Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
loversyl schreef:Dat is een kaptoom, geen serreta, een serreta is alleen met kartels en die zijn illegaal hier.
En jullie zeiden dat ze geen slecht bloed hebben terwijl ik net een topic lees waar iemand een PRExFries heeft, dat klopt toch ook niet.
Dan is het wel geen PRE maar alsnog.
loversyl schreef:Dat is een kaptoom, geen serreta, een serreta is alleen met kartels en die zijn illegaal hier.
En jullie zeiden dat ze geen slecht bloed hebben terwijl ik net een topic lees waar iemand een PRExFries heeft, dat klopt toch ook niet.
Dan is het wel geen PRE maar alsnog.
loversyl schreef:Ik zeg ook niet dat hij niet PRE helemaal zou zijn, maar doorgefokt dus dat de bouw er niet meer helemaal in zit.
Een PRE heeft juist een dikke nek, korte correcte bouw en in Nederland vind ik dat totaal niet, er zijn uitzonderingen maar ze zijn hier veel smaller en groter dan de PRE's in Spanje
XshaartjeX schreef:Loversyl
Ik geloof dat ik het daar niet helemaal mee eens ben! Je bent naat mijn idee een beetje verblind door vooroordelen en daardoor wil je de werkelijiheid niet helemaal meer goed zien. Zoals monya zegt rijdt niet iedere spanjaard met seretta en ook niet op dezelfde manier. Net als overal op de wereld heb je verschillende mensen met verschillende meningen over het rijden van zijn of haar paard(en) dit wil niet per definitie zeggen dat dit verkeerd, hard, ruw of fout is. Daarbij kan je naat mijn idee voor best een leuke prijs best een leuk paard kopen. Als je gewoon een leuk paard zoekt waarmee je een klik hebt en gelukkig kan worden doen de papieren er niet zo toe. Dan kan een papierloze andalusier ook leuk zijn.
loversyl schreef:XshaartjeX schreef:Loversyl
Ik geloof dat ik het daar niet helemaal mee eens ben! Je bent naat mijn idee een beetje verblind door vooroordelen en daardoor wil je de werkelijiheid niet helemaal meer goed zien. Zoals monya zegt rijdt niet iedere spanjaard met seretta en ook niet op dezelfde manier. Net als overal op de wereld heb je verschillende mensen met verschillende meningen over het rijden van zijn of haar paard(en) dit wil niet per definitie zeggen dat dit verkeerd, hard, ruw of fout is. Daarbij kan je naat mijn idee voor best een leuke prijs best een leuk paard kopen. Als je gewoon een leuk paard zoekt waarmee je een klik hebt en gelukkig kan worden doen de papieren er niet zo toe. Dan kan een papierloze andalusier ook leuk zijn.
Het ging ook over PRE, een andalusier kan idd ook erg leuk zijn.
Maar als je het kwa fok hebt, een goede PRE met goede papieren, vind je niet onder de 10.000
En nogmaals, ik zeg niet dat alle spanjaarden zo rijden dat word ervan gemaakt dat ik dat zeg.
Tuurlijk kan je voor bijna elke prijs een leuk paardje vinden, ik heb ook leuke PRE's gezien voor 6.000 euro, maar 1 met goede papieren en verder helemaal in orde ben ik niet tegengekomen onder de 10.000
En ik heb er heel wat bekeken
loversyl schreef:XshaartjeX:
Ik heb gekeken, maar ook jij hebt een jonkie, die zijn goedkoper.
En merries zijn goedkoper dan hengsten, al is jouwe wel zwart en die zijn wel weer duurder over het algemeen.
monya:
Dan vind je me eigenwijs, ik weet wat ik heb gezien.
En eigenwijs is een goede eigenschap
We hebben het trouwens over de PRE's in Spanje, dus je hebt sowieso al 1.000 euro aan transport erbij.
asterid schreef:Loversyl, je hebt eigenwijs en je hebt eigenwijs en jij bent verschrikkelijk eigenwijs! Ik betwijfel of dat in jouw geval nog een goede eigenschap te noemen is. Dat jij je PRE uit spanje hebt is leuk maar dat betekent niet dat je nu ineens alle wijsheid in pacht hebt. Een nederlander móet helemaal niets, als iemand zijn PRE uit Belgie, Duitsland of Nederland wil halen is dat zijn goed recht en daar hoef je niet met een minder goede PRE vandaan te komen. Je komt nogal over alsof alleen jouw paard goed is. Nou toedeloe. We zien je graag terug op de keuring.
XshaartjeX schreef:Die van mij heb ik met 3,5 gekocht. Dat vind ik niet echt een jonkie meer. Jij had het eerder over paarden van 1 tot 2 jaar zag dat jij een schimmel hebt niet banketstaaf bedoeld maar volgens mij heb je geen idee hoeveel kleur uitmaakt voor de prijs. Merries zijn niet direct veel goedkoper omdat het merries zijn. Maar omdat er in spanje vaak niet op gereden wordt. Ik denk dat als je een goede merrie hebt deze net zo goed kostbaar is. Overigens is een hengst leuk maar als je deze laat ruinen is ie ook niet veel meer waard. Jij zegt dat je 10 jaar op zoek bent geweest (op je profiel) en volgens mij ben je inmidels 19 ik vraag me af in hoeverre je dan jezelf het recht moet geven om tegen mensen als monya in te gaan. Zij was ook bij mijn paard wezen kijken en vond het een mooi dier. Dat zag ik als compliment. Ik denk dat je té veel vasthoud aan je eigen 'kennis' en daardoor niet bereid bent naar écht ervaren mensen die hier hun mening geven. Zoals je miss merkt wordt dat niet echt gewaardeerd. Nog 1 laatste toevoeging en dan stop ik want deze discussie wijkt toch een klein beetje af van de TS écht vroeg. Loversyl houdt ook in je achterhoofd dat het mogelijk is dat jij misschien te veel voor je paard hebt betaald. Ik zal niet zeggen dat spanjaarden er echt misbruik van maken maar ze willen natuurlijk zo veel mogwlijk voor hun paard hebben...