Help, tips gevraagd voor vakantie-oppas-fjord....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:56

Lynn_Nikita schreef:
Ben alleen bang dat als hun terugkomen, je werk voor niks is geweest en hun het op hun "eigen" manier doen

ja daar ben ik ook bang voor, tenzij je zelf een klik met hem hebt en het wel wilt blijven doen?

vind dat je erg goed bezig bent

paard blijft eten, dat is natuurlijk gedrag, een fjord is een sober ras wat inhoudt dat ze niet zo veel nodig hebben en het prima doen op in verhouding met andere paarden weinig eten.

ik voer mijn mannen graszaadhooi, dat is hooi met weinig eiwit ed erin, maar wel goede buikvulling en tijdverdrijf zonder al te groot risico dat ze te veel binnen krijgen, met kuil springen die van mij ook de pan uit
dat op je af geren zodra je komt met eten, negeer je niet zolang je hem toch gelijk het eten geeft, is het een idee om hem te voeren asl je weer weg gaat, en je hem eerst hebt gepoets oid, dan is het gelijk een belong voor goed gedrag en leert hij ook dat hij niet gelijk iets krijgt als je komt.

waar woon je ergens?

GroteVogel

Re: Help, tips gevraagd voor vakantie-oppas-fjord....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:56

Hallo,
--> Ben alleen bang dat als hun terugkomen, je werk voor niks is geweest en hun het op hun "eigen" manier doen

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor, hoewel ze me eigenlijk gevraagd heeft of ik het een paar dagen in de week leuk zou vinden om erna te blijven doen.
Tja hier zit ik eigenlijk een beetje tegenaan te hikken.
Heel eerlijk gezegd denk ik niet, ik ben me nu al bewust niet aan het hechten aan het dier.
Ik zie het niet zitten dat ik dadelijk alles moet gaan doen, investeren en regelen en dat ik dan toch tegen gewerkt ga worden.
Hiermee bedoel ik de stal......er werd vanmorgen gewoon GEROOKT!!!! Ik dacht dat ik teveel kreeg!
De wei eigenaar en eigenaar van een shet stonden lekker voor de stal van de Fjord te kleppen met sigaretten aan en de as op de grond...er ligt sto!
Ik stommerik heb niks gezegd dacht van niks van aantrekken paard verzorgen en wegwezen.
In de auto ben ik helemaal uitgeflipt tegen mijn partner zo van heb je DAT gezien en zo pfffff

Je zal maar een telefoontje krijgen de stal is afgebrand, en dan weten dat er gerookt word, paard dood...he bah!! Ik word er misselijk van!

En dat niet het enige, ik zou een hele goede deken kopen, voer wat nodig is, zorgen voor beweging, ja en dat kost geld!
Ik weet dat de eigenaar dat niet heeft, waarom zet ze een paard dan daar neer? Zei moet ook 2x per dag een km of 60 totaal rijden.....
Oke, de stal kost 50 euro, de wei 75 euro, stro en alles moet je daar zelf doen.
Er zijn GEEN uitrij mogelijkheden in de buurt, bos is eigenlijk net te ver, geen bak etc.
Ik weet echt niet wat sto en kuil en zemelen kosten, geen flauw idee!
Maar als ik heel even snel reken, hier op de manege betaal je 225 euro all in voor deze fjord en dan word ook nog alles gedaan, hoef je alleen maar de leuke dingen zeg maar te doen.
Voor een kind van 11 lijkt me dat toch ook leuker, ze leert dan andere kids kennen , sociale contacten opdoen, je kan hulp vragen , zeker ook zoals de eigenaar er ook niet veel van weet. ( Je groeit samen met een paard en leert iedere dag wat bij) Nee dit vind ik niet, misschien andere mensen weer wel, maar ik zei tegen haar hoe weet je nu of alles goed is wat je doet, hoe zie jij nu dat de hoeven bv gedaan al moeten worden? Zegt ze ach er lopen hier wel mensen rond en dan vraag ik wel als het zover is.
Tjee.......

Kijk ik weet wat ze voor deze fjord heeft betaald met tuig en zo, ik denk dat dat ook een rede is geweest om hem maar aan te schaffen, lekker goedkoop en dan is het kind stil...zoiets....

