Quir schreef:Kunnen ze ook puur en alleen op ruwvoer (en mineralen blok en die vit/min korrels)? Of moeten ze met arbeid echt kracht voer hebben?
Wat kost een IJslander gemiddeld in nederland die aan deze volgende eisen voldoet?
Ruin of merrie
tussen de 4 en 10 jaar
Braaf
Goed en braaf gereden en geschikt voor minder ervaren ruiters
Eczeem vrij
minimaal 1,35m, liever 1,40m tot 1,50m
vrij van stal gebreken
niet hoefbevangen geweest
stap, draf, galop en tölt gereden. Telgang niet van belang, 4 of 5 gangen ook niet.
Verder kerngezond, kleuren etc maken allemaal niet uit.
Zeg waar ken jij mijn paard van als ik vragen mag want je hebt hem hier precies omschreven

Mijn paard toen ik hem kocht: 9 jaar, ruin, heel vriendelijk karakter, 1,35 meter maar breed gebouwd zodat ook mensen met lange benen er op kunnen, nooit ziek geweest op 1 keer koliek na, stalgebreken weet hij niet wat dat zijn en het is een vierganger, voorkeur voor draf maar met meer dan ruim voldoende laterale aanleg. Bovendien heeft hij een leuk smoeltje, prachtig behang en een apart kleurtje
't is een sooty 
Het is zeker geen atletisch type, heeft daarentegen een uiterst comfortabele wegligging, is voorzichtig en denkt met je mee. Wel zat hij flink vast aan de rechterkant (rug/achterbeen) Paar maanden geleden heb ik er een vriendinnetje op gezet die voor de tweede keer in haar leven op een paard zat, de eerste keer was 16 jaar geleden. En hij wist precies wat hij op z'n rug had. Wanneer je meer kunt dan manegeniveau checkt hij even wat je in je mars hebt

Heb 3600 voor hem betaald bij een artistieke particulier (maart 2009), inclusief een wat ouder zadel. Mijn paard is Nederlands gefokt, heeft veulenpapier, is vrij van eczeem en hij is echt het i-de-a-le rittenpaard

Iedereen kan er op, ook achterstevoren met een blinddoek, mits hij de ruiter aardig vindt en hij gewoon met een groepje mee kan stommelen. O en nee, hij is niet te koop