begrijpen is zo.
groetjes
Groetjes
Kimx
Geplaatst: 11-08-11 19:25
lilly_s18 schreef:
Kan je dat zelf kiezen of je BWP of zangersheide papieren krijgt?
Ja dat kan je zelf kiezen, naargelang in welk stamboek je je veulen wil inschrijven
Ok dan De vader van mijn merrie is Triomphe De Muze en ik zou haar waarschijnlijk laten dekken door Cicero Van Paemel z. Iemand Tips voor eventuele namen (liefst een mooie die ook een beetje wijs op haar voorouders zodat ze makkelijk kan gelinkt worden qua naam :p, niet persee nodig natuurlijk)
Stamboekvragen over naamgeving kunnen hier op F-AM gesteld worden. Mensen vragen om mee te denken over een naam voor je paard, daar hebben we een centraal topic voor, daar graag verder gaan met je vraag om naamsuggesties: [PP] [centraal] Het centrale paardennamentopic: deel 2
De uitleg over hoe je een naam samensteld naar de regels van stamboeken/fokfamilies is informatief voor iedereen, namen voor jouw specifieke paard zijn dat niet, vragen om namen worden daarom altijd verwezen naar het centrale topic op PP. Je hoeft dus geen nieuw topic te maken, maar kunt de vraag in dat topic stellen.