Ik heb zo met het dier te doen en ik weet dat ikzelf droog brood zou eten om een dier te verzorgen zoals het zou moeten!
( Mijn hond had een allergie, ik heb zoveel ervoor moeten doen, dat doe je gewoon en ja dat was vreselijk duur, maar je houd van dat beest, dus dan koop je zelf maar niks anders meer, beest gaat voor alles , ja zelfs voor mezelf.)

Iedereen koopt daar grote witte balen kuil, dus doet zei dat ook, de kuil ligt in 5 pakken opengescheurd in de regen ( van iedereen dus apart met de naam erop)
Vanmorgen was het echt vies, en heb ik de rest van de zak open gescheurd en het paard droge eruit gegeven en die vieze eruit geschept, plastic erover gelegd met een steen.
Geen idee of dit zo moet, ik doe dus ook maar wat me invalt en wat ik denk dat goed is.
Zo niet dan herstel ik het meteen.
Maar het is niet mijn paard dus ik ga nu echt geen ander voer kopen ( of ik zou moeten weten dat hij echt ziek word, ja dan geef ik het niet en moet ik wel, ik word een beetje met de rug tegen de muur zo geduwd heb ik het gevoel.

Vanmorgen uit de stal gehaald, eerst helemaal geborstelt, de modder van gisteren eraf gehaald, weer ingespoten met jeukmiddel, deken op, kuil in de wei, handje voer en een wortel.
Stal het nat eruit gehaald en een drol, stal gang geveegd en ben snel gegaan.
Helemaal vergeten door dat gedoe met dat roken daar om een foto van de fjord te maken.
( Ik voel geen ribben, en vind hem toch een beetje een dikke nek hebben, dus hij zal toch wel te dik zijn, de fjord die op de manege loopt is zeker slanker, maar ook iets kleiner.)

Ik schat dat deze 1.45 groot is. ( Haha ik ben zelf maar 1.50 dus dan zal ik redelijk goed zitten)

Poeh weer een heel verhaal, maar ben blij dat ik het hier kwijt kan.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:57

Carolinef Ik woon in Schinveld ( Limburg) en de Fjord staat in Kerkrade.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:39

Afbeelding

Zo zag hij eruit toen ze hem 3 maanden geleden kochten, nog langere manen.

Afbeelding

1e keer rijden in de wei.

Afbeelding

1e keer rijden buiten.

Afbeelding

Zo zag hij er 4 weken geleden uit, en dit is ook de wei waar hij nu in staat.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:40

Voor die 10 dagen zou ik ;m lekker poetsen en eten geven en verder dat beestje ook lekker vakantie laten hebben! No offence, maar ik denk dat bovenstaande paardje niet speciaal hoeft worden doorgetraind voor die 10 dagen :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:16

op zich wel leuke fjord hoor, maar ik kan me in bovenstaand stuk van jou vinden, zou me er dan ook niet aan gaan hechtten, enige die van dit soort zaken de dupe is, is de fjord uiteindelijk.

hij mag blij zijn met jouw verzorging, je doet het helemaal niet zo verkeerd hoor!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:57

1 paard per baal kuil, en dat zijn grote pakken?
Deze gaan ontzettend snel schimmelen, zeker als ze nat worden van binnen.
ik voer 3 paarden hiermee, en heb het binnen 2 weken op, langer kan ik het ook echt niet bewaren, dan is het beschimmeld.
Zeker in de zomer, dan voer ik droog hooi, omdat met dit warme weer alleen maar sneller gaat schimmelen
Ik zal qua rijden en longeren er niks mee doen, 10 dagen stilstaan kan geen kwaad, maar de eigenaren hebben nog een hoop te leren. Ze zullen het vast goed bedoelen, maar kunnen beter hulp vragen, en bv op een pensionstal staan denk ik

en kindje mag wel eens lange broek en laarzen aandoe, crocs zijn gevaarlijk. Ook bandageren is nergens goed voor.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 15:57

Nou het kuil is dus beschimmelt.
( Zie ander topic hierover onder voer ergens)
Is voor nu opgelost hoor ;-)

Die bandages daar had ik ook zo mijn bedenking over, was maar een stapritje?
Tja is mijn kindje niet he en ook niet mijn paardje, als ik zelf ga rijden pak ik me helemaal in al is het 30 graden haha veiligheid voor alles.
En als iemand ( kind) na mij erop wil dan zeker niet zonder rijkleren en cap maar dat gebeurt op de manege sowieso niet.

