Waarom gekozen voor een shetlander?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Re: Waarom gekozen voor een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:42

Heb vanaf mijn 12e een stel shelanders verzorgd. Op mijn 18e mocht ik eindelijk zelf een pony kopen wat een D pony werd. Zou de wei samen met een vriendin huren wat toen op het laatste moment niet doorging waarna ik een shetlandfokkerij gemaild heb dat ik een shet zocht. (En mn ouders wisten nog van niks :P ) Smiddags zei mn vader ineens dat hij een pony ging kopen, kwam precies goed uit, wilde de volgende dag al gaan kijken bij die fokkerij :D Heeft hij een bruin veulentje gekocht voor me, half jaar later heb ik de D pony verkocht, een 1e premie shetlandmerrie erbij gekocht en een fokkerij begonnen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:57

IK heb er een via moderator Nickeltje die een plekje zocht voor een oudere Shetlander.
Omdat hij eigenlijk geen vriendje had...de andere paarden zijn gewoon te groot ... ben ik op zoek gegaan naar eentje erbij. Inmiddels staan er ook 2 in pension dus het is al een aardige kudde aan het worden.
Op 1 word gereden door een klein meisje en de merrie word gedaan door een ouder meisje die er vd mee doet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 13:50

Het zou elke dag aandacht krijgen, maar dat verschilt per dag. Aangezien je niet hoeft te rijden kan je het zelf zo lang maken als je wilt. Bij weinig tijd even een knuffel en wat lekker geven en een korte poetbeurt. Bij veel tijd kan je ook gewoon erg veel doen, zonder te hoeven rijden!

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:28

Allerbelangrijkste; de aanschafprijs. Geen pony is zo goedkoop. (wat is nou 60euro voor zo'n prachtpony als die van mij? Haha! ;) )
Daarnaast wilde ik voorlopig nog geen rijpony, een tuttelpony was voor mij genoeg.
Over een half jaar is hij oud genoeg om te kunnen inspannen, dus dan wil ik voor mijn plezier af en toe een ritje met de kar maken!
Ik heb 'm toch en hij is sterk genoeg, dus waarom niet?

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:35

Had altijd al een zwak voor Shetlanders, sinds ik jong was. Klein, maar toch robuust en lekker eigenzinnig. Jaren later kreeg mijn zus onze Shet cadeau voor haar kinderboerderij, maar hij vond alle extreme aandacht van de kinderen iets teveel van het goede. Toen heeft ze hem bij onze merries gezet en dat bleek een goede klik, hij is nooit meer weggegaan!

Nu loopt hij al jaren bij ons op de wei en heeft het erg naar zijn zin als hij lekker aandacht krijgt en voor de kar mag lopen.

Olleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:29

Mijn Olleke heb ik gekocht als gezelschaps voor mijn 2 paarden welke allebei er niet van hielden om alleen te staan. Zijn vriendje, Don, bleef bij de eigenaar. Best zielig want ze stonden al ruim 12 jaar samen.
Vorig jaar stopte de pensionstalling waar hij stond ermee en is Don ook naar ons gekomen.Wat waren ze blij elkaar weer te zien. Drie weken geleden zag ik een leuke Palomino, Odine, en was opslag verliefd. Ze had nog een veulentje, Ezra, aan de voet (en is waarschijnlijk weer gedekt). Twee weken geleden hebben we beide opgehaald. Ik heb nu dus een kleine kudde Shetjes.
Olleke hebben we vorig jaar beleerd voor de kar. Vind hij super. Don is al beleerd voor de kar dus volgend jaar gaan we kijken hoe het gaat in tweespan. Odine mag (wanneer ze drachtig is na haar bevalling) gaan genieten van haar pensioen. Ze heeft bij vorige eigenaren genoeg veulentjes gehad.
Plannen met Ezra heb ik voorlopig nog niet. Hij mag eerst eens lekker groot worden.
Helaas lukt het niet om een foto te plaatsen, het is echt een geweldig kwartetje. (schimmel/vos/palomino/vos bont)

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:33

Mijn man heeft altijd shetlanders gehad en toen ik klein was verzorgde ik ook shetlanders tot dat ik op een dag mijn favo pony tegen kwam.
Die is mee naar huis gegaan en bij mij gebleven :D .
Mijn bedoeling was als gezeldschaps pony en als wandel pony en een maatje om eens lekker te gaan wandelen. :j

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:43

omdat de Shet Sterk snel en wendbaar zijn in de Marathon voor de kar.

ik heb een 2 span en dit gaat prima.

kmph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:14

ik heb altijd gereden, 3 jaar gewerkt op een fok en handel stal, reed iedere dag verschillende paarden,
maar op 1 of andere manier werd mijn aandacht toch meer naar mennen getrokken,
daarom heb ik nu zelf een shet, af en toe rijd ik nog wel eens op andere paarden,
maar mijn aandacht gaat voor 95% naar mijn mooie kleine meisje toe <3

