Mijn ideale stal heb ik al. Mijn stallen zijn op maat gemaakt. De grote stal waar het naambordje van Dora opstaat is een dubbele stal ik heb daar een tussen schot eruit gehaald. Hier staat Dora (jaarling) samen met een welsh a jaarling in. Via deze stal kunnen de pony's ook de paddock in. http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O4MDHKSG.jpg
's Zomers staan ze van 8 uur tot 17 uur op het land dan de paddock in tot 23 uur en dan op stal, bij erg warm weer blijven ze in de paddock buiten met de deur naar de grote stal open. De jaarlingen lopen vanaf mei tot oktober 24/7 op het land. 's Winters staan ze in de paddock van 8 uur tot 21 uur.
@ hierboven OOOOOOOOOOOOOH Wat mooi! Dat wil ik ook!
Onze pony's staan samen in 2 stal waar ze maar net over de boxdeur komen Geen idee hoe groot maar ze kunnen er makkelijk samen in en dan hebben ze nog ruimte over ook
Die van mij staat overdag in het weiland en 's nachts in een stal van 4x3m. Het is eigenlijk een paardenstal, maar anders staat hij 's nachts geheel alleen.
Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!
Mijn ukkkies (3 stuks) hebben geen deur in hun stal. Ze kunnen dus zelf kiezen of ze in het stalletje staan (waar de voerbox voor t compactcgras hangt) op de betegelde uitloop of in de paddock. Voor ons de ideale situatie. Bij mooi weer staat ook het hekje van de paddock naar het weiland open. De betegelde uitloop, de paddock en het weiland liggen achter elkaar. Ze vinden het heerlijk om van achter naar voren te crossen. Vooral het veulen is dol op dit spelletje.
ik heb ook een vraag, maakt de hoogte van een inloopstal uit? onze stal zal ong 7 op 6 zijn met de 7kant open. maakt de hoogte van het dak uit (voor de wind en regen) of kan er best nog een klein muurtje komen om ze ook langs voor bex-scherming tegen de wind te geven? er komt waarsch ook ooit een haf bij
hannah41
Geplaatst: 11-09-11 20:16
hannah41
Geplaatst: 11-09-11 20:21
mijn verzorgpony's hebben een stal van ongeveer 5 bij 7 meter, binnen en daarvoor zit nog een gedeelte buiten van zo'n ongeveer 4 bij 5 meter. de stal lijkt kleiner op de foto.
caaramel
Geplaatst: 18-09-11 15:42
ik vind hem toch mooi ruim. zon stal wil ik ook wel! (we zijn aan het bouwen... )
PS zie trouwens dat in mijn vorige post een schrijffout staat, het moet natuurlijk gewoon bescherming zijn