kleine welsh pony geschikt voor kleine kinderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:11

Bovenstaande klinkt mij ook heel bekend....mijn dochter(nu 6 jaar) rijd al bijna 2 jaar los met haar welsh (inmiddels 8 jaar, en vanaf 2,5 jaar in bezit)
Ze is superbraaf en mijn dochter kan er alles mee, het is net een real life my little pony :j maar zodra er een grotere meid mee aan de gang gaat is ze ineens wakker :D
En dan maakt het niet heel veel uit of die ervaring heeft ja of nee.
Ik heb er zelf ook mee voor de wagen gereden maar nadat we een keer een ongeval kregen (been over lamoen geslagen) was zowel voor de pony als voor mij het vertrouwen weg en daar zijn we dus mee gestopt.
Ze is bijna afstandbestuurbaar, reageerd geweldig op mijn stem en dus hoef ik maar 1 x te klikken met de tong of ze galoppeerd aan (als de kids dat zelf doen reageerd ze NIET, echt alleen bij mij)
Ik zal er even een plaatje bij doen...

Afbeelding

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:12

Crazyhorse77 schreef:
Bovenstaande klinkt mij ook heel bekend....mijn dochter(nu 6 jaar) rijd al bijna 2 jaar los met haar welsh (inmiddels 8 jaar, en vanaf 2,5 jaar in bezit)
Ze is superbraaf en mijn dochter kan er alles mee, het is net een real life my little pony :j maar zodra er een grotere meid mee aan de gang gaat is ze ineens wakker :D
En dan maakt het niet heel veel uit of die ervaring heeft ja of nee.
Ik heb er zelf ook mee voor de wagen gereden maar nadat we een keer een ongeval kregen (been over lamoen geslagen) was zowel voor de pony als voor mij het vertrouwen weg en daar zijn we dus mee gestopt.
Ze is bijna afstandbestuurbaar, reageerd geweldig op mijn stem en dus hoef ik maar 1 x te klikken met de tong of ze galoppeerd aan (als de kids dat zelf doen reageerd ze NIET, echt alleen bij mij)
Ik zal er even een plaatje bij doen...

Afbeelding

Súper helemaal geweldig.Mooi plaatje :D

lisetteexx

Re: kleine welsh pony geschikt voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:16

ik heb ook een welsh die absoluut niet geschikt is voor kinderen maar een vriendin heeft ook een welsh maar daar rijden de kleinste kinderen op zou gewoon goed gaan kijken dan vind je er vast wel 1 voor kinderen waar ze plezier mee kunnen hebben

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:00

Ik heb net een welsh sectie A merrie gekocht van 5. Ze is voor mijn geestelijk gehandicapte dochter. we hebben de pony een maand mogen proef draaien, ;) En ze reageert zo lief op mijn dochter. Wacht echt af wat zij gaat doen. Bij het meisje wat erop reed was ze veel pittiger. Door de goede klik durf ik wel een welshje aan.

Elk paard/pony ongeacht welk ras heeft zo zijn eigen karakter net als een mens. Nu zijn er wel verschillen per ras maar toch.

mukkes

Re: kleine welsh pony geschikt voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:34

ik ga volgende week kijken bij een welsh a pony voor mijn dochtertje van 3 het is een ruintje van 6 jaar dus ben heel benieuwd of het wat is! hij heeft wel papieren en volgends de eigenaar erg makkelijk en lief!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:17

Over het algemeen zijn het ideale kinderpony's, maar elk ras heeft zo zijn goede & slechte er tussen zitten. Maar als je een goede vind heb je zeker een goede aan een Welshje!