Hoofdstel Shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:44

Tendance schreef:
Op het neusbeen zit bij mij het lusje, dus daar kun je het lastig meten.
Het echt dichtsnoeren van de mond vind ik ook niet kunnen, maar het paard moet de mond niet kunnen sperren.

Dat is onzin. Je kunt er dan evengoed nog je duim onder steken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:47

Bizzybijtje schreef:
Tendance schreef:
Op het neusbeen zit bij mij het lusje, dus daar kun je het lastig meten.
Het echt dichtsnoeren van de mond vind ik ook niet kunnen, maar het paard moet de mond niet kunnen sperren.

Dat is onzin. Je kunt er dan evengoed nog je duim onder steken.

Bij die van mij dus niet, terwijl je op andere plekken duidelijk kunt zien, dat het niet te strak zit.

Pinkellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:02

Dat is de sperriem. Je moet hem natuurlijk niet te strak doen maar hij moet ook wat strakker zitten dan de neusriem.
Hij hoeft er niet op te zitten, je kan makkelijk zonder rijden. En ja, je kan hem eraf halen;)

xUkKiE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 18:03

Okee bedankt voor de reacties! :D

Geaa05

Re: Hoofdstel Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:24

Ik heb een hekel aan sperriemen. (ik ben altijd bang dat ik 'm te strak doe, dus bij mij zit 'ie eerder te los dan te strak, als een paard 'm écht nodig heeft)

Voor mijn shettie heb ik dus een hoofdstel uit België besteld; eentje met een hoge neusriem!
Aangezien ik een hannoveraanse al helemaal niet zie zitten, en als ik een 'gewoon' hoofdstel zou bestellen en de sperriem er af haal, dan zit er nog zo'n lusje aan de neusriem, niet echt mooi vind ik.
Deze; http://minihorse.eu/hoofdstellen-minipaarden.html

Ik was ook wel gebonden aan dit hoofdstel, want mijn shet is zo klein; dat ik zelfs bij dit speciale mini hoofdstelletje gaatjes heb moeten bijprikken. In NL vind je niet eens zulke kleine hoofdstelletjes.