Fjordenbeest vandaag...

Wat was hij onrustig, geprikkelt en stout!
Tja en wij verstaan elkaar niet en begrijpen elkaar niet wat erg jammer is.
Hij had vannacht zonder deken binnen gestaan omdat de deken nu echt helemaal stuk is.
Gister heeft hij hem zelf aan flarden getrokken in de wei toen hij er weer naast lag.

Vanmorgen kwam ik de stal in en begon hij te trappen tegen de deur.
Ik meteen naar hem toe en praten.
Oren in de nek, en weer drammen .
Oef ik dacht ojee wat nu, ik halster gepakt en deur open ( ben niet zo een held dat ik gewoon de stal in loop) Hij duwde zich bijna door de deuropening maar gaf hem geen kans, eerst halster om en toen deur helemaal open en mee naar buiten.

Hij wou niet halt houden wat dus niet door ging, ik een ruk gegeven aan het halster en een pets tegen zijn borst.( Wat is hij sterk)
Hij brieste een beetje net alsof hij boos was maar de oortjes waren weer naar voren en alert.
Mee genomen naar het gras en maar laten grazen, kon ik even de borstels en verzorg spullen pakken.
Normaal doe ik dat bij de stal maar durfde niet zo goed ( held)

Ach hij grazen en ik verzorgen kan toch ook....
Nou hij had weer wondjes erbij, die weer gewassen en zalf erop.
stond ik naast hem beet hij me in mijn been...au maarja zal wel geprikt hebben.

Manen en staart ingespoten en de rest ook een beetje en hup mee de wei in.
Nou meneer wou dus niet het grasje was veel te lekker.
Net op het moment dat ik dacht ik ga de zweep maar erbij halen om te sturen toen sjokte hij stap voor stap met me mee.
Haha ik dacht kom even bewegen, begon te rennen en fjord wou niet!
Resultaat ikke moe en bezweet en fjord was me uit aan het lachen en in de wei verder eten....
Wat was hij sloom en lomp vanmorgen zeg!
( Nouja als er eten aan te pas komt dan komt hij wel in actie, en omdat hij eenmaal weet dat als er iemand komt dan is etenstijd zal hij wel zuur zijn geweest of zo omdat ik eerst de hooi naar de wei moest brengen en licht aan doen en zo)

Het is eigenlijk net een kleuter vind ik, ook zo zeurend dwingend om iets lekkers ;-)
Oja ik had hem gister avond een mini komkommer gegeven en lekker dat hij dat vond! ( Mogen ze dat wel hebben hihi, is groente toch)

Jammer dat hij nu geen deken meer heeft, hoop dat hij straks niet nog meer verwond is of jeuk heeft, merk wel bij de manen dat dat spulletje werkt.

Groetjesssss

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:08

Klinkt alsof meneer niet helemaal is opgevoed.

Zoals ik eerder ook al zei, met 1 pony, met zulke weer, doe je niet lang met een pak kuil, dan kun je beter een pak delen met alle paarden en kosten delen, of overstappen op hooi.
Zeker als het nat kan worden gaat het broeien nog sneller.
Je kan kijken of er nog goede stukken bij zitten, maar meestal als het eenmaal begint, kun je op korte tijd een heel pak weggooien

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:14

Lynn_Nikita schreef:
Klinkt alsof meneer niet helemaal is opgevoed.

Zoals ik eerder ook al zei, met 1 pony, met zulke weer, doe je niet lang met een pak kuil, dan kun je beter een pak delen met alle paarden en kosten delen, of overstappen op hooi.
Zeker als het nat kan worden gaat het broeien nog sneller.
Je kan kijken of er nog goede stukken bij zitten, maar meestal als het eenmaal begint, kun je op korte tijd een heel pak weggooien

Ik vertrouw het niet dus heb zelf maar hooi gehaald ( moet nu maar steeds naar de manege een baaltje halen meer gaat er niet in de auto ;-)

Haha nee meneer is nog niet opgevoed, deels, is wel kar gereden en er is mee gemend, onder het zadel minimaal, maar wel echt nergens voor schrikken of in ieder geval niet echt laten merken)
Qua stal/hand opvoeding ( noem je dat zo?) moet hij nog veel leren oftewel de eigenaar moet consequent gaan doen, niet 1 dag zo en de andere dag anders lijkt mij)

Maar ach, ik doe mijn best en verder.......

