Nakommelingen van San Remo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 11:24

Dank je wel

Hebben jullie al weer iets nieuws op het oog?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:35

@shayen08 Jammer dat het niet door mocht gaan, zo zie je maar weer dat röntgen goed is om te doen.
Alleen even los hier van, soms denk ik wel dat mensen er te veel wegen aan foto's en er steeds meer op door draven met rug en nek foto's. Soms dan denk ik, jah hij heeft een 3 op nou noem een onderdeel, maar misschien zal hij er nooit klachten van krijgen. Het is een gok ;), maar goed daar gaat het nu niet over haha. Vind wel dat ze met de bemerkingen een behoorlijk bedrag vragen voor de merrie.

@Crazyhorse77: Wat een indrukwekkende vos!! Je mag inderdaad echt wel veel trots voelen, ze is ook een heel mooi type merrie. Ik zou al blij zijn met 70 exterieur en 75 beweging hahaha, maar deze scores zijn fenomenaal!

@Essie_Bokkie Gefeliciteerd!!!! Heb niet helemaal mee gekregen of het al jou kanjer was, of dat je hem wou kopen?

Crazyhorse77

Re: Nakommelingen van San Remo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:25

@Newt-> Dank voor je compliment, was in eerste instantie heel niet op zoek naar een vos maar toen ik haar zag als veulentje wist ik die word van mij hahah.
Gelukkig fokt ze ook heel erg goed dus ben er heel blij mee!

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 18:58

@Newt

Ik heb het paard gisteren laten keuren bij DAP Wolvega.
Hij is klinisch en röntgenlogisch helemaal goed.

Ik hecht ook niet zoveel waarde aan röntgenfoto's maar deze had een oude wond op zijn achterkogel en ik wilde weten of dit op het gewricht drukte anders had ik hem alleen klinisch laten keuren.
Ik heb vanmorgen de röntgenfoto's naar mijn eigen dierenarts laten mailen en die heeft er nog een keer naar gekeken en die zei prima, gewoon doen!!

Mijn vorige paard heb ik alleen klinisch laten keuren en ik kwam er na 8 jaar achter dat hij een los botje in zijn kogel had, (of OCD, kan er als veulen al gezeten hebben) hij heeft er nooit last van gehad. Het is en blijft een moment opname. Ik weet ook niet of ik een paard met 3tjes zou kopen, hangt af of hij klinisch wel goedgekeurd is

Citaat:
Vind wel dat ze met de bemerkingen een behoorlijk bedrag vragen voor de merrie.

Ik denk dat de verkopers dit ook niet wisten of wel wisten maar niks hebben gezegd??

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:30

@ Essie Dat is wel een eindje uit jullie richting, of heb je hem in omgeving Friesland gekocht?.
In de advertentie van de andere san remo staat wel geschreven met röntgenologische bemerking, en dan nog tussen 8 en 10 vragen tja.. en de sorento x san remo licht aangereden tussen 15 en 25.. brrr wat een prijzen wat een prijzen, en ik kan mijn veulens niet eens voor dubbel dekgeld kwijt haha

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:08

newt schreef:
@ Essie Dat is wel een eindje uit jullie richting, of heb je hem in omgeving Friesland gekocht?.
In de advertentie van de andere san remo staat wel geschreven met röntgenologische bemerking, en dan nog tussen 8 en 10 vragen tja.. en de sorento x san remo licht aangereden tussen 15 en 25.. brrr wat een prijzen wat een prijzen, en ik kan mijn veulens niet eens voor dubbel dekgeld kwijt haha

Ja ik heb bij de fokker in Drachtstercompanie gekocht.
Mijn eigen dierenarts zit in Bodegraven maar ik wilde hem niet 2,5 a 3 uur op de trailer laten staan omdat ik zo nodig naar Bodegraven wilde en hij had nog nooit op de trailer gereisd, dus dat vond ik zielig.
vandaar de keuze naar Wolvega.
Jeetje dat ze nog tussen de 8 en 10 durven te vragen voor een paard met een bemerking...

Voor veulens is het idd lastig, dan kun je ze beter aangereden verkopen of vindt je dat dat lang duren?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:10

Zou ze allemaal wel willen houden maar heb 7 stallen.
4 volwassen paarden 2 2jarigen 1 1jarige en dan deze 2 veulens en volgend jaar komen er weer 3 veulens. Is beetje volle bak, maar we zijn al aan het passen en meten voor een opfok stal ;) Ik heb ze liever tot 3 jaar aanrijden en verkopen, maar dan moet er wel plek zijn.

Maar drachstercompanie, dat is bij ons om de hoek, wat leuk!.

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 09:29

newt schreef:
Maar drachstercompanie, dat is bij ons om de hoek, wat leuk!.

Oh ja wat leuk, ik ga zondag naar mijn paard, hij blijft daar nog tot 1 oktober staan.
Ja als ik in Friesland zou wonen dan zou ik ook meerdere paarden willen, ik zou wel willen verhuizen maar mijn man niet, helaas.
Ik heb hier ook al mijn familie en vrienden en ik zou die ook niet willen missen, maar zeg niet nooit!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:31

Vandaag bij m'n kudde geweest.. En ook remo even op de foto gezet.. word al een knapperd en mag nu wel wat de hoogte in in plaats van de breedte hahaha (niet dat ze dik is ;))

Afbeelding

Afbeelding

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 23:42

newt schreef:
Vandaag bij m'n kudde geweest.. En ook remo even op de foto gezet.. word al een knapperd en mag nu wel wat de hoogte in in plaats van de breedte hahaha (niet dat ze dik is ;))

Ze ziet er geweldig goed uit, mooi paard, hoe groot wil je dat ze wordt?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:48

1.65 zou mooi zijn, ze hoeven voor mij ook niet groter. Als je van die slagschepen hebt als die 172 en groter dan heb je zo veel werk om ze in elkaar te rijden, voordat ze onder de massa kunnen treden. Ze hebben gewoon meer de tijd nodig en tussen 164-168 vind ik mooi zat.

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 22:29

newt schreef:
1.65 zou mooi zijn, ze hoeven voor mij ook niet groter. Als je van die slagschepen hebt als die 172 en groter dan heb je zo veel werk om ze in elkaar te rijden, voordat ze onder de massa kunnen treden. Ze hebben gewoon meer de tijd nodig en tussen 164-168 vind ik mooi zat.

ehm haha die van mij is nu 2 jaar en 3 maanden en die is al 1.67
Ik wilde een keer een groot paard, ik ben heel benieuwd hoe groot mijn paard wordt maar de 1.72 zal hij zeker halen.