Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoCo schreef:Ja ik vind dat ook klinklare onzin hoor, dat "ze niet geschikt zouden zijn voor de sport", maar hier in mijn omgeving hoor ik helaas niets anders...
BabiiVeeraa schreef:Dat ze niet geschikt zijn voor de sport is inderdaad dikke onzin.. En dat gebrek aan ruime gangen.. Ik ben toch nog maar weinig KWPN'ers tegengekomen die met behoudt van voor- en achterbeen, juiste oprichting en heerlijk over de rug, zo goed strekken als mijn kleintje van 1.465. De meeste juryleden blijkbaar ook niet, want in de M2 tussen de paarden heb ik regelmatig 9ens voor mijn strekken..
Daarnaast heeft ze ook ontzettend veel aanleg voor springen, helaas heeft de ruiter (ik dus xD) dat niet. Maar tot 1meter, 1.10 komt ze makkelijk mee, zelfs met mijn gebrekkige springkunsten
Het uitzitten van een "showdraf" valt best mee. Ze zijn hierbij heerlijk over de rug, anders kunnen ze namelijk niet zo draven, en dan is het heerlijk uit te zitten
tamaramt schreef:ik vind bovenstaande prijzen niet laag hoor maar zelfs redelijk hoog; zijn niet ingereden paarden dus je weet niet hoe het paard onder de man loopt en of het makkelijk karakter e.d. heeftl daarnaast is de een een hengst(niet geliefd tenzij als dekhengst) en is al 6 jaar en niet ingereden; dan vind ik € 1500 nog erg veel geld.
en waarom weinig in de sport? tja ik vind ze prachtig maar dan vooral op de renbaan of recreatief; heb zelden een av gezien die ruime gangen had en als dressuurpaard uitgebracht kan worden en springsport zijn ze helemaal niet geschikt voor; vaak lange hals en rug en geen springcapaciteit
arun schreef:Goede correcte paarden blijven hun prijs gaan crisis of niet.
Zuiver sportgefokte arabieren zijn in Vlaanderen id zeer schaars, gros van de fokkerij legt zich toe op de show.
Heb je die paardjes van 1500€ ooit eens van dicht bekeken?
maai_ke schreef:voor de gewone recreatie/wedstrijdruiter is zo'n ras doorgaans te hoog gegrepen en te moeilijk rijbaar weet ik uit ervaring van stalgenoten. vandaar dat men sneller kiest voor een ras als de kwpner waarvan bekend is dat ze redelijk te rijden zijn doorgaans.