Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Rond de tijd dat de foto's zijn genomen had ze haar been bezeerd en liep ze dus wat onwennig. Nee ze heeft nooit echt mank gestaan ofzo dus dat is geen reden om niet met haar te fokken. Het kwam gewoon van tijdens het vervoer op d'r eigen been te stappen (elegantie!). Ze is intussen door de dierenarts bekeken en er is niets meer aan
Daar komt bij dat ik vind dat je er ook rekening mee moet houden dat je het dier misschien ooit zult verkopen. Met wat geluk wordt hij of zij gemakkelijk 25 jaar, zo ver kan niemand in de toekomst kijken. Het is dus erg belangrijk om de kans zoveel mogelijk te vergroten dat het veulen eigenschappen krijgt die jij graag wilt en die het leven van het dier zelf gemakkelijker maken als je het zou verkopen.
Misschien dat het karakter een reden zou kunnen zijn of wellicht het kleurtje, maar als je (ook) dressuur wilt rijden vraag ik me echt af of je bij die keuze gebaat bent. Een dressuurwonder zul je met deze merrie sowieso niet fokken, maar als je wel graag leuk in de dressuur mee wilt kunnen doen denk ik dat je beter voor een rijpaard/ponyhengst kunt kiezen. Een AV zou ook nog wel kunnen, maar kies dan echt voor een hengst die goed beweegt en die zeker niet overbouwd is, zoals jouw merrie.
En van die 2 rassen weet ik dat ze samenpassen, als ik er nu een lukraak hengstje ga opzetten dat op zich wel alles goed heeft, heb ik werkelijk geen flauw idee wat er uit komt. Ik heb al vaak genoeg paarden gezien waar zo'n beetje vanalles wordt bijgesmeten om het zo te zeggen. Die paarden hebben op de duur verhoudingen die simpelweg niet meer kloppen. Dan worden gangen pas echt een ramp.
AV zou de gangen goed verbeteren, als ik er een neem met een correcte bouw kan die het veulen ook 'verfijnen'.Poeky schreef:Dus alles even op een rijtjeAV zou de gangen goed verbeteren, als ik er een neem met een correcte bouw kan die het veulen ook 'verfijnen'.
Quarter/paint geeft (over het algemeen) rustiger karakter en een specialer kleurtje.
Daar had ik heel wat meer woorden voor nodig.