Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KootMiraDrum schreef:Rasp is die niet, dit zijn wonden en verdikkingen die heel typerend zijn bij mijten. Op dit moment heeft 1 van mijn paarden veel baat bij Stronghold pipetten voor honden van 20-40 kilo. 1 pipet per onderbeen, op de huid, uiteraaard niet in een wond. Is erg prijzig, zo'n 45 euro per verpakking, waar er helaas maar 3 inzitten (terwijl je er 4 nodig hebt). Paard is in december en maart behandeld, en de jeuk is (nog) niet terug.
Caira schreef:hoe zielig ook, gewoon met sebacil wassen. Het valt wel mee hoe het prikt, mijn merrie gaf in elk geval nooit een reactie. En de aanhoudende jeuk is altijd erger dan even pijn.
paddy schreef:ik heb met mijn shire ook heel wat gedokterd.
ze heeft ook cpl en chronische mok.
en ook haar benen helemaal open.
ze heeft bijna 6 weken lymphe drainage gehad.
en nu heb ik er cydectin pouron op gedaan en nu zijn haar benen helemaal dicht.
dit middel wordt veel bij schapen en koeien gebruikt, mag ook bij paarden.
het is bijna hetzelfde als frontline of advantage.
het werkt perfekt en het is wel duur, maar je kan er wel 2 jaar mee behandelen,
want je hebt er maar weinig voor nodig.
en sebacil of neocidol mag je niet op open wonden smeren, want dat doet heel zeer, zegt mijn da tenminste.
KootMiraDrum schreef:De benen van mijn paard zagen er nog erger uit, heeft ook hele dikke ribbels, en ertussen gaat het smetten.
Er is in december en in maart behandeld met de pipetten waar ik eerder over schreef. De benen zijn afgelopen week goed bekeken en momenteel is de huid erg rustig, en zijn er geen wondjes te zien.
Hoe gaat het nu met Duncan's benen, Kathleen?
Pauline schreef:Ik zou hier niet mee gaan aanrommelen maar een dierenarts laten komen. Voor je het weet krijg je bloedvergiftiging, zeker nu het weer zo nat en dan opeens weer warm is, een broedplaats voor bacteriën.
Pippaa schreef:Vanochtend is de dierenarts bij mij geweest, mijn tinker heeft dezelfde wonden en (nog ergere) verdikkingen als op de foto's.
Hij heeft mijn merrie vanochtend een spuit gegeven, weet niet precies wat erin zat, was zelf nogal gestresst: ik kan niet goed tegen naaldenGelukkig was mijn paard de rust zelve, maar het was om de schurftmijt van binnenuit aan te pakken, want hij zei dat dit toch wel duidelijk schurftmijt is. Nu moet ik het twee weken laten rusten, om te kijken of het werkt. Mijn paard zal die verdikkingen aan haar benen houden, omdat het gewoon achterstallig onderhoud was van de vorige eigenaren (ik heb haar nu zelf nl pas 2weken). Maar als de schurftmijt en mok grotendeels over is, heeft ze van die plooien bijna geen last.
Over 2weken moet ik nou de dierenarts bellen hoe het er voor staat, en dan kijken we verder of ik met Sebacil moet wassen o.i.d.
Laten we hopen van niet in de winter, en mijn paard houdt sowieso al niet van water ...
Ik zou als ik jou was niet zelf gaan prutsen, maar eerst de DA er bij roepen.
Heel veel succes !
Suusje1972 schreef:KootMiraDrum schreef:Rasp is die niet, dit zijn wonden en verdikkingen die heel typerend zijn bij mijten. Op dit moment heeft 1 van mijn paarden veel baat bij Stronghold pipetten voor honden van 20-40 kilo. 1 pipet per onderbeen, op de huid, uiteraaard niet in een wond. Is erg prijzig, zo'n 45 euro per verpakking, waar er helaas maar 3 inzitten (terwijl je er 4 nodig hebt). Paard is in december en maart behandeld, en de jeuk is (nog) niet terug.
Dit bleek bij mijn tinker ook het wonder middel na alles geprobeert te hebben! Hij was er ook meteen heel lang van af.