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:21

Hah ook wel grappig, de eerste x toen ik hem in ging spuiten met dat anti jeuk spul had ik van die gele grote huishoud handschoenen aangedaan.
Ik erop af, spul in de handen niet wetend dat de fjord kon schrikken of het eng vond!
Ik spuit, en hup hij verschiet, kijkt naar de handschoen, draait een beetje, ik euh...ooo sorryyyy....
Laat hem even snuffelen en toen was het goed.
Hihi tja als beginnend manege ruiter weet je echt veel dingen niet he ;-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:24

met niet opgevoed bedoel ik niet onder het zadel, maar in omgang Stak uitrenne, niet naast je lopen.
Ik hoop dat de ouders van het meisje ook goed helpen om dit gedrag te corrigeren, dit kunnen ze niet aan een 8? jarig kind overlaten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:27

Ik zal hem eerst in de wei uitproberen, als hij dan braaf is stukje over de weg.
Volgende dag zal ik ermee gaan wandelen in het bos, en dan erop (mits hij braaf is)
Is toch wel ff lekker? Je 'eigen' paard waar je 'gebruik' van mag maken ;)
Als een kennis van mij zegt wil jij mijn fjord verzorgen etc, zou ik er wel gebruik van maken om lekker in het bos te gaan rijden :D
Is hij verder écht braaf? Meisje van 11 kan er ook gewoon alles mee doen in het bos? Dan kun jij dat zeker ook wel toch?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:32

muissie5 schreef:
Hah ook wel grappig, de eerste x toen ik hem in ging spuiten met dat anti jeuk spul had ik van die gele grote huishoud handschoenen aangedaan.
Ik erop af, spul in de handen niet wetend dat de fjord kon schrikken of het eng vond!
Ik spuit, en hup hij verschiet, kijkt naar de handschoen, draait een beetje, ik euh...ooo sorryyyy....
Laat hem even snuffelen en toen was het goed.
Hihi tja als beginnend manege ruiter weet je echt veel dingen niet he ;-)

Paard mag blij zijn met jouw verzorging! :D
Doen de eigenaren dit ook?
Maar je doet het prima hoor :j Je komt er vanzelf achter wat wel en niet kan ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:02

sjonge jonge wat schandalig van de eigenaar zeg :(
Je bent dan wel misschien een "onervaren mageneruiter" maar je denkt anders wel goed na en hebt blijkbaar een flinke dosis gezond verstand!!
zonde van de pony. Heb zelf nu mijn 3e eczemer en weet hoe erg ze er last van kunnen hebben, dat ze daar niets (voldoende) aan doen is echt vreselijk! Ik kan nu een heleboel tips geven tegen het eczeem maar dat doe ik niet, aangezien jij er nu niets aan kunt veranderen. Maar als de eigenaar op bokt zit of wil lezen, zou ik haar verwijzen naar het centraal topic over zomereczeem, erg leerzaam...

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:10

_Amigo,

De eigenaar heeft er net als ik niet veel verstand van ;-(
Kind is 11 en rijd les op de manege, maar moeder verzorgd de fjord alleen.( eten drinken en stal en borstelen en zo)
Geen idee waarom ze hem gekocht hebben...
Jaja als de wei droog was zou het gekund hebben om erop te rijden, lekker het bos in hmm, maar het fjordje moet nog door gereden worden had ik zo en beetje begrepen, rent door rood stoplicht( ook met kar) en ik vind het te gevaarlijk om er zomaar op te gaan rijden hoe aanlokkelijk het bos ook is ( wel stukje lopen natuurlijk)
Ook heb ik de conditie en balans nog niet dus als hij ook maar 1 cm huppelt lig ik ernaast haha ( daarom rij ik les bij manege)
En ik denk ook niet dat het eerlijk naar de fjord is, ik bedoel er word wat mee gestapt door de wei, beetje op straat, stel ik klim erop met een meer dan ruim volwassen gewicht, ga draven stort hij in zeg!
Hij heeft niet echt spieren, en conditie lijkt me ook niet zo best.

