Nou, even een update: het gaat super goed!
Ik zal zo eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen hier.
Hij leert erg snel. Ik heb eerst vaak gewoon met een lang teugeltje in het bos gedraaft, daarna wat meer contact proberen te krijgen met zijn mond en na een tijdje gereden in een hele grote bak (30x60m). Daarna gewoon in onze eigen bak.
Het gaat steeds beter. Hij draaft nu veel beter, gaat minder vaak in telgang en is voor het eerst echt vaak ontspannen, waaruit nageeflijkheid vanuit een normale arbeidsdraf komt. We hebben veel balkjes gedraaft en hebben vandaag ook een beetje met hem gesprongen.
Hij vond het erg leuk en hij werd er erg los door, helemaal toppie dus! En hij blijkt ook een nette techniek te hebben, maar nog wel erg stuntelig, maar dat is natuurlijk normaal voor de eerste paar keren. Over twee weken wagen we weer een sprongetje, we doen het rustig aan. We hadden alleen jammer genoeg geen springmateriaal en meet 2 balken, dus geen grondbalk.. Maar ik heb de andere balk zo neergelegt, dat ie een beetje dient als grondbalk.
Vandaag ook met een minispoortje gereden om net even de hulpen wat duidelijker door te laten komen. Hij snapte mijn beenhulpen wat betreft wijken voor mijn been niet. (en dan bedoel ik niet wijken als oefeningen, maar meer het opzij gaan voor mijn been(en dat heb ik nodig in het verkeer of in het bos, nog lang niet voor de dressuur)) Met spoortje kwam het net even wat duidelijker door, en toen begon er een lampje te branden bij hem. (Het was dus eenmalig, voor de duidelijkheid!)
Het gaat dus de goeie kant op, maar we doen rustig aan.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 19-07-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt