welk bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Re: welk bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:11

inderdaad, maar dat is ook het fijne aan bokt.
Elkaar helpen :)

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 12:15

Ik hoop het ook echt!! Hoe vaak ik al te horen heb gekregen dat ik hem moet verkopen :( .
Maar het is een echte knuffel voor de kar is hij superbraaf je kan zowat een kind er mee laten rijden.
Logeren doet ie super. Als dit nu een zou werken voor het rijden onder het zadel dan heb ik helemaal een super paard :j .
Zou leuk zijn ik wil die gezichten wel eens zien.

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:19

marjanvr schreef:
Ik vind het maar lastig. :o Ik heb al eens een gewoon stangetje geprobeerd.
Maar daar dendert meneer gewoon door heen. :+

Een stang of een ongebroken trens?

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:56

Ik rij zelf mijn haflinger met pessoa bit, misschien is dat ook wat voor die van jou?
Maar weet niet of je daar wedstrijden mee mag rijden.

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:54

Klinkt misschien raar, maar als je het bit er nou eens helemaal uitgooit, al dan niet tijdelijk?
Bitloos verder gaan helpt soms bij deze problematiek.
Het is een illusie dat je een paard daadwerkelijk tegen kunt houden met een
stukje metaal; als hij wil gaan gaat hij toch wel :j

Ik ben absoluut niet anti-bit hoor, integendeel, maar bij twee paarden die, voordat ze
bij mij kwamen, knetterhard in de mond waren en "dwars door het bit heen gingen" met alle spannende
toestanden van dien, werkte het geweldig!
Hun eeltlaag op de lagen verdween als sneeuw voor de zon.

Mijn Haflinger heb ik geheel bitloos ingereden gedurende de eerste twee jaar, en na het wisselen ben ik overgestapt
op een vriendelijk bitje. Momenteel wissel ik het een beetje af.

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 15:24

Ik weet het niet lijkt me best wel eng :j
hij heeft zo'n sterke eigen wil.
Ga er over na denken

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:30

Inderdaad bitloos proberen, heb ik ook gedaan!
Heb mijne jaren met stang gereden, maar hij bleef zo sterk. Toen het hele roer omgegooid en bitloos geprobeerd. Wereld van verschil! :D Zelfs buiten rijden we nu bitloos zonder problemen en gedram :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:37

Iemand die ik ken had een arabische merrie die op buitenrit gewoon het bit negeerde en er keihard in rengalop vandoor ging.. Bitloos ging dit echter perfect en kon dat paard op een touwhalstertje rustig gereden worden. :)
Het is altijd te proberen, mijn paard loopt bitloos ook veel ontspannener.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:22

Ik rij de mijne op een Myler level 2 en heeeeel herkenbaar wat je allemaal schrijf.
Heb/had er ook zo eentje.

Naarmate ze ouder worden worden ze wel wat rustiger maar heb ook 3 jaar lopen vechten en kreeg ook regelmatig naar mijn hoofd... verkoop hem... nou never nooit

Die van mij krijgt geen brok, die geeft ik vipagraan van hypostar en ja met haver maar haver doet heel weinig bij je paard. Hij krijgt daar maar 1 kilo per dag van..

Verder geef ik hem na het rijden de Muesli (Racing horse feed)van Treurniet Mengvoeders uit Berkel en Rodenrijs (ja ik rij zo af en toe naar het westen om dat te halen maar ze hebben in het westen ook verschillende verkooppunten http://www.treurniet-mengvoeders.nl/levering/verkooppunten.html)... doet niets bij hem en is een welkome aanvulling op zijn granen.
Hier zit ook geen suikers in en geen haver dus ideaal voor een Blondje.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 00:04

Ik heb een dubbel gebroken watertrens
Werkt erg fijn bij Tris, ik vind die scherpe bitten maar niks

wannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:04

Ik rij met een dubbelgebroken bit omdat mijn Haf in het verleden het enkel gebroken bit tussen de kiezen nam en ik daardoor stuurloos was.
Als ze er nu soms vandoor gaat loopt ze juist achter het bit. Ze is gewoon te slim.
Maar gelukkig doet ze dit niet vaak.
Toch is het zo dat ze voor de wagen makkelijker en minder kijkerig is dan onder het zadel. Maar dat komt natuurlijk ook deels door de oogkleppen die ik trouwens wel zo ver mogelijk naar buiten heb gedraaid.

kianzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:50

Mijn haf was ook erg sterk, door haar vroegere eigenarese werd ze daarom met pessoabit op de onderste ring gereden. Ik rijdt haar nu gewoon met een dubbelgebroken appelbit watertrens (met bitringen) en ze trekt totaal niet meer en is veel makkelijker terug te krijgen. Zo zie je maar weer dat een vriendelijker bit soms al een wereld van verschil maakt. Mijn haf loopt voor de kar wel met een menbit en daarmee loopt ze veel meer te drammen (ze vind het gewoon niet fijn) dus ben ik ook even een oplossing voor aan het zoeken...

lovesofenzor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:34

Bitloos of appelbitje:D