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:22

Omdat hij blauwe ogen had en zo'n schattig aalstreepje! Het is eigenlijk geen reden om een pony te kopen maar hij is nog steeds geweldig leuk. (ik had al een welsh en een ijslander dus voor gezeldschap.... nee. Ik kwam zag en viel voor hem) En eigenlijk ging ik alleen mee met een vriendin die voor een shetlander ging kijken.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:10

Ik heb mijn shetje gekocht omdat ik hem verzorgde en de eigenaresse hem ging verkopen. En ik wou niet weer een verzorgpaardje kwijt raken :P Tot op de dag van vandaag nog geen seconde spijt van gehad :)

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 00:03

Mijn shetter heb ik gered... Ik heb op een stal een lange tijd shetjes verzorgd, waarvan er een paar overleden enz. Toch was mijn lieveling Roosz. Ze is 2 keer zo erg hoefbevangen geweest dat ze er ook bijna niet meer was. Samen met een vriendin hebben we toen Roosz en Heidy(haar halfzusje) daar weggehaald, anders waren ze er al lang niet meer geweest..
Eerst reden we er nog op, maar nu we te groot zijn karren we er lekker mee!
Ik mocht van mijn ouders kiezen tussen Roosz of een grotere pony, maar ik heb er totaal geen spijt van ook al mis ik het rijden soms wel een beetje. :)

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:06

Ideale pony voor mijn dochter.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:51

Ik werd verliefd op hem toen ik hem zag als veulen (ik was 12 en hij net geboren) aangezien het een hengst was moest hij naar de slacht en toen had ik gezegt dat ik hem wel wou kopen(met toestemming van me ouders) en toen kreeg ik hem gratis en mocht hij daar blijven staan maar moest hij wel gecastereerd worden zsm. Inmiddels heb ik mijn knappe vent al 7 jaar en geen moment spijt natuurlijk!

Chellebel21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:27

Ik heb 2 jaar geleden mijn eerste shet opgehaald. Zendith stond op een handelsstal, achter een
grote schuur waar nooit iemand kwam, in zn uppie in de modder. Zendith zag er slecht uit, slechte
hoeven, een enorme onderbeet, eczeem & paardenvlooien.
Ik heb hem toen weggehaald daar en bij mij aan huis gezet. Van het een komt het ander en inmiddels
heeft Zendith 3 shetlandermaatjes om mee te spelen en krijgen ze veel aandacht van mij en mijn
verzorgmeisjes uit de buurt. Het is een leuk clubbie zo :)

xUkKiE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:06

Ik heb ook een Shetlander, mijn 1e pony. Ik hoef geen rijpaard, want dan moet je iedere dag rijden en iedere dag rijden is ook saai, ik vindt rijden niet het belangrijkste. Shetlanders zijn goedkoper maar ook grappiger! :j
En ik ben natuurlijk hartstikke blij met m'n Shettie (en ze heet Ukkie /3)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 16:07

Bij mij is het roer omgegooid, ipv een shetlander heb ik nu een c-ponytje :D welshh yaaay

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:12

Ik verzorg een kudde pony's, en de mam van die van mij is afgelopen winter door het ijs gezakt en verdronken. Zijn zusje is het jaar daarvoor overleden aan een overdosis ontwormmiddel, dus hij bleef als enige uit die lijn over. Aangezien dat een lijn was die mij heel erg aansprak, en mijn poown in karakter en in wezen al vanaf geboorte gelijk aan mij stond, heb ik hem gekregen :) Zou niet anders willen :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 16:14

Oooh wat erg zeg! Overdosis ontwormmiddel..... Dat teveel gewoon zo slecht kan zijn! Nice dat je hem hebt gekregen zeg!!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:16

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 16:24

Ooh jeetje! Daar kan jij toch niks aan doen, je deed het niet expres! Het is natuurlijk heel erg, maar het is gewoon helaas gebeurd, en het moest nou net jou overkomen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:48

Ik verzorg 3 Shetlanders, eigenlijk toevallig op mijn pad gekomen.
Toen ik 11 was ging ik op een kinderboerderij helpen en poetste de Shetten af en toe.
Nu kom ik ze iedere zaterdag doen en help in vakanties op de kinderboerderij, hoewel ik nog wel vaak de dieren voer, erf aanveeg enz.

Ben heel blij met ze, en heb heel veel van ze geleerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:58

Ik vind rijden soms een beetje dwingend :)
Je wilt altijd beter zijn...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:15

passieAppel schreef:
Ik vind rijden soms een beetje dwingend :)
Je wilt altijd beter zijn...

Nou dat heb ik totaal niet! Ik heb nu wel een pony waar ik op kan rijden, maar ik doe het niet vaak omdat ik vanaf de grond dingen leuker vind! Hij kan ook er goed voor de kar lopen! :D

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:39

ik heb mijn shetje samen met mn beste vriendin aangeschaft, zij 1 & ik 1,
ze waren beste maatjes, we hebben ze gekocht bij een handelaar,
anders zouden ze :x
Hij is nu al haast een jaar bij me, & ik zou 'm voor geen goud meer kwijt willen ! :D
ik heb zelf nog 2 welsh pony's een D & een E, en hij kan 't met beide prima vinden ,
en ik merk zelfs dat hún hem ook roepen en missen als hij buiten staat, hih :=