Neuh, ik doe hem lekker deze dagen nog maar ben blij als ik ervan af ben hahahaha.
Had gedacht lekker knuffelen en zo maar dat wil hij niet, najaaaaaaaa.

( Vanavond tutten met manege paard is veeeel leuker omdat die liever zijn)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:14

opisop_shop schreef:
sjonge jonge wat schandalig van de eigenaar zeg :(
Je bent dan wel misschien een "onervaren mageneruiter" maar je denkt anders wel goed na en hebt blijkbaar een flinke dosis gezond verstand!!
zonde van de pony. Heb zelf nu mijn 3e eczemer en weet hoe erg ze er last van kunnen hebben, dat ze daar niets (voldoende) aan doen is echt vreselijk! Ik kan nu een heleboel tips geven tegen het eczeem maar dat doe ik niet, aangezien jij er nu niets aan kunt veranderen. Maar als de eigenaar op bokt zit of wil lezen, zou ik haar verwijzen naar het centraal topic over zomereczeem, erg leerzaam...

Ja is om te huilen!!
Ik weet niet veel maar door alleen al te LEZEN, gezond verstand kom je al achter veel dingen, en er zijn ook paardenwinkels die adviseren, maar als de eigenaar het niet anders wil/kan ( ik kan niet in haar beurs kijken he)
Erg jammer dat ze niet ( kan) reageren op sms dat de deken nu helemaal stuk is....
Ik was al aan het denken om de hals eruit te knippen en die tenminste omdoen met een vliegendeken, is beter dan niks lijkt mij.....
Poeh arm dier, weet zelf dat jeuk erger is dan pijn.....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:29

als we hier op bokt lintjes zouden uitdelen voor mensen die goed werk doen, had jij er van mij 1 gehad!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:40

je kunt de deken best vermaken inderdaad, als je onderlangs een sluiting maakt en zoiets als dit maakt;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

of zet er ringen aan en maak hem vast aan een andere deken (bv vliegendeken of zomerdeken)
Afbeelding

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 15:54

opisop_shop -> Bedankt voor de foto's!

Helaas is de deken te erg beschadigd ik kan er alleen de nek nog afknippen ( hier zitten ook gaatjes al in en zo)
Maar doe ik maar niet, kan de eigenaar beter zelf naar kijken als ze terug is.

Had trouwens sms terug gekregen op mijn vragen , ik denk dat het wel allemaal goed gaat komen met dit beestje en dat ik en de eigenaar gewoon een grote mis communicatie hebben.
( Gebrek eraan beter gezegd)
Maar goed, het beestje was vandaag weer onrustig en jolig.
wou alleen maar eten, nergens anders aandacht voor en ook niet te stimuleren helaas.

Nou ik ga weer, ff verzorgen en op stal weer zetten ;-)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 11:01

Zozo,

Ik heb een bult en mijn schoenen waren weg gezonken ;-)

Vanmorgen in de stal ik dacht neem hem eerst mee de wei in en dan pas eten, misschien gaat dat beter...
Ik halster om , en toen....sloeg hij zijn hoofd tegen mijn hoofd en klapte ik tegen de muur aan au au.
Wat was ie weer ongeduldig maar eenmaal op wei keek hij me echt aan zo van euh hier klokt iets niet ( hihi)

Ik weg voer halen.
Wat kwam er een geluid uit zeg, zoiets had ik nog nooit gehoord.
Nouja toen hij het voer had was het allemaal best volgens hem.
Maar moest hem nog verzorgen dus poetskoffer erbij en in de wei ( en regenen!! bah bah)
Hoeven had geen nut, er stond teveel modder.
Dan maar weer de manen en staart kammen om die korstjes eruit te krijgen, dat gaat echt niet.
Meneer duwde me steeds weg, nou dan niet, insprayen, zalfje op de wondjes en klaar voor nu.
( vanavond maar de hoeven uitspuiten voordat hij op stal gaat en misschien is hij dan droog dan kan ik poetsen)
Ik loop weg slurpen mijn schoenen vast in de modder.
tot bijna mijn knieen zakte ik weg, en toen....vond ik 1 schoen niet, kom ik met mijn handen erin woelen om te pakken bleeehhh.
Nouja stal gemest, schoenen onder de kraan gespoeld en broek en handen.
Beter nat in de auto van mn partner dan modder hihihihi.
( volgende x droge kleren mee)

Toen ik klaar was ging de gsm.
Eigenaar hoe het ging en zo.
Ik verteld alles zo vlug als het ging en ik mocht een 2e hands deken kopen en alles wat echt nodig was, fin. kwam het wel goed zei ze.
Ik helemaal blij!!!

Dadelijk een bokker even betalen dan krijg ik een deken en een soort van hoofdhoes.
hier ben ik erg dankbaar voor ( en de eigenaar zeker weten ook)
Nu nog duimen dat het gaat passen.

Wat een ellendig weer is het zo kun je ook echt niks doen met een paardje.....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:40

haha zie het al gebeuren, nou wie weet kan ej de eigenaar een beetje aanwakkeren met jouw inmiddels verworven ervaringen en info, nog 2 daagjes goed genieten he

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:17

GroteVogel schreef:
Nee aan rijden denk ik eerlijk gezegd niet eens, als ik al moet sjorren en trekken om hem naar de poetsplaats te krijgen...wie weet wat hij gaat doen als ik erop zit!

Ten eerste vind ik het heel netjes dat je er een beetje in probeer te verdiepen. :j

Anders even een zweepje of een lang halstertouw zodra hij stil ga staan even een tikje geven. Jij beslist waar en wanneer iets gebeurd. ;)

En als voorbereiding voor eventueel rijden. Kan je oefenen met lopen en dan netje lopen zoals het hoort. Eventueel kan je dan tijdens hij lopen en als het steeds wat beter gaat. Wat meer ruimte stukje bij beetje steeds wat meer ruimte ertussen. Eventueel kan je ook achterwaarts oefenen aan de hand. Maar zorg wel dat als jij iets wil dat het ook gebeur en niet dat hij zijn zin krijg. En probeer er eventueel een soort van spelletje van te maken. En dan geef je niet zo zijn bakje voer in zijn voerbak, maar dan laat je hem voor ieder korreltje voer werken. En om niet uit de hand te hoeven voeren kan je emmer gebruiken waar je dan voor iedere goede oefening een brokje in gooi. ;)

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:12

En is het nog gelukt met je oppas fjordje?:D
Ben benieuwd!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 18:39

Hoi Elspelz88,

Ach ik heb mijn best gedaan en ook afstand ervan genomen.
Ik kan niet echt omgaan met de eigenaar, en het paardje heb ik ook geen klik mee, dus was ik er klaar mee ;-)
Ik heb natuurlijk weer vanalles geleerd door deze ervaring, en stel dat ik wel een klik had met het paard dan had ik toch financieel niet zoveel uit willen geven, want ja als ik zie dat een paard iets nodig heeft dan haal ik het.( En de afstand, 60 km per dag rijden is best veel )
Ik ga meestal voor het zekere, als 10 mensen tegen mij zeggen geen beschimmeld kuil geven en 2 wel dan geef ik het al niet ( of het nu wel of niet kwaad zou kunnen hierbuiten gelaten dan)
Net als zalfjes en spulletjes , Helpt het ene niet dan zou ik weer doorgaan tot ik wel iets vind.
De eigenaar is daar wat makkelijker in denk ik ( of boeit haar niet zo?)

Maar ik heb al een nieuwe liefde gevonden , na de FJORD had ik zoiets van , nee nooit meer een Fjord!!
En wat kom ik via een bokker tegen...een FJORD! En wat voor 1!!!
Knap, lief, lomp, OPGEVOED!, Ik ben helemaal blij als een klein kind!
Helemaal omdat het zo dichtbij is dat ik er lopend heen zou kunnen, dus door weer en wind, dag en nacht kan ik er zijn als het zou moeten en dat vind ik toch een voorwaarde wat ik zelf heb om een verzorgpaardje te hebben, ik wil er dan ook 1000% voor zijn.
E nee rijden doe ik niet op de nieuwe ( Wil de eigenaar niet, maar vooral IKZELF niet, gewoon omdat ik toch wat te zwaar ben en de nieuwe is een smaller type, maar ook veel feller en frisser, whahaha ik met mijn newbe ervaring nee, als ik tegen de tijd dat ik weer kan rijden wil gaan dan neem ik lekker les bij de manege, veilig en leerzaam!

Al met al was het achteraf wel grappig al die regen en modder, maar ik heb nog steeds medelijden met dat beessie!

Groetjessssssssss