dekhengst Sandreo voor Houston x Sultan merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:44

Tjuppie schreef:
Alle Sandreo's die ik tot nu toe heb gezien waren hartstikke mooi, maar daar kom je niet ver mee. Ze zijn wel braaf, maar te traag van nature en niet sterk en vlug genoeg van achter. Voor de topsport m.i. niet geschikt.

Daar ben ik het niet mee eens,je hebt er idd een paar bij die traag en slap zijn van achter.Sandreo heeft merries nodig met kracht in de achterhand en een actief achterbeen.Ze zijn nog te jong voor topsport dus dat moet de tijd gaan uitwijzen.Maar in de finale van de pavo cup 4 jarigen liepen er al 3 bij..
Zelf heb ik ook een Sandreo die juist een heel actief en krachtig achterbeen heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:00

Ruig beest Tamara, wauw. Maar dat heeft hij van Metall meegekregen hoor. Die techniek en dat achterbeen.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:37

elisa ; amen! _/-\o_
Suzanne F. ; De techniek heeft hij zeker van metall gekregen, maar zo vind ik wel dat sandreo hem netjes verfijnt heeft. Dus Sandreo op een leuke merrie erg geschrikt kan zijn :j

smeetjoew

Re: dekhengst Sandreo voor Houston x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:53

Stoer beest Tamara, maar idd zoals Suzanne zegt heeft deze veel meer van moeders kant gekregen dan van Sandreo. Herken er eigenlijk alleen het hoofd in, verder weinig.

Deel verder exact de mening van Tjuppie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:49

Mischien moeten jullie eens in het Sandreo topic komen kijken? ik dacht eerst ook negatief over zijn nafok totdat ik ze leerde kennen..

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:12

IK ben het met de meeste wel eens.
Er lopen gewoon veel sandreo's rond die aan de genoemde mankementen lijden, en dat vind ik toch rond de 80 procent.

Maar op een goede moeder (moederlijn) met een sterk achterbeen en veel techniek die iets verfijnt mag worden past sandreo vaak wel

Massette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:24

Helemaal met Tamara_H eens. Sandreo is misschien niet s'werelds beste hengst maar met fokken is het toch zo dat je je merrie wilt verbeteren. Onze merrie Ferro x Concorde. Super achterbeen, veel kracht etc,.. Iets klassiek in haar model en niet de gemakkelijkste in omgang. Met haar goede achterbeen durfde we het aan om Sandreo te nemen. Dat werkte best. Veulen ( nu 2j) heeft super model en karakter. Heteft het degelijke voorbeen van Sandreo en Ferro's vlugge achterbeen. Wij hebben geluk gehad dat het zo is uitgepakt want fokken is en blijft gokken. Ik weet niet of ik Sandreo in de toekomst nog eens gebruik. Toch zeker niet voor het huidige dekgeld.
Trouwens wat is die Bachelor van jou een gaaf dier!! :j

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:28

@massette , juist inderdaad! Bedankt voor het compliment ook :) ben ook heel trots op bachelor

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:20

Elisa2 schreef:
Tjuppie schreef:
Alle Sandreo's die ik tot nu toe heb gezien waren hartstikke mooi, maar daar kom je niet ver mee. Ze zijn wel braaf, maar te traag van nature en niet sterk en vlug genoeg van achter. Voor de topsport m.i. niet geschikt.

Daar ben ik het niet mee eens,je hebt er idd een paar bij die traag en slap zijn van achter.Sandreo heeft merries nodig met kracht in de achterhand en een actief achterbeen.Ze zijn nog te jong voor topsport dus dat moet de tijd gaan uitwijzen.Maar in de finale van de pavo cup 4 jarigen liepen er al 3 bij..
Zelf heb ik ook een Sandreo die juist een heel actief en krachtig achterbeen heeft.

Dat van de Pavo zegt natuurlijk hélemaal niks. Goeie ruiter erop die 'm blijft aanslingeren en dan lijkt het inderdaad heel wat. Als 4-jarige zijn ze vaak ook al best wel 'af', dat is wat betreft de 4jr Pavo een groot voordeel. Het zegt absoluut niks over topsportpotentie en dat is wat ik noemde.

Er is niets mis met Sandreo nakomelingen, ze zijn erg geschikt voor de doorsnee ruiter, vanwege het vaak mooie model en fijne karakter. Maar nee, ik heb ze liever zelf niet. Zoals Tamara_H al zegt, het overgrote deel heeft die kenmerken, maar er zal ook ongetwijfeld wel een keer een goeie tussen zitten, met een erg goede moeder. Zoals bv. jouw Bachelor Tamara.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:31

Hier sluit ik me inderdaad bij aan!