[TI] Info gevraagd over prijs v/e 2-jarige Tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flatcoatje

Re: Info gevraagd over prijs v/e 2-jarige Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 07:59

Ja ik heb ook al een tijdje een 2 jarige te koop van clen hill voor 2500 euro dat is de vraag prijs ,en is op verhandel basis ,

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:24

flatcoatje schreef:
Ja ik heb ook al een tijdje een 2 jarige te koop van clen hill voor 2500 euro dat is de vraag prijs ,en is op verhandel basis ,

sorry, flatcoatje, maar dat vind ik een enorme prijs. Heb even gekeken in je topic
en ze is niet echt rastypisch (volgens mij) en dan zou ik persoonlijk daar 1400-1650 voor over hebben.

Ik zou eerder nog de mega lange reis naar lecy maken dan dat ik 2250, want ik gok dat dat om en nabij je minimum is, uitgeef voor een 2-jarige.:) anders had ik haar opgehaald, want vind het koppie geweldig.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:34

Hier zou een veulen niet eens weggaan voor dat bedrag :+
Cob, Vanner, Grai, Drum of wat voor typering dan ook, dat doet er niet toe.

Je moet het dan echt hebben van de (nu meer dan genoeg te vinden) spoed- en 'moet echt weg'-gevalletjes. Of de wat mindere kwaliteit, maar dat is zoiets persoonlijks.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:36

Echt niet Leon? Hmmm, hier wel hoor, (al heb ik nu niets om te verkopen) maar idd als je ze niet kwijthoeft kun je hogere vraagprijzen hanteren.
Ik zou nu een veulen kopen voor 2500 behoorlijk duur vinden... hihi. :o

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:37

Ik had dan die 1400-1650 in gedachten bij wat ik schreef.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:37

snowdon schreef:
Hier zou een veulen niet eens weggaan voor dat bedrag :+
Cob, Vanner, Grai, Drum of wat voor typering dan ook, dat doet er niet toe.

Je moet het dan echt hebben van de (nu meer dan genoeg te vinden) spoed- en 'moet echt weg'-gevalletjes.

Ja en daar zou je nu eigenlijk van moeten profiteren.
En het geld en de weides moeten hebben voor komende winter.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:38

ja hier spoed met hoofdletter, daarom de prijs. Aan het einde van de maand schakel ik de handelaar in. Zo nodig is het!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:52

snowdon schreef:

O, haha dat ligt wat dichter in de buurt van wat ik idd ook zou vragen. :j Vond 2500 best veel...

Idd, ik heb ook al leukerds op MP gezien voor weinig dat ik dacht, kopen, over paar jaar inrijden en dan verkopen. Maarja 't werk dat je er aan hebt telt ook mee he?!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:12

3 jaar opfokken, kost je gemiddeld ook 2000 euro, mits je eigengrond/ lage huur hebt
dus dat moet je erbij optellen.
heb een hele som opgeteld wat ik in 2.5jr kwijt was nou ze is voor nog niet de helft daravan weg gegaan.
heb er nog 1 merrie veulen staan, die mag voor iets meer dan die 1650 weg

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:40

grrr schreef:
snowdon schreef:

O, haha dat ligt wat dichter in de buurt van wat ik idd ook zou vragen. :j Vond 2500 best veel...

Idd, ik heb ook al leukerds op MP gezien voor weinig dat ik dacht, kopen, over paar jaar inrijden en dan verkopen. Maarja 't werk dat je er aan hebt telt ook mee he?!

Zoals ik het opvat vindt Snowdon mijn prijs voor deze tijd veel te laag. En dat mag
natuurlijk, maar ik vind dat genoeg voor een 2-jarige op dit moment.

Sorry lecy: als ik het ongeluk niet had gehad, had ik de reis aangekund en was ik zeker gekomen, maar daar heb je nu niets aan:s

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:11

stalnijmegen schreef:
3 jaar opfokken, kost je gemiddeld ook 2000 euro, mits je eigengrond/ lage huur hebt
dus dat moet je erbij optellen.
heb een hele som opgeteld wat ik in 2.5jr kwijt was nou ze is voor nog niet de helft daravan weg gegaan.
heb er nog 1 merrie veulen staan, die mag voor iets meer dan die 1650 weg

Bij ons zou hij/zij er natuurlijk gewoon bij kunnen staan, kost me in de winter alleen hooi. Maar vind vooral het werk (mesten enzo) dan gewoon teveel gedoe.

Zal weer ontopic gaan...

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:28

Hallo Valencia ,ze is ras zuiver hoor en zuiver Cray zowel de moeder als de vader ,dus ook wat minder sok, ja 2500 euro is ook wat aan de hoge kant maar dat is de vraag prijs dus geen vaste prijs ,en zo wordt een hele mooie luxe dame dus die niet van zware tinkers houden , dus sportief zeg maar, en de prijzen verschillen ook maar de prijzen die je noemt zijn toch jaarling prijzen en voor 2 jarige met papieren liggen de prijzen wel hoger hoor,

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 21:56

@flatcoat: ik zeg niet dat ze niet raszuiver is. Ik had het over rastypisch (overigens heb ik deze info van Tinker-experts aangezien ik meer in de rijpaarden zit). Jij hebt het over minder sokken voor de Grai-types, maar als je naar Glen kijkt heeft hij toch echt wel mooie sokken hoor.

Ik zal er eens over nadenken.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:05

Ja klopt clen heeft ook mooie sok ,maar dat is per crai ook weer verschillend, mijn tinker heeft de sok van de moeder dus wat minder sok,maar algemeen hebben de cobs meer beharing ,

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:19

vraag voor mijn tinker nu 2100 euro leuke prijs voor een mooie merrie

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:02

Voor 400 euro meer heb je een goede bereden merrie :=
Nu is die prijs vd die merries misschien wel wat laag, maar dat geeft wel aan hoe de markt nu is, beide dames waar ik het over heb hebben hoge premies, zijn goede moeders, en zelfs zij staan beiden minstens een maand (een zelfs al een jaar dacht ik) te koop...

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:47

flatcoatje schreef:
vraag voor mijn tinker nu 2100 euro leuke prijs voor een mooie merrie

succes, zoals lot al zegt voor de markt nu is de prijs nog "hoog"
heb vd week een 3jarige verkocht, leuk cob type, veulenprijs is ze weg gegaan

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:39

_Lot schreef:
Voor 400 euro meer heb je een goede bereden merrie :=
Nu is die prijs vd die merries misschien wel wat laag, maar dat geeft wel aan hoe de markt nu is, beide dames waar ik het over heb hebben hoge premies, zijn goede moeders, en zelfs zij staan beiden minstens een maand (een zelfs al een jaar dacht ik) te koop...

Bedoel je Maddox?
Dan moet ik er wel bijzeggen dat ik idd een lage prijs vraag maar niet aan iedereen verkoop. Dus dat is geen goede weergave, had ik iedereen als koper geaccepteerd dan was ze allang weg. Zegt dus niks over de markt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 13:59

Een vd twee was idd Maddox :j
Dat je weinig vraagt mag iedereen duidelijk zijn. Maar ik denk dat ieder op zijn manier wel selectief is bij het zoeken van een nieuwe eigenaar, de een misschien iets minder dan de ander. Maar hoe je het ook wendt of keert, ik vind op geen manier de goedheid van een nieuw baasje in verband staan met de prijs die een persoon voor een dier over heeft. Dus dat mag in mijn ogen eigenlijk niet van invloed zijn. Juist bij een lagere prijs zal een paard binnen het budget van een groter aantal mensen passen, waarmee er dus meer kans op een passend persoon is.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:59

Dan zal jij het beter weten Lot

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:24

Ik zeg niet dat het zo is, ik geef mijn menig....

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 18:56

waarom vraag je nu 2100 flatcoatje? Vind ik nog vrij fors, maar dat is mijn mening.;)

klopt het overigens dat tinkers vaak uitbreken als er niet een hele klap stroom op staat? Mij is dat nl niet bekend,
maar ik kreeg die tip:s. Bij ons staat er nl wel stroom op het draad, maar niet een mega klap. En in de winters komen ze
ook overdag gewoon buiten, maar dan is er niet meer zoveel gras. Ze krijgen dan wel bijgevoerd, maar ik heb er niets aan
als ze continue uitbreekt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:15

offtopic, maar toch maar even :o Hier is er 1 waarvoor dat in dr puberteit wel zo was... maar nu ook niet meer. Ze hebben allemaal goed respect voor de draad, met of zonder stroom.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:26

Dan ik ook maar... bij ons blijven ze altijd allemaal keurig achter de draad.... ook als het stroom er even af is...

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:27

hier blijven ze er wel achter maar hebben ze door als er even geen stroom opstaat dan gaan ze wel hangen. Maar dat doet denk ik ieder paard als ze eenmaal door hebben dat er geen klap opstaat en het gras/riet aan de andere kant ook